A kompaktok királya lett az új Golf?
Itthon is bemutatkozott a ráncfelvarrott Golf-család
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A téli nemzetközi menetpróba után hazánkba is megérkeztek a modellfrissítésen átesett VW Golfok. Közel Magyarország csúcsához a csúcs R is bemutatkozott.
Népautó. Nem véletlenül. Az éves statisztikában rendre az első vagy második helyen szerepel a Volkswagen Konszern az összesített (nemzetközi) autóeladási statisztikában. Nem csak a márka és a konszern, a Golf is rekordernek számít. 1974-ben mutatkozott be először, és azóta már hét generációt élt meg. Ez idő alatt bő 33 millió darab talált gazdára. A jelenleg futó hetedik széria 2012-ben, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be. Azóta eltelt öt év, várhatóan 2018 végén érkezik a nyolcadik generáció. A jól megszokott ráncfelvarrást egy picit későinek, és emiatt egy kicsit másnak érezhetjük.
Másnak, mert amíg a legtöbb esetben pár apróság frissül a modelleken, addig most annyi újdonságot kapott a VII-es Golf, hogy akár egy teljesen új modell is lehetne. Az arculat persze maradt a régi. A lökhárítókat és a lámpákat némileg átrajzolták, érkezett pár új szín, a legnagyobb módosítások viszont az utastérben, a motorizációban és az extrákban keresendők. Ezen újításokkal nem kérdés, hogy ismét a kompakt kategória királyává vált a Golf. Egyes autómárkáknál hasonló tudás csak az eggyel magasabb szegmensben található meg.
Haladjunk kívülről befelé! A legszembetűnőbb változtatás az első lökhárítón történt, amely némileg egyszerűbbnek hat, mint az előző. A légbeömlők felett végig futó krómcsík viszont azt a hatást kelti, hogy itt bizony prémiumautóval van dolgunk, emellett pedig eleganciát is kölcsönöz a Golfnak. A lámpák elöl és hátul is átalakultak. Minden felszereltségi szinthez jár a hátsó LED-es lámpatest, elöl pedig szintén széria a LED-es nappali menetfény. A korábbi Xenon helyett mostantól LED-es fényszórója is lehet, természetesen ez már feláras opció.
Mozi mozi hátán. A megújult utastér így jellemezhető a legjobban. A korábbi mutatós műszerek helyett teljes egészében vetített műszerfalat kapunk. A 12,3 colos kijelző közepén az Audi Virtual Cockpitjéhez hasonlóan a térképet és még számos információt és beállítást megjeleníthetünk. A műszerfal középső paneljén lévő infotainment-rendszer is új megjelenítőt kapott. A korábbi 5 colos helyett 6,5 colos az alap, de kérhetünk 8 colosat is, a csúcs pedig 9,2 collal feszít a középkonzolon. Utóbbit próbálhattuk, amely valóban szép és tűéles képet ad, az előtte lévő üveg viszont szépen gyűjti az ujjlenyomatokat. További érdekesség, hogy gesztusvezérlés is része a rendszernek. Igaz egyelőre csak jobbra-balra suhinthatunk neki, azaz nem olyan okos, mint a 7-es vagy 5-ös BMW-ben lévő, kategóriájához mérten viszont úttörőnek számít.
A vezetést is jelentős mértékben segíti és kényelmesebbé teszi az új Golf. DSG váltó esetén 60 km/órás sebességig magától elindul és megáll, sőt még a kormányzást is elvégzi helyettünk. Ennek leginkább dugóban vehetjük hasznát, nem véletlenül kapta a dugó-asszisztens nevet a rendszer. A fentiekben már szerepelt az aktív, magától visszakormányzós sávtartás, amely autópályás tempónál is rendelkezésre áll. Ha már pályázásnál járunk, akkor további újítás, hogy a távolságtartós tempomat nem csak 160, hanem 210 km/óráig képes tartani a követési távolságot. Lassú tempónál segít parkolóhelyet keresni és be-, illetve kiállni, ha pedig utánfutót húzunk, akkor a tréler-asszisztens vígan elvégzi helyettünk a tolatással járó manővereket.
