A Lanzador lesz az első elektromos Lamborghini
Az elektromos autók közül több már megüti azt a szintet, amit akár méregdrága, egzotikus hiperautók tudtak néhány éve, így egyre fogy a talaj az alternatív hajtást ellenző vélemények alól. Az viszont tény, hogy a nyolc-, tíz- és tizenkéthengeres motorok hangzását egyik villanyautó sem közelíti meg. Legtöbbjük meg sem próbálja ezt, nyilván a villanymotornak alapvetően alig van hangja. Ettől függetlenül vannak gyártók, akik - bevallottan - a lemezek alatt végbemenő folyamatoktól teljesen elrugaszkodott, kizárólag szintetikus hangot adnak emissziómentes modelljeiknek. Ezeket akár gombnyomásra is lehet változtatni, hangszórók bocsátják ki, és az autón belül és kívül egyaránt hallhatók.
Kipufogók nincsenek már a Lanzadoron, de valamilyen hangot azért fog hallatni az autó
A Lamborghini szerint viszont ez nem elég jó, legalábbis az ő követelményeiknek nem felel meg. A The Drive portálnak nyilatkozva, amit a
Carscoops szemlézett, az olasz márka technikai igazgatója, Rouven Mohr elmondta: "abba az irányba tartunk, hogy minél kevesebb mesterségesség legyen" a hangzásban, a teljesen szintetikus hang pedig "elfogadhatatlan." Azt is elmagyarázta, miért gondolják így: "érezhető egy elválasztódás az autó viselkedése és a hangzás között, ami közvetíti, hogyan is viselkedik az autó." Valóban, az autózás élménye során a kipufogó felől jövő hangok nem csak örömöt okoznak, de visszajelzést is adnak a sofőrnek arról, mit is csinál éppen a kocsi.
Érdekes öszvér a Lanzador, átmenet a SUV-ok és a kupék között, de mégsem a szokásos kupé-SUV
"Jelenleg ez az egyik legnagyobb kérdés... Még hosszú út áll előttünk a tökéletes hang megtalálásáig. Vannak ötleteink, javaslataink, de jelenleg még mindig nem döntöttünk, a sorozatgyártású autónak milyen hangja lesz" - utalva a nemrég bemutatott Lanzadorra. "
A villanymotorból származó frekvenciákkal kísérletezünk, ebből valamit felerősítünk, valamit elveszünk, és legfőképpen az egészet a hajtáslánc aktuális állapotához kell kötni." Az elektromos motoroknak ugyanis van egy sajátos, alig hallható hangja - ezt fel lehet erősíteni, ami persze még mindig nem teljesen természetes, de mégis valódi az alapja. Az igazgató hozzátette, ma is rengeteg belsőégésű motor hangja fel van erősítve különböző technikákkal, ez nem lenne a villanyautók sajátossága - a lényeg, hogy ne kizárólag mesterséges legyen az egész.