A következő GTI Peugeot-k már hibridek lehetnek
Hibrid sportváltozatokban gondolkozik a Peugeot-Citroën
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A PSA csoport vezére a brit Auto Expressnek úgy nyilatkozott, a sportos autóik következő generációja már plug-in hibrid lesz.
Carlos Tavares, a PSA Peugeot-Citroën vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a jelen állás szerint a plug-in hibrid technológia az, amivel a sportosság és a környezetvédelem a következő években is összeegyeztethető lesz.
A régi és kőkemény Peugeot 205 GTI, meg a Citroën Saxo VTS rajongói felsóhajthatnak, nem éppen az ő ízlésviláguk kiszolgálása ezzel a konszern célja. Az elpuhult GTI és a vállaltan nem kőkemény GT modellek jövője eszerint úgy fog alakulni, hogy az aki még egy kicsit is szeret autózni az autózásért önmagáért, az meg kell barátkozzon a villanyosítással. Tavares szerint a plug-in hibridek tudnak városban, elektromos üzemmódban kvázi nullemisszióval üzemelni és egyszerre elég fickósak lenni országúton. A teljes villanyautós átállásig a hibridek jelentik még mindig a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávgondjaira.
Gondolom a kötelező emissziós értékek miatt fogalmazott így, de ettől még hülyeség marad. Amúgy első sorban nem az olcsó közlekedés a cél, hanem a környezetet kevésbé terhelő hajtásmód. Ez után következik az, hogy akár olcsóbb is lehetne, de erre még sokan rá fognak tenyerelni úgyhogy ne éld bele magad:)
Persze itt is kell „németezni” egy sort, akár igaz is lehetne, alsó hangon 10 év lemaradásban vannak. Mondjuk itt legalább van egy i3 ami már vállalható minden megközelítésből és még japán konkurencia sincs szerintem, de ez egy egyedi eset. De hol van akkor a PUG?:D Amúgy az 1-2 litert spóroló hibridek amit hiányolsz, pont a kutyának sem kellettek mert soha nem térült meg a hibrid felára ezért nem is csinál senki. Ja, mert plusz költség is van…:) Viszont ha már képmutatásról beszélünk legyen fair play, a Toyota és a németek is évek óta reszelgetik a szabad dugattyús robbanómotor-generátort, meg mindenféle két ütemű moslékot amik bő 100 éves technológiák és újragondolva 1-2 liter benzinből képesek lennének elég elektromos energiát termelni egy átlag autó hajtásához. Miért nem dobta még piacra senki? De hasonlóan visszafogott és kartell szerű a helyzet az új generációs akkumulátorok esetében is. Nem németezni meg japánozni kell, itt a pénz diktál és apránként adagolva a haladást sokkal többet lehet keresni, mintha mindenki bevetne mindent amit jelenleg tud:)
ezeket én sem értem, de majd valaki elmagyarázza nekünk:) pl én miért is szeretnék hibridet? egyszerüen sokat autozom és szeretnék minél olcsobban!! ilyen egyszerű. És ha még ezzel környezetkímélek az csak hab a tortán. Miért nem egyszerübb azt mondani hogy igen csinálunk egy spórolós plug in hibridet ami valóban 100km ént eltud vegyesbe gurulni 3 liter körül. Ennyi. Ez tiszta beszéd lenne. Ki akar sportolni? Te jó ég néha azt hiszem totál hülyének akarják nézni az embereket. Aki szeretne sportolni az talál magának olyan autot. és az pont nem a fogyasztást fogja nézni első sorban. Akiktől még kivagyok az németek képmutatása ezzel a hibrid izékkel. Még hogy a környeztért vannak:) Év vicce. Ha azért lennének, akkor rögtön az első körben amiből a legtöbb fogy nálik, 3-as 1-es sorozat, már abból rég kellett volna legyen elérhető áron hibrid verzió, ha csak 1-2 litert is sporolna vele amilyen mennyiségben fogynak ezek az autok nah akkor azt mondom talán elhiszem nekik a környezet védést. De így csak marad a képmutatás. De cáfoljatok meg
[i]„Carlos Tavares, a PSA Peugeot-Citroën vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a jelen állás szerint a plug-in hibrid technológia az, amivel a sportosság és a környezetvédelem a következő években is összeegyeztethető lesz.”[/i]
Ha tényleg ezt mondta, akkor nagy blődéget mondott. Önmagában értelmetlen sportosságról beszélni autók esetében, ezen kívül hogy a plugin hibrid technológa egyeztetné össze a sportosságot a környezetvédelemmel mint ahogyan azt eddig is tette az végképp ökörség.