A Land Cruiser és a G-osztály babérjaira tör a Lexus

Kevesen tudják jól ötvözni a luxust a komoly terepképességekkel, de a Lexusnak sikerülhet a GX-szel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még inkább az off-roadozásra kihegyezett GX-et mutatott be a Lexus, ami egyértelműen mutatja, hogy a gyártó felismeri a modelljeit tuningoló rajongók igényeit.

Ha off-roadozásról van szó, a Toyotára évtizedek óta számíthatnak a rajongók, de a japánok prémiummárkája, a Lexus is próbálgatja a szárnyait ebben a szegmensben. Ugyan akkora hírnévre nem tettek még szert, mint a Land Cruiser, de a GX és az LX modellek már az előző generációik során is megmutatták, hogy a minőségi utastér és a terepezés nem zárja ki egymást. Tavaly óta a Lexus elérhetővé tette az Overtrail és az Overtrail+ felszereltségi szinteket is az új GX-hez, ami túlméretes terepabroncsokat, elektronikusan vezérelt hátsó differenciálzárat, vonóhorgot, elektronikusan oldható első és hátsó kanyarstabilizátorokat és természetesen egyedi esztétikai elemeket is tartalmaz, köztük az opcionális, oldalfalakra rögzíthető, moduláris szállítórendszerrel.
Hirdetés
A Tokiói Autószalonon azonban még tovább ment a Lexus, mintegy fel- és elismerve, hogy a keményvonalas rajongók még a fentieknél is többet szeretnének kihozni a GX-ből. Ehhez már bevált partnerüket, a Japan Offroad Service-t (JAOS) hívták segítségül, mellyel többször dolgoztak már együtt sikeresen annak 1985-ös alapítása óta. A lökhárítókat ütés- és hőálló ABS elemekre cserélték, a kerékjárati íveket vastag védőburkolattal látták el, a diszkrét gyári sárfogókat masszív idomokkal váltották ki. A hajtáslánc és a futómű elemeit 4 mm-es alumínium fenéklemezekkel óvják a sérüléstől.
A futóművet is át kellett alakítani a még intenzívebb off-roadozáshoz: új rugókkal nagyobb szabad hasmagasságot értek el, illetve Kayaba Harmofleq adaptív lengéscsillapítókkal látták el a GX-et, ami nagyobb tartományban képes változtatni az utazás keménységén. Bár a kiállításra hozott darab egyelőre nem biztos, hogy sorozatgyártásba kerül, egyértelműen mutatja a Lexus azon szándékát, hogy komolyabb szereplővé váljon a terepjárók között. A Toyota Land Cruiser legendás képességeit és a Mercedes-Benz G-osztály luxusát vegyítve találhatnak is maguknak piaci rést, de nem feltétlenül csak ebben a méretosztályban terveznek terepváltozatokkal előrukkolni, hanem akár a Lexus további modelljeinél is.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?