Motorizációt tekintve a korábban megszokott paletta érhető el a frissített Golfban, annyi különbséggel, hogy az 1.4 TSI-t egy 1.5 TSI váltja. Jelenleg még mindkettő elérhető, egységesen 150 lóerővel, az 1,4-est viszont idővel nyugdíjba küldik. Később érkezik egy BlueMotion kivitel is az 1,5-ösből, amely 130 lóerős lesz, és akár az összes hengert le tudja majd kapcsolni, például hosszabb gurulások alkalmával. Újdonság még, hogy a GTI modell 220-ról 230 lóerőre erősödik, a Performance változat 245 lóerősként érkezik (ahogyan a Skoda Octavia esetén az RS is). Az elektromos e-Golf új motor helyett új akkumulátorokat kapott, amellyel már 300 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. A menetpróba során ez inkább 240-260 km körül alakult, ami csaknem 100 kilométerrel több annál, amit amit elődje tudott. A váltókat tekintve a korábbi hatgangos DSG-ket fokozatosan leváltja az új fejlesztésű hétsebességes, amely jobb hatékonyságot és finomabb váltásokat ígér.
Ahogy a bevezetőben már volt szó róla, februárban a nemzetközi menetpróbán már kipróbálhattuk a megújult Golfot, a GTE és e-Golfot, sőt a GTI Performance és R változatokat is. Mostanáig kellett várni, hogy hazánkba is megérkezzen a flotta, az összes modell bemutatkozott hazánk csúcsa közelében, a Kékes lábánál fekvő Mátraházán. A GTE, GTI és R változatok csupán statikusan voltak megtekinthetők, az e-Golf és a hétköznapi TSI és TDI modelleket viszont meghajtottuk a Mátra részben újraaszfaltozott szerpentinjein. Röviden: nem lehet rá rosszat mondani. Jó, mint eddig, a technikai extrák és a vezetősegédek pedig teszik a dolgukat.
A kormányzás precíz, a fékek németesen harapósak, a futómű kellemes, ugyanakkor kanyarban is feszes. Az e-Golf vígan hozza a 250 km-es hatótávot, belsőégésű motor hiányában hang nélkül suhan. A mérnököknek a legnagyobb falat az elektromos meghajtásnál az lesz, hogy még csendesebbek legyenek a gumik és kevesebb szélzajt keltő karosszériát tervezzenek. A Golf motortól és hajtáslánctól függetlenül rendben van. Nem csoda, hogy összesítettben a világ legnépszerűbb kompakt modellje.
Egyedüli hátránya a túl szélesre szabott üléstámla, amelyben ide oda csúszkál az, aki széltében kevésbé megtermett. A megújult Golf továbbra is egy ideális családi, céges és akár utazóautó, amely mostani tudását, felszereltségét és anyaghasználatát nézve elérte a prémiumkategóriát. Mondhatnám azt, hogy egy ilyen autó helyett felesleges Mercit, Audit vagy BMW-t venni, a végső döntésnél persze mindenkinél a szíve diktál. Ésszerűség alapján egy Golf bőven elegendő. 5,5 millióról indul az 1.0 TSI 110 lóerővel, amely nem éppen a legjobb választás, egy Trendline 1.4 TSI 125 lóval bő 6 millió. Ez már sokkal élvezhetőbb és extrákból is többet kapunk.
A GTI sem vészesen drága 230 lóerős teljesítményéhez képest, 8,24 millióról indul. Az újdonsült finomságok persze tovább növelik a vételárat, könnyen hozzáadódnak százezrek vagy akár milliók is az alap vételárhoz. A motor- és modellpaletta szerencsére tágas, így minden bizonnyal mindenki megtalálja majd a számára megfelelő konfigurációt.
Nem gondolom, hogy a Mazda5 lenne a legjobb összehasonlítási alap, ami a csomagter nagyságát illeti.A Mazda inkább egyterű, tehát Golf Sportsvan…
Van belőle kombi is!
Ha csak a csomagtartó mérete lenne…
Emisszió, fogyasztás, saját tömeg, teljesítmény, légellenállási tényező, gyorsulási adatok, végsebesség, …
A mazda5 katalógus szerint 410 literes, több, mint 1 m2 alapterülettel, a haver céges hetes golfja 250-nek néz ki mellette…
Nem tudom mi nem érthető ezen, én léptem ki, senki nem akarta hogy ez legyen rajtam kívül, sőt be is haragudtak rám amiért kiléptem, ráadásul nem is akárhonnan.
