A Lada 4×4 vetélytársai és alternatívái
Kis 4x4-esek újonnan és 4x4-esek használtan 3,2 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újonnan a Lada 4x4 a legolcsóbb összkerékhajtású itthon, megnéztük, mit kapunk használtan az áráért. Még tél előtt, amíg olcsók a 4x4-esek.
4x4-es, 3 300 000 forint alatti autók, terepváltóval
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Lada Niva | 1984-2016 | 0-358 000 | 100 000-3 949 000 |
UAZ | 1974-2012 | 2000-200 000 | 170 000-1 650 000 |
Aro | 1989-2004 | 25 000-80 000 | 180 000-700 000 |
Isuzu Trooper | 1985-2000 | 140 000-368 000 | 250 000-1 640 000 |
Daihatsu Hijet | 1996 | 150 000 | 299 000 |
SsangYong Musso | 1995-2006 | 93 000-278 000 | 299 000-1 599 000 |
GAZ | 1960-1978 | 30 000-150 000 | 300 000-2 550 000 |
Mitsubishi Pajero | 1984-2009 | 20 000-450 000 | 290 000-3 090 000 |
Daihatsu Rocky | 1985-1994 | 80 000-300 000 | 320 000-1 390 000 |
Hyundai Galloper | 1995-2001 | 113 000-307 000 | 350 000-1 490 000 |
Suzuki SJ Samurai | 1982-2003 | 10 000-400 000 | 135 000-2 000 000 |
Subaru Impreza | 1993-2010 | 62 000-300 000 | 310 000-2 980 000 |
Range Rover | 1981-2005 | 80 000-392 000 | 320 000-3 299 000 |
Daihatsu F50 | 1980-1982 | 18 000-25 000 | 385 000-400 000 |
Opel Frontera | 1992-2004 | 81 000-332 000 | 250 000-2 333 000 |
Nissan Terrano | 1990-2005 | 93 000-360 000 | 339 000-2 550 000 |
Nissan Patrol | 1984-2002 | 100 000-515 000 | 265 000-2 799 000 |
LUAZ | 1985-1987 | 40 000-50 000 | 360 000-549 000 |
Jeep Cherokee | 1986-2006 | 83 000-350 000 | 150 000-2 800 000 |
Kia Sportage | 1996-2001 | 96 000-290 000 | 190 000-1 290 000 |
Suzuki Vitara | 1989-2013 | 32 000-420 000 | 312 000-3 299 000 |
Daihatsu Feroza | 1991-1997 | 13 000-201 000 | 440 000-1 150 000 |
Mitsubishi L200 | 1994-2009 | 80 000-398 000 | 450 000-3 300 000 |
Suzuki X-90 | 1996-1998 | 119 000-299 000 | 745 000-1 090 000 |
SsangYong Korando | 1993-2004 | 16 000-351 000 | 399 000-1 299 000 |
Toyota Land Cruiser | 1986-2004 | 178 000-400 000 | 820 000-3 299 000 |
Mazda B2500 | 1996-2007 | 99 000-385 000 | 550 000-2 990 000 |
Opel Monterey | 1994-1999 | 167 000-340 000 | 880 000-2 100 000 |
Tata Safari | 2003-2005 | 100 000-234 000 | 900 000-1 950 000 |
Tata Telcoline | 1999-2005 | 155 000-160 000 | 695 000-1 000 000 |
Land Rover Discovery | 1993-2006 | 90 000-426 000 | 490 000-3 299 000 |
Toyota 4Runner | 1989-1999 | 156 000-300 000 | 400 000-3 000 000 |
Subaru Forester | 1999-2009 | 89 000-320 000 | 398 000-2 990 000 |
Ford Maverick | 1993-1996 | 285 000-410 000 | 649 000-1 100 000 |
Mitsubishi L300 | 1994-2001 | 232 000-363 000 | 715 000-1 690 000 |
Suzuki Jimny | 1999-2011 | 50 000-271 000 | 530 000-3 298 000 |
Ford Ranger | 1992-2009 | 115 000-350 000 | 1 250 000-3 300 000 |
Mercedes-Benz ML | 1998-2005 | 103 000-520 000 | 990 000-2 990 000 |
Nissan Navara | 1998-2013 | 107 000-389 000 | 650 000-3 300 000 |
Land Rover Defender | 1969-2002 | 95 000-340 000 | 1 449 000-3 250 000 |
Hyundai Terracan | 2001-2006 | 112 000-316 000 | 820 000-2 100 000 |
Jeep Wrangler | 1989-2002 | 57 000-280 000 | 1 499 000-3 300 000 |
Subaru Legacy | 1991-2008 | 106 000-290 000 | 380 000-1 790 000 |
SsangYong Rodius | 2005-2007 | 170 000-272 000 | 860 000-1 900 000 |
Chevrolet Blazer | 1985-2000 | 41 000-268 000 | 299 000-2 650 000 |
Toyota Hilux | 1994-2007 | 64 000-421 000 | 1 599 000-3 250 000 |
SsangYong Actyon | 2006-2009 | 103 000-408 000 | 1 750 000-2 550 000 |
SsangYong Kyron | 2005-2008 | 123 000-281 000 | 1 200 000-2 959 000 |
Mazda BT-50 | 2007-2011 | 140 000-365 000 | 2 190 000-2 990 000 |
Mercedes-Benz G | 1981-1996 | 46 000-332 000 | 1 200 000-3 250 000 |
Volkswagen Touareg | 2003-2008 | 143 000-648 000 | 1 890 000-3 290 000 |
Fiat Campagnola | 1974-1980 | 23 000-45 000 | 320 000-2 990 000 |
Ford F 150 | 1997-2000 | 155 000-255 000 | 2 450 000-2 890 000 |
Nissan Pathfinder | 2005-2008 | 152 000-349 000 | 2 290 000-3 290 000 |
Steyr Puch | 1970-1975 | 100-101 000 | 2 649 000-3 290 000 |
Oké oké.
