A Leaf után beindult a második villany Nissan termelése
Már gyártásban az elektromos Nissan e-NV200
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az NV200-ast már jól ismerjük, írtunk speciális taxi kiviteleiről is, most viszont már beindult az elektromos verzió gyártása is.
Kizárólag Spanyolországban készül a Nissan első elektromos kisbusza, az e-NV200. A barcelonai gyár már elkezdte a kisteherautó és a személyszállító változatok gyártását is, sőt lesz belőle villanytaxi is, pont Barcelonában. Míg Leaf Japánban és Angliában is készül, az e-NV200-asokat csakis Spanyolországban gyártja a Nissan, onnan fogják 20 országba szállítani. Az villanyegyterű helyi üzeme egy 100 millió eurós befektetés eredménye, mely része egy nagyobb, 431 millió eurós projektnek, amivel spanyolországi működését fejleszti a Nissan.
Az első kiszállítások júniusban indulhatnak, a termelés felfutása folyamatos, és Japánba is innen fognak eljutni a jobbkormányos e-NV200 modellek. A kisteher nem csak a gyártóhelyén osztozik a Leaffel, de annak hajtásláncát is megkapta. A robbanómotoros változat tárolókapacitását 170 km-re elengedő környezetbarát használattal tudták kombinálni, legalábbis a szabvány mérési ciklus szerint. A gyakorlatban elsősorban városi használtra lehet alkalmas, ott viszont kiváló, mind személy-, mind áruszállítására és mindezt nulla helyi emisszióval. Villanymotorja 80 kW (109 lóerő) teljesítményű, teljes egészében össze van építve az akkutöltő és az inverter egységgel.
A Leafhez képest változtatni kellett az akkucsomag formáján, hogy az NV200 padlója alá be tudják építeni, de sikerült elérni, hogy ez a hasznos tér megtartása mellett sikerüljön. Kapacitása ennek is 24 kWh, és 48 cellából épül fel. Töltése otthoni hálózatról egy éjszakáig tart, de 6,6 kW/32 A hálózatról csak négy óra a telítés, a hozzá kialakított CHAdeMO DC 50 kW gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékosra lehet pumpálni a teljesen lemerült akkumulátorát is.
Kéne. De megfizethetetlen lesz.
Már csak azt nem értem, minek pazarolják a helyet a “sebességváltó” karra. Kormányról is mehetne ez a nagybonyolultságú feladat.
A cikkben: “hogy ez a hasznos tér csökkenése [b]mellet[/b] sikerüljön” inkább nélkül.