Ezt a formatervet jegyeztette be a YangWang Európában (kép: CarNewsChina)
Megállíthatatlanul törnek felfelé a kínai autómárkák, köztük természetesen a villanyautók is. Ezeknél az autóknál különösen fontos az aerodinamikailag hatékony kialakítás, hiszen az akkumulátorból leadott energia nagy része a légellenállás leküzdésére megy el. Ezen a téren mérőszámok is rendelkezésre állnak, a légellenállási együttható egy olyan hányados, mely minél kisebb, annál aerodinamikusabb karosszériát jelez. A kínaiak ezen a téren is az élre kívánnak törni.
Kémfotósok is lekapták már az U6-ot (kép: CarNewsChina)
A BYD prémiummárkája, az idén elindult YangWang eddig egy SUV-val és egy sportkocsival hívta fel magára a figyelmet, de hamarosan érkezik az új modelljük. A Weibo nevő kínai közösségi oldalon megjelent információk alapján a
CarNewsChina.com szerint az újdonság egy nagyméretű szedán lesz és az U6 nevet fogja viselni, ami egyébként a kínai kultúrában szerencsésnek minősülő számot használja. Az U6 a BYD-nél korábban már látott négymotoros, összesen 1180 lóerő teljesítményű meghajtást kaphatja majd meg, bár a tisztán villanyhajtás mellett a konnektoros hibrid opció sem kizárt. Körülbelül 40-50 millió forintnak megfelelő összeg szerepelhet majd az árcéduláján, ami elsőre rengeteg pénznek tűnik, de cserébe óriási teljesítmény is áll rendelkezésre, ráadásul méretében is a BMW i7-tel, a Mercedes-Benz EQS-sel és a Porsche Taycannal vetekszik, melyek egyike sem olcsóbb ennél.
Prémium az utastér, hátul pedig aktív szárny lesz az U6-on (kép: CarNewsChina)
A YangWang U6 nagy dobása a rengeteg lóerő és a képernyőkkel telepakolt hi-tech utastér mellett a világrekorder légellenállási együtthatója lehet. Kínában a kifejezetten az autók aerodinamikai megoldásaival foglalkozó szakmai konferencián a YangWang bejelentette, hogy 0,195-ös értéket céloznak meg. Ez alacsonyabb, mint a Mercedes-Benz EQS-é (0,2), a NIO ET7-é, a Tesla Model S-é (mindkettőnél 0,208) vagy a Lucid Airé (0,21). A YangWang ráadásul az európai hatóságoknál is levédette az U6 formatervét, így nem kizárt, hogy hozzánk is eljut majd előbb-utóbb ez az elektromos kínai luxusszedán.
Szinte már látom a siserehad fröcsögését, hogy „de h***e neve van, ilyen névvel mit akarnak?”, de a Lamborghini, a Rolls-Royce, a Rimac, a Renault, a Skoda vagy a Koenigsegg nevét azért kötelessége megtanulnia a világnak. A kínai meg kussoljon és húzza meg magát. Azt nem értem, miért fut minden szál a vélt európai felsőbbrendűséghez?