Ha te és a hozzád hasonlóknak jók a tuskóhopkinsz színvonalon működő munkahelyek akkor uzsgyi hagyd ott a vállalkozásod amiről nem nyilatkoztál mi és azonosulj a német kizsákmányoló empátiamentes életvitellel.
Tudom ismerőstől hogy a Suzukinál még szarabb, legalábbis volt akkoriban de ennek semmi köze ahhoz hogy több, valójában jobb termékekből kellene választani.
Kösz év dolgozója csak saját vállalkozásban leszek máshol sosem.
Ha ilyen koreai meg ferdeszemű autó bu.i vagy, akkor neked Phenjan-ban a helyed,kb ott van olyan szinten az autógyártás, ami neked megfelelő a szusiddal együtt.A Golf azért etalon,mert olyan magas szintre vitte az autó fogalmát, amit te el sem tudsz képzelni.A pótkereke,sőt annak szelepsapkája többet ér bármelyik japán fosnál.Fantasztikus,fenséges,istencsászár…mert a GOLF az autók autója 🙂
Tisztán látszik , hogy neked valójában a Vw konszernnel van problémád nem azzal hogy a kormányzat elsősorban az idetelepült Német cégek termékeiből választ . Az eredeti hozzászólások arról szóltak hogy miért erőltetik a Német autós beszerzéseket és miért nem a Japánokét. Ehelyett te azon fröcsögsz hogy a 2 Német cég ” Opel és a Vw” közül miért nem az Opelt választják Vw helyett .
Brühühühühüüüü … emelkedj már felül a kistílüségen és fogadd el hogy kikúrtak az Audi gyárból mert nem felelsz meg az elvárásaiknak . Ahelyett hogy itt fröcsögsz inkább próbálj meg jobbá válni , hogy a következő cég ahová felvesznek ott te legyél az év dolgozója … Mert így nem fejlődsz pozitívan csak negatívan vagy jobb esetben stagnálsz és csöbörből vödörbe esel megint . Aztán majd jön a következő fröcsögés , hogy a Suzukinál is milyen szar munkafeltételek vannak … blablablaaa…
Egyáltalán nem csodálkozom. Nem is tagadták, hogy kizsákmányolni jönnek, tisztán és világosan le volt írva az akkori újság cikkekben.
A támogatáshoz még hozzá lehet dobni az a csekélyke 400 hektár kiváló termőföldet, amit ingyen kaptak. Jelenkori értéken úgy 300 milliót érne.
Hogy a cikkhez is szoljunk hozza valamit….
Golf ide, Golf oda, nemreg berautokent ketszer is Volt alkalmam vezetni az 1.2 Tsi motorral, elötte meg egy Leont, szinten az 1.2 Tsi motorral, ugyanez pepitaban.
Barki barmit mond, a Golf nagyon jol össze van rakva. Kenyelmes, csendes, a futomüve is rendkivül jo, jo a hangszigetelese, el van szigetelve a futomu hangja is, nem zörög, nem csörög, nem fogyaszt sokat. Tökeletesen megfelel.
Persze nem 200.000 km-t vezettem vele, a tartossagat ezaltal nem tudtam tesztelni.
Szerintem draga is, egy jol felszerelt moddel biztos benne van 6-7 millioba, de egy atlag usernek tökeletesen megfelelne szerintem.
Egy ilyen rövid teszt kapcsan is oda lyukadtok ki, hogy igy a nemet, ugy a nemet…
Meg a magyar Kormany…anyam borogass…
Csak ezt a libafos zöld/sárga szín ne került volna elő. Ez már a Citroen Xsara esetében is ízlésmerénylet volt.
[i]„Ja, és Golf-tesztekben valamiért mindig előkerül a „kategória etalonja” jelző valamilyen formában. Örülök, hogy most sem maradt ki:)” [/i]
Ez azért van, mert nem mindenki zsigeri fikagép, meg hazudozó-mordály, mint te. Vastüdő.
Micsoda konnektorba vizelés ez witz, csalfapucu meg a többi. Igen tré napok állhatnak mögöttetek fikagépek. Toljátok, kell hülye a netre, különben dögunalom lenne.
