A dízel Astra Elegance csomaggal járt nálunk, még ez is magasabb felszereltségi szint egy átlagos cégautóénál, ám már közelebb áll a magyar valósághoz, mint a korábban tesztelt GS-Line verzió
Itt krómdekorok járnak a visszafogottabb formák és az alapáron LED fényszórók mellé, közel sem olyan vad ez a csomag, mint amit a benzinesen láttunk
A fekete logóval inkább elbújtak az apró részletek, a króm viszont egyenesen kiemeli őket
A fenti videóban, illetve a korábbi, benzines Astra tesztjében már letudtuk a dizájnt, ahogy azt is, hogy ez az egész francia alapokon nyugszik. Ha idáig eljutottál, akkor valószínűleg ezeket az infókat már tudod. Éppen emiatt ezekre most kevéssé térnék ki, a praktikus adatok azonban nélkülözhetetlenek: a maga 4,37 méteres hosszával, 1,86 méteres szélességével és a Peugeot 308-tól kölcsönzött 2,68 méteres tengelytávjával az új Opel Astra az egyik legnagyobb autó a kategóriájában jelenleg.
Méreteit is emlegettük már sokszor, 2675 milliméteres tengelytávolságához 4374 milliméteres teljes hossz jár
1860 milliméteres szélessége és 1470 milliméteres magassága még szélesebb, nagyobb autós látszatot kelt, erre a dizájn is rátesz egy lapáttal
Visszatérve az Elegance csomaghoz, mindenképp említendő a műszerfal, ami sokkal menőbb a világosabb színárnyalatokkal. Ugyanaz a forma változatosabb, az anyagminősége továbbra is korrekt, és a fekete tetőkárpit nélkül még tágasabbnak tűnik a belső tér. A sokat emlegetett benzines, Kult sárgában virító tesztautóhoz hasonlítva amennyivel szürkébb a fekete fényezéstől odakinn, annyival színesebb a világos betétektől idebenn.
A műszerfal sokkal látványosabb az alacsonyabb felszereltségi szint ellenére
A 10 colos digitális műszeregység is más színekben pompázik, ahogy a Stellantis leplezetlen szoftvere sem sportos pirosban díszeleg
A klímát vezérlő fizikai gombsor örömteli elem, nem kötötték teljesen az érintőképernyőhöz az utastér szellőztetését
Ezen kívül lényegében minden ugyanolyan: egyformán 10 colos mindkét képernyő a Pure Panelben, az infotainment érintőkijelző alatt is azonos funkciók kapták meg a gyorsgombokat. A klíma ki-be kapcsolásán túl hőmérsékletet és ventilátor-erősséget is állíthatunk, illetve a hangerőszabályzás is kapott egy tekerőt, a teljes szellőztetés-leállítás továbbra sem. Itt sem lehet viszont panasz a kezelőszervek tapintására és működésére, korrekt fogású a kormány és az összes kapcsoló is. Hasonlóan a francia testvérekhez, az Astrában sem feltétlenül éri meg a prémium hifit választani, de ez már csak apróság, ellenben ugyanúgy fontos szerepet játszik majd a telefontükrözés, amely vezeték nélküli is lehetséges, ez továbbra is megbízhatóbb kapcsolatot eredményez, mint az autó beépített bluetooth modulja.
Az ülések Elegance szinten is egyensúlyt találnak a kényelem és a jó tartás közt, közepes távokra az igaziak a menő küllemű fotelek
Hátul azért két felnőttnek az igazi, ekkor pohártartós könyökló is jár a szellőzők és az USB-C töltőport mellé
Ezekkel a külső méretekkel akár a 2003-ban bemutatott, Vectra alapú ferdehátú, a Signum is eszünkbe juthat, ám ott még nem tartunk, az egy jó 25 centivel hosszabb volt, bár 6 centivel keskenyebb. Éppen ezért elöl nagyjából ugyanakkorának érződik a tér, hátul pedig a Signum királyi lábtere helyett csak átlagosat kapunk. Ide szellőző és USB-C töltőcsatlakozó, valamint pohártartós könyökló is jutott, így ezektől a luxuscikkektől nem kell eltekinteni az új Astrában sem.
422 liter, ez a csomagtartó magáért beszél
Bővítve 1300 liter feletti rakteret kapunk, ezt két évtizeddel ezelőtt néhány kombi is megirigyelhette volna
A csomagtérpadló ülésdöntéssel sehogyan sem lesz teljesen sík, felső állásban egy kicsit alacsonyabbra kerülnek a támlák
A csomagtartó az egyik erőssége az Astrának, itt látszik meg a 308-hoz képest nagyobb hátsó túlnyúlás. A puttony ugyanis 422 literes, ami ebben a kategóriában nagynak számít, erre szinte minden generációnál figyeltek az Opelnél. A 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal bővítve még meggyőzőbb az 1339 literes adat. Családi autónak sem feltétlenül kevés ez, országon átrohangálós, dízel cégautónak egy főre pedig már-már túlzásnak is tűnhet az új Astra praktikuma.
A motor négyhengeres, 1,5 literes, és dízel: éppen ezért keveset eszik, nyomatékos, hangját a lehető legjobban elszigetelték az utastértől
Meglepetést a gépháztető alatt sem kell várni, és ez nem csak akkor van így, ha olvastad a cikket vagy láttad a videót
a hasonlóan motorizált 308-as Peugeot-ról. Ez az Astra verzió ugyanis csak egy hétköznapi dízel, egy korrekt automatával, de ezt legalább tökéletesen hozza. 1498 köbcentis lökettérfogata már bőven elég nagy ehhez a bódéhoz, 130 lóereje és az 1750-es fordulatszámtól elérhető 300 newtonméteres nyomatéka pedig kényelmes teret ad a nyolcfokozatú automatának használható fordulatszám-tartomány terén.
Menet közben is kellemes társ a hétköznapok kihívásaira
10,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ám afelett sem fogy el, végsebessége 209 km/h, kényelmes utazótempója pedig bőven meghaladja a magyar sebességhatárok nyújtotta lehetőségeket. Ezzel az autópályás minimumszintet a kisujjából kirázza, ráadásul a sportcsomag nélkül valamelyest puhább, ám még mindig németesen feszes futóművel így, dízelmotorral az igazi, legalábbis számomra. Hiába, a német autók már csak ilyenek, még francia alapokból is.
Hátulról sem utolsó a látvány: ne aggódj, legalább annyira jól fog neki állni a céges fehér is, mint amennyire ez a fekete: mindkettő feláras egyébként, ingyen a Kult sárga jár
A hátsó lámpatestek is mindenképp kreatívak, ahogy a harmadik féklámpa is alapáron ilyen menő
A tolatólámpa a lökhárító aljára, középre került
Amivel viszont mindenképp nyerő az Astra... az sajnos nem feltétlenül az ára. Ez a konkrét tesztautó ugyanis listaáron 13,02 millió forint, amelyből még 600 ezer forint kedvezmény jön le, ám ez már egy igen jól megpakolt példány. Ennek ellenére a legfontosabbakat kívül és belül is alapáron adja az Opel újdonsága, a 10 colos képernyők, a LED fényszórók, az automata klíma, és még megannyi kényelmi felszereltség benne van már a kedvezménnyel 9,6 millióról startoló, 110 lovas benzines alapárában is. Ehhez jön az 5 évre vagy 100 ezer kilométerre szóló garancia is, modellváltozattól függetlenül. Ezzel a 130 lovas dízel automatával, szintén kedvezménnyel 11,26 millió az induló, amire még további 100 ezer forint a céges, akarom mondani Arktis fehér színárnyalat, a további fényezés-opciókért pedig 190 ezer forintot kérnek.
A 460 ezer forintos felárért kínált Elegance felszereltségi szint - nem meglepő módon - tényleg elegáns, főleg belülről dob nagyot a drágább kárpitok színe és anyagminősége az Astrán
A mai árak mellett egyáltalán nem rossz ajánlat ez, mindenki hasonlóan, vagy akár még drágábbra árazza be a konkurens termékeit. Lényegében csak Korea és Románia tud látványosan aláígérni ennek az árkategóriának, ám ott az alapáras extrák hiánya garantálja a szerényebb lehetséges végösszeget. Magányszemélyként is legfeljebb a teljes újautó-piac elszállt árai és a mindenhol hosszú várakozási idő szól az új Astra ellen, ám céges autóként - már ha van lehetőséged választani - nem olyan könnyű ellenérveket találni.
Ezzel a felszereltségi szinttel már egy középvezetőnek sem kell szégyenkeznie, minden megvan benne, ami ma elvárható ennyiért
Értékelés
Pozitív
Nyomatékos motor, stílusos megjelenés, szerény fogyasztás, látványos és tágas beltér
Negatív
Bluetooth-kapcsolat hibák, rengeteg tükröződő zongoralakk a beltérben
Árak
Tesztmodell alapára
11 720 000 Ft (2022.09.26.)
Tesztautó ára
12 420 000 Ft (2022.09.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,60 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5-4,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
910-1010 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
225 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-550 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1100 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
520-830 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1330 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,60 s
CO2-kibocsátás:
117-122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5-4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,4 l/100km
majom