A kemény terepjárókhoz passzol a vászontető, a korábbi Mercedes G-osztály és a régi Suzuki Vitara is kínált nyitott kivitelt, de a vetkőzés nagymesteres a Jeep CJ/Wrangler vonal
Valiance néven fut a Heritage Customs nyitott Defendere, ami az igényességét tekintve gyári változatnak is elmenne. Az ős modellből is készült lecsupaszítható változat, azonban a háromféle hosszúságban elérhető, modern Defender gyárilag nem vetkőztethető, csupán egy vászon napfénytetővel tehető világosabbá az utastér. Hasonló terepképességű, de szellő járta utasteret kínáló terepjárók még manapság is akadnak, a Jeep Wrangler vagy a Ford Bronco lehet jó választás a szabadságot kedvelőknek, az épített Defendernél jóval kedvezőbb áron.
Luxus szafarira hív az átalakított Defender, jó ízléssel nyúltak a terepjáróhoz
Ha valaki mégis a brit terepjáróhoz ragaszkodna, akkor be kell érnie egyféle karosszériával, ugyanis a kabrió Defender csak a 90-es jelű, legrövidebb, háromajtós karosszériából készül. A terepjáróban bőrbe bújtatott bukókeret védi az utasokat és merevíti a karosszériát, az átalakítás a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előírásainak is megfelel. A puhatető kézzel készül, a mozgatását villanymotor végzi, de nem csak ebben egyedi ez a Defender. A testreszabhatóság a külső fényezést és a belső anyagválasztást is érinti, így csak a fantázia és a pénztárca szab határt. Az átalakítás nem olcsó, ezért átszámítva minimum 30 millió forintot kérnek, plusz egy Defendert is vinnie kell az ügyfeleknek.
Az új Defender hozta vissza a köztudatba a fehér acélfelnit, de furcsán mutat egy több tízmilliós luxusautón