Bocsánat, „terepváltó”…. De az ugyanaz.
Arról volt azó, ha visszaolvasol, hogy a lista szerintem hiányosra sikerült viszont sok esetben olyan autók kerültek fel amik igaz, hogy 4×4-esek de közel sem terepjáró alternatívák. Itt jött a szekresztői válasz, hogy a felező miatt ilyen a lista, mert pl a dusterben nincs. Viszont ez a megállapítás szerintem továbbra sem helyes mert több másik autóban sincs a felsoroltak közül, többek közt a 4×4-es pandában sem.
Ne röhögtessetek a Panda 4×4 kocsival! Egy vicc! A legelőre sem lehet vele kimenni, mert beleragad az első lócitromba.
Használt terepjárókban nem gondolkodnék. Többségük nagyon leharcolt. Aki naponta kiment vele a szántóföldre az nem kímélte. Az viszont tény, hogy divat lett a „terepjáró” de tízből egy az amelyik valóban erre a célra készült. Az alvázas Suzuki Jimny valódi terepjáró, az oroszok is szívesen veszik. Nos terepjárót kinek készítenek? Elsősorban a katonák számára készültek a legjobbak. Utánuk jön az olyan valódi munkagép, mint a Lada Niva. A városi aszfeltbetyároknak eladott méregdrága csili-vili gépek igazi terepen egy-kettőre elakadnak. Arra jók, hogy a sáros úton ha végigmegy vele az ember a nyaralóig, akkor egy mélyebb pocsolya nem állítja meg őket.
Na igen, csak túl nagy hó se legyen mert fennakad az alja. 🙂
Pontosan, az arra van hogy telen haza tudjon menni a tulaj aki a hegyen lakik, es van aszfalt ut a hazig.
Pontosan ezért írtam, mert ismerem valamennyire és tudom hogy a sima kivitel minden, csak nem terepjáró. Mondom, a krokodil alig fér be alá.
Azt hiszem itt valami hianyzik.
Megpedig az hogy Outback kivitele volt az Imprezanak meg a Legacy-nak is.
Ezek az Outback verziok voltak emelt hasmagasaguak, felezovel es korbe muanyagozva az ajtok kuszobok kerekivek.
A sima Legacy az nem terepjaro, nem emelt felezo nelkuli de 4 kerekes.
Igen, a videóban ez egy emelt hasmagasságú Outback. Nézz meg egy sima Legacy-t.
Egyik ismerősömnek van legacy-ja abban aztán marhára nincs felező. Viszont a krokodilt meg grátiszban alig lehet alátenni…… Jó terepjáró alternatíva…….
A Subaru Legacy/ Impreza parosban volt felezo: [url]http://totalcar.hu/tesztek/legacy/[/url]
Bar inkabb csak 2/3olo, mert nem csinal az attetelekbol 1/2et, de ez reszletkerdes.
Itt pedig terepen is lathato ahogy kiment egy Cheroee-t meg Defender-t.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=-hugPlB9-Vw[/url]
Persze oroszul hogy legyen minn puffognod. 🙂
És most komolyan, de milyen terepjáró képessége van egy Legacy-nek? Milyen alternatíva, amikor olyan alacsony az egész, hogy alánézni sem lehet. Egy 30 centis bukkanón fennakad az alja.
Igen, a Quanto 4 méter hosszú sincs, viszont több mint 6 millióba kerül.
És a Panda 4×4-ben sincs.
A Swift 4×4-ben sincs terepváltó.
A cikkből kimaradt egy fontos márka, a Mahindra. Az indiai cég ugyanolyan szellemben építi autóit, mint ahogy a Lada a Nivát, és meg is vásárolható nálunk több modelljük.
Az aktuális Autó-Motorban is olvasható a Lada 4×4-es tesztje, és a Jimny mellett a Mahindra Quantót írták, mint újonnan kapható riválist.
Mellesleg szerintem az, hogy van benne terepváltó vagy nincs, a mai agyon elektronizált vezérlések korában már egyáltalán nincs egyenes arányban a terepező képességekkel.
És a Subaru Legacyban van? Nincs.
A Duster egy óriás a 3,6 méter hosszú Nivához képest, és terepváltó sincs benne.
Duster?