Sokan a fuvarozóktól is elvárják, hogy alacsony károsanyagkibocsátással és együttműködésre alapuló optimalizált útvonaltervekkel szállítsák a csomagokat
Folyamatosan bővül a közösségi formában elérhető autós szolgáltatások köre mind hazánkban, mind külföldön. Az ilyen szolgáltatások többek puszta autóbérlési lehetőségeknél, legtöbbjük okostelefonos alkalmazásból érhető el, a kölcsönzőhelyiségekben lévő járművek helyett a hozzánk legközelebb eső kocsikat vehetjük fel, szinte bárhol le is parkolhatunk vele, és még a papírmunkával sem kell bajlódni. Hasonlóan rugalmas megoldásokkal próbálkoznak a nagy márkák az autók megvásárlásának kiváltására is, havidíj ellenében az USA-ban például Porschékat is lehet vezetni. Évek óta készülnek rá a nagy autógyártók, hogy az ilyen és ehhez hasonló üzleti modellekre kell majd átállniuk, de megeshet, hogy a koronavírus felrúgja a terveket.
A MOL Limo flottájában is vannak környezetbarát(abb) modellek
A flottakezeléssel foglalkozó Lease Plan az Ipsos kutatóintézettel közösen felmérte 22 ország 5000 autóhasználójának jelenlegi szokásait, hogy milyen lett, illetve lesz az "új normális" a koronavírus jelenléte alatt vagy utána. A kutatás egyik fontos eredménye, hogy a legtöbb válaszadóban (79%) a pandémia jobban tudatosította a saját jármű biztonságának és kényelmének fontosságát, előnyeit. Ez persze nem csak a közösségi autózás háttérbe szorulását jelentheti, a tömegközlekedést is ritkábban veszi igénybe a válaszadók 65%-a. Ugyanakkor az autózás, illetve bármilyen közlekedés összességében - nem meglepő módon - csökkent a járvány előtti időszakhoz képest, a sok nagyvárosban emiatt hirtelen megtisztult levegő és az erről szóló hírek pedig feltehetően sokak figyelmét felhívták a környezetvédelem fontosságára, a megkérdezettek 53%-a komolyabban veszi a klímaváltozást a pandémia óta. Sőt, majdnem ugyanennyien fontolóra is veszik az elektromos autókra való átállást, ami lényeges információ az autógyártók számára.
A ShareNow autómegosztó is folyamatosan fejleszti kínálatát
Ugyanakkor nem csak saját ökológiai lábnyomukra gondolnak a válaszadók, egyesek a korlátozások óta robbanásszerűen megugrott házhozszállítások negatív környezeti hatásai miatt is aggódnak. További kutatásra lenne szükség annak megállapítására, hogy egy haszongépjármű optimalizált kiszállításai során több vagy kevesebb károsanyag-kibocsátást produkál, mintha az általa kiszolgált vevők mind saját autójukba ülve mentek volna bevásárolni, ettől függetlenül azonban a megkérdezettek többsége előnyben részesítené, ha a fuvarozócégek zéró emissziós járművekkel juttatnák célba a csomagokat. A villanyfurgonok kínálata is bővült az utóbbi időben, de itt is fennáll ugyanaz a probléma, mint a személyautóknál: az elektromos még mindig drágább. Éppen ezért a Lease Plan szerint továbbra is államilag kellene támogatni az alternatív meghajtású járművek terjedését, hosszú távú ösztönzőkkel rávéve a vállalkozásokat és a lakosságot, hogy minél hamarabb zöld mobilitási formákra váltsanak.
Speciel én szoktam hazsnálni, zseniális dolog, időben ahatlamsat nyer az ember és ha nem fut bele hülyeségbe akkor anyagilag sem jár rosszabbul mint BKV-val.
A megosztás mellett nbagyon bekavart az is hogy ingyenessé tették a paroklót, így több pénz megy el a parkolókereséssel, mint a vezetéssel.