A Lanciánál is megjelenik a könnyű hibrid hajtás

Új motort és könnyű hibrid hajtást kapott a Lancia Ypsilon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olasz gyártó teljes kínálata egy csapásra elérhető hibridként is, mivel Lancia jelvénnyel kizárólag az Ypsilon készül.

Szabad szemmel alig láthatóvá zsugorodott a Lancia az utóbbi években. A kompakt Delta kifutásával és a Chryslertől átvett modellek megszűnésével egyedül az apró Ypsilon maradt a kínálatban, amit kizárólag Olaszországban forgalmaznak. A Lancia kisautója 2011-ben érkezett a kínálatba, műszakilag pedig a divatos Fiat 500-ra (és a Pandára) épül, így nem meglepő, hogy az hibrid 500-as technikája a Lanciánál is megjelent. A Fiat nemrégiben megszellőztette, hogy búcsút intene a kisautóinak, mivel azok a szigorodó emisszió miatt egyre kevesebb hasznot hoznak, de most biztosnak tűnik, hogy még évekig a kínálatban marad az 500/Panda/Ypsilon trió, ezzel pedig nyernek némi időt a nagyobb típusok fejlesztéséhez.
Hirdetés
A Lancia Ypsilon is a FireFly motorcsalád egyliteres tagját kapta meg, amiben – manapság már szokatlan módon – nincs turbófeltöltő. A 70 lóerős egységhez 92 Nm nyomaték társul, illetve egy 11 Ah-ás akkumulátor is jár a hibrid Ypsilonhoz, ami a 3,6 kW-os indítógenerátort táplálja. A takarékoskodásra kihegyezett rendszer kis sebességnél képes leállítani a benzinest, majd szükség esetén újraindítani, a szíjhajtáson keresztül pedig az akku töltése is kivitelezhető. A kis Ypsilon motorkínálata maradt kéttagú, az új erőforrás leváltja az 1,2-es négyhengerest, a hibrid mellett pedig a 0,9 literes kéthengeres, gázzal is üzemeltethető turbómotor a másik alternatíva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?