Az a baj, hogy 4 kereke van. A koreaiak meg a japánok már szusin csúsztatják az autót! Az ám az innováció f.kalapok!
Az Audinál még szélsőségesebb a helyzet tudtommal.
Amúgy te tényleg azt hiszed hogy az állam nem azt vesz amit akar amennyiért akar? Hidd el beleférne az insignia lehet hogy még olcsóbb lenne neki a végén mint az octavia.
Bizony ilyen a tipikus hitetlen bármit mondanak neki nem hiszi el.
Én valós újságban valós tényeket olvastam (ők miért hazudnának) én meg pláne nem.
Nem is akarok belemerülni jobban kinek mi a meglátása. azt hiszem ezért tart itt ez az ország ahol mert óriási a szemellenzés meg a másik lenézése.
Ha már rólam van szó akkor kifejtem neked: ez nekem csak egy próba volt mert közel van hozzám az egyik, valójában sosem volt cél és nem is lesz hogy oda menjek még egyszer.
A próba arról szólt hogy ha többet lehet elérni normálisan viszonylag kényelmesen mint amit amúgy dolgozom akkor esélyt adok neki, valójában megbukott a német gyár a szememben de kegyetlenül. Pénz, munkamorál, céges hozzáálás, kultúrálatlan viselkedés. Az utóbbi persze nem maradt válasz nélkül.
Ha már a robotoljak gyárban éhbérért és a tehetség nem ellenkező oldal pláne hogy nem csak kezdő diplomások is nyomják a soron sőt valós szakmákkal is ott nyomulnak korábbi vállalkozók. Ez az ország helyzetét tükrözi nem az alább említett embereket minősíti.
Én azt gondolom de nem sértésként mondom hogy a tehetség helyett írhattad volna hogy sikeres vagy.
[i]„De jó hogy te azt gondolod a Magyar kormány épített a mercinek egy autógyárat hogy a Magyar ember dolgozhasson benne … 😀 😀 . Ezek a meglátásaid igazán éleslátásra utalnak … és bár nem szeretnélek megsérteni ,de véleményem szerint jobban jársz ha visszamész a gyártósorra dolgozni 😀 . Adókedvezményt kapnak a felvett munkások után 2 évig … ennyi amivel támogatták illetve az infrastruktúrát kiépítették a környéken”[/i]
Azért ennél sokkal többel támogatta a Magyar Állam a Mercedes beruházását Kecskeméten. Mintegy másfél évvel ezelőtt valamelyik Mercedessel kapcsolatos AN-os cikkhez hozzászólva leírtam a gyár által lejelentett hivatalos pénzügyi adatokat, ami magába foglalta a Magyar Állam által adott támogatási összeget, a Mercedes beruházási költségét és az azt követő évek gazdálkodási számadatait. Nem keresgélem sem a hozzászólásomat, sem a forrást, de évenkénti bontásban írtam ide le. Ja és természetesen a képződött nyereséget nem forgatták vissza, csak az első évben képződöttnek 50%-át, utána való években meg 100%-osan kivitték az országból.
Minimális összeggel szállt be a kecskeméti gyárba a Mercedes, mert használt, már meglévő, kifutott gyártósorokat telepített ide. A Magyar állami támogatás sokszorosa volt a német cég beruházási tőkéjének.
Az Insignia bő 1/4-el drágább mint az általad említett Skoda Octavia… és mint te is tudod nem 1 autós beszerzések vannak hanem adott esetben mondjuk 1000 rendőrautó … na már most 1000 db autónál 2-3 milliós felár már 2-3 milliárd forintos többet kiadással járna. Egyébként meg ha Insigniával járnának a rendőrök az lenne a bajod , hogy miért költenek ennyit mikor másra is lehetne …
A Kecskeméti Merci gyár bő 40 milliárd euróba került az átszámítva 1200 milliárd forint .. ha ennyit kivesznek a költségvetésből akkor szó szerint csődbe menne az ország …:) De jó hogy te azt gondolod a Magyar kormány épített a mercinek egy autógyárat hogy a Magyar ember dolgozhasson benne … 😀 😀 . Ezek a meglátásaid igazán éleslátásra utalnak … és bár nem szeretnélek megsérteni ,de véleményem szerint jobban jársz ha visszamész a gyártósorra dolgozni 😀 . Adókedvezményt kapnak a felvett munkások után 2 évig … ennyi amivel támogatták illetve az infrastruktúrát kiépítették a környéken … de ha ez baj akkor igen csak bűnös a Magyar kormány .
