A kombi és a ferdehátú Fiat Tipo is slágergyanús
A Fiat kibővítette a Tipo sorozatot egy ferdehátú és egy kombi variánssal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha eddig nem lett volna jó véleménnyel az olaszok olcsó szedánjáról, akkor most itt van rögtön két annál ügyesebb ötajtós változat.
Az új Fiat Tiporól már részletesen írtunk tavaly. Ő a Linea utódja, azaz egy kisautó alapú, de kompaktokéhoz hasonló méretű olcsó szedán, amire megjelenésekor értelemszerűen nagyon sokan voltak kíváncsiak. Ettől függetlenül, ha valaki nem idült szedán rajongó, akkor sokkal jobban járhat a most bemutatott esztétikusabb és értelmesebb változatokkal. A négyajtós lépcsőhátúnál ugyanis nemcsak szebbek, de jobban is alakíthatóak a ferdehátú és a kombi verziók. A műszaki tartalom a már ismert, a legnagyobb kérdés most az, hogy az eddig csak kémfotón látott kivitelek mit tudnak csomagtartóban? A szedán a maga 520 literes kufferével elég magasra tette a lécet.
A kombi hossza pár centivel több is a szedánnál, 4,57 méter. Magassága meg 1,51, így annak hátuljába 550 liter csomag is befér - kalaptartóig pakolva. A ferdehátúnak sem kell szégyenkeznie, mert 4,37 méteres hosszal és 1,5 méteres magassággal őbelé is elfért még egy 440 literes puttony, amivel elveri például a 2016 Év Autójának megválasztott, egy kategóriával feljebb álló Opel Astrát is. Egyelőre ennél pontosabb adatokat, illetve árakat még nem tudunk a legújabb Tipókhoz.
A Freemont tényleg jól néz ki, főleg az amerikai gyökerek miatt. Az is tekinthető részben crossovernek.
A Fiatnál azt tudom elképzelni, hogy inkább rámennek majd jobban az elektromos vonalra. Az 500-asból van elektromos, de közben olyan, mintha mégsem lenne, mert nem hallunk róla. Valamilyen alternatív hajtásra szüksége lesz a Fiat-konszernnek is – nekik is mutatniuk kell valamilyen módon az utat a jövő felé. Ez más gyártóknál is jelen van, így vagy úgy. Arról nem is beszélve, hogy idővel nagyon sok potenciális vevőt veszítenek, ha nem lépnek valamit. A franciák is össze tudtak hozni egész jó rendszereket, az olaszoknak is biztos menne.
A Fiatnak van egy nagyobb családi autója is, a Freemont, ami igazából egy Dodge Journey átcimkézett és kicsit átalakított változata. Nem olyan sokat látni belőle, de nekem tetszik.
Az azért nem olyan nagy baj, hogy a Fiatnak nincs hybridje. Ha saját megoldásban gondolkodnának az akár nagy pénzügