Valódi fotók láttak napvilágot: ezzel az átalakított, korosodó Daciával indul a villanyautók piacára a Lada (Fotó: Digitnews)
Már nem az első elektromos próbálkozása ez az oroszoknak, 10 évvel ezelőtt a korabeli Renault villanyautók technikáját pakolták egy Grantába ELLada néven, amelyből végül mindösszesen 100 példány készült. A napokban egy sokkal komolyabb lépést jelentettek viszont be: megmutatták az első nagy számban sorozatgyártásra tervezett elektromos modellt. Most sem sokat változott a recept, ismét Renault alapokhoz nyúlnak az AvtoVAZ mérnökei, ám most az első generációs Dacia Logan MCV-t, azaz a náluk Lada Largos néven ismert modellt
"kérik kölcsön" a franciáktól.
Nem nehéz felismerni, hogy az e-Largus egy átemblémázott Logan MCV, akárcsak a belsőégésű motorral szerelt testvére
Az átalakítást sem bonyolították túl a nyilvánosságra hozott prototípus láttán, a villanymotort a benzinmotor helyére illesztették, az akkumulátorokat pedig oda passzírozták be, ahová csak fértek: elöl és hátul is lesz áramforrás. A töltőcsatlakozót jobb hátra, a korábbi tanksapka alá tették a mérnökök.
A motor továbbra is a Largus orrában foglal majd helyet, ami nem meglepő, hiszen így a legolcsóbb az átalakítás (Fotó: Digitnews)
A Lada-Izhevsk gyárban készülő modell több okból is meglepetés, hiszen korábban már majdnem végleg leállították a belsőégésű motoros Largus gyártását Togliattiban a nyugati alkatrészek hiánya miatt. Ám most az elektromos hajtáslánc fejlesztése mellett ezen import-összetevők pótlásába is konténerszámra locsolják a pénzt az oroszok, azt még nem tudjuk, hogy pontosan miért. A franciák kiszállása óta ez a harmadik újonnan bemutatott Lada modell, így már egyértelműen felfedezhetőek egyes minták: belső piacra, újrahasznosított régi technológiából dolgoznak a mérnökök. Részben éppen emiatt meglepő az e-Largus, hiszen Oroszországban szinte egyáltalán nem létezik villanyautó-töltőhálózat, ráadásul az időjárás sem kedvez a kisebb, régebbi technológiával dolgozó akkucsomagokból elérhető hatótávnak. Sajnos a pontos műszaki adatokat még nem közölte a Lada, de remélhetőleg hamarosan erre is sor kerül.
Biztosan nem lesz Tesla-verő a funkcionalista orosz autóipar újabb terméke, bár a pontos műszaki adatok még okozhatnak meglepetést
70-évek végén is volt már villanyos Lada (Vaz 2102) sőt ugyan ebből a típusból (1200-es Lada kombi) hidrogén meghajtású is.