Nem megyek el gyártósorra dolgozni mert már 22 éves korom óta vállalkozó vagyok és hát megszoktam a magam ura projektet … de ha bunkó akarnék lenni akkor azt írom hogy több tehetség szorult belém mintsem robotoljak egy gyárban éhbérért … 🙂 De mivel nem vagyok bunkó így csak átvitt értelemben írtam az utolsó sorokat … 😀
rosszul tudod, unios támogatással szerintem nem lehet gyárat építeni mert arra nem adnak.
Én csak egy helyi lapban olvastam egyik nap mibe került, másnap más valutában mennyi volt az állami támogatás és jé ugyanaz volt a 2 összeg.
„, mivel a magyar adófizetők fizették mindegyik gyár felhúzását ráadásul úgy hogy német tulajdonba kerültek.”
erről esetleg van linked? vagy tényfeltáró doksid? vagy hivatalos költségvetésben benne van? ha jól tudom uniós támogatásokból (amit nekünk szántak) épültek a gyárak.
Megint bukik az elméleted:
A beruházás mindkét német részéről csak a gyártósor, mivel a magyar adófizetők fizették mindegyik gyár felhúzását ráadásul úgy hogy német tulajdonba kerültek. Mi ez ha nem csalás, nagyobb mint az amit a Suzuki akkori nyilvánosságra került dolga, valószínű akkor még nem istennek tekintették az akkori kormány részéről, nem volt közös mutyi mint most.
A maffiakéz messze elér nincs ezen mit rugózni.
Sajnos a naivitás oda viszi a tömegeket hogy csak azt tudja amit ő akar, azt nem mi lesz ha az aktuális német tömegfoglalkoztató megint megcsinálja a 2008-ban összeügyeskedett koncepcióját: Mi nem rúgtunk ki senkit szlogennel, csak a még egyszer annyi bedolgozót akikről hallgatott a cég mint a sír.
Ez lenne a te és a tömeg jövőképbiztonságod hogy kell a sok melós az audimercedesbe, de ha bukik buknak velük a márkakonszerhez kötődőmunkanélkülivé váló robotmunkások is.
Ha már szopatás:
Nem ismerik az empátia/együttérzés fogalmát a német robothajcsárok téged is megtanítanának szívesen a gyártósoron hogyan kell meghunyászkodnod.ű
Én nem tettem én kiléptem, mielőtt bármi is jöhetett volna…
Én nem franciákról beszéltem amúgy…
Mellékesen kitűnő gesztus lenne az új Opel tulaj felé az Octavia helyett Insignia beszerzés ha már arról nem is beszélve hogy modernebb motorokkal kapnánk mit a Skodát.
Az általad említett óriási szakadék 1 modellt gyárt itt és az egész beruházás akkoriban nagyjából 1/5 érte mint amit a Vw hozott ide . Ez az óriási szakadék valóban azóta csak nagyobb lett mert a Suzuki az adócsaláson kívül ” botrány volt belőle jó 15 éve a vezért le is váltották ” nem fejleszett azóta se semmit . Ugyan az a gyár van itt amivel kezdtek . Nézzük már meg az Audi motor és azóta autógyárát az Opel új motorgyárát vagy Kecskeméten a Merci milyen gyárat épített ide . Aztán talán rájössz hogy tényleg óriási szakadék van a Japán és a Német befektetési tőke között .
Tényleg sajnálom , hogy téged szétszopattak a győri Audinál , de ettél a tények még tények maradnak . Na és persze az sem elhanyagolható , hogy pl rendőrautónak egy Suzuki Swift igencsak vicceske lenne ráadásul ha pl bűnözőket kell szállítani még el sem férni benne normálisan . Egyébként van/volt Suzuki Vitara rendőrautó annak ellenére hogy azt nem is Magyarországon gyártották akkoriban .
Ennyi erővel haknizhatnátok a Francia gyártók mellett is miért nincs Renault, vagy Peugeot , Citroen rendőr vagy kormányzati autó ? Elárulom mert ide nem fektettek be semmit és ezért nem is vásárolnak tőlük semmit .
Egy óriási szakadék van az eszmefuttatásodban, sőt a kormány is úgy gondolja ahogy te.
A szakadék pedig a kezdetek óta itt trónoló Suzuki.
Ami ráadásul ulatrakönnyű valós kis fogyasztású autókat gyárt, miért kell nem itt gyártott Skodákat vásárolni?
Ja hogy nem prémium a Suzuki? A mi autónk?
Na és? Pont az ilyen beszerzések hiteltelenítik el a tevékenységüket.
Suzukik, itt gyártják. Opel motorok, lehet venni szépen az új Astrából Insigniából Skoda helyett meg Fócvágen helyett.
Az Audi meg Mercedes-nek nem kell támogatás ők az államilag garantált legalacsonyabb Uniós bér végett úgyis bővítenek, kell a rabszolga. Ha már ragaszkodnak az itt gyártottakhoz.
Na, most aztán tényleg fel van adva a lecke. A Volkswagen esetében már modellváltáskor sem könnyű a különbségeket felfedezni az elődhöz képest – itt meg csak egy sima facelift történt:) Egy igazi előremutató, futurisztikus márka:)
Eszembe jutnak a régi fejtörők, amikor két egyformának tűnő kép volt egymás alá rakva, és meg kellett keresni a különbségeket. VW modelleket ábrázoló fotókkal ezt remekül lehetne játszani:)
Ja, és Golf-tesztekben valamiért mindig előkerül a „kategória etalonja” jelző valamilyen formában. Örülök, hogy most sem maradt ki:)
BTW: a végigfutó egy szó.
„A légbeömlők felett végig futó krómcsík viszont azt a hatást kelti, hogy itt bizony prémiumautóval van dolgunk.”
„… amely mostani tudását, felszereltségét és anyaghasználatát nézve elérte a prémiumkategóriát.”
Tehát a golf most már tényleg prémium.
Az Audi márkát meg is lehet szüntetni.
Nos ha megnézzük kik ruháznak be Európába érthető hogy azokat a vállalatokat támogatják kormányzati szinten amik ” valamilyen ” szinten munkát adnak . Még akkor is ha adott esetben ” több” pénzt talicskáznak ki az ilyen olyan off-shore cégeken keresztül mintha nem lennének itt … viszont azért elég sok munkaerőt felszívnak . Japán részről nem is igen tudok Európai autógyárat felmutatni kivéve a Nissan Angliai gyárát … Most akkor miért is baj az ha támogatunk beszerzésekkel olyan cégeket amik itt is fektetnek be és ezzel munkalehetőséget teremtenek ?
Jöjjenek ide a Japánok fektessenek be több milliárd eurót teremtsenek munkalehetőséget mint az Audi , Merci ,Opel, és majd akkor lehet egyenlő feltételekről papolni . Egyébként Szlovák példa ott van Zsolnán a Kia gyár és hát szlovák részről támogatják őket , hogy kormányzati beszerzéseknél Kiákat vesznek többnyire … akkor ezzel most mi baj ? Itt meg nyilván a Vw konszern dominál az Audival így jönnek képbe a Vw, Skoda , Audi modellek közbeszerzésnél döntő többségben , Nyilván az állam nem a Szlovák Kia gyárat támogatja azzal hogy az ő termékeit vásárolja .
Nem tudom az egyre inkább design-központú autópiacon meddig lehet tartani a Golf pozícióját ilyen unalmas formával.
Bár a német nyelvterületeken az igen erős emocionális tényező, mint vásárlóerő még sokáig fent maradhat. Magam részéről azonban kevés érvet találok, hogy pont Golfot vegyek (hogy Skodát, viszont annál többet…) A gesztusvezérlés kapcsán az jutott eszembe, hogy ha véletlenül az utastérbe téved egy nem kívánatos rovarféle, a kijelző előtt kitessékelés céljából a kezünkkel legyezgetve miként fogja a rendszer értékelni ezt a „gesztust”.
Szerintem ha nem ragadna le az állami megrendelés a németnél, akkor a japánról zengene dicshimnuszt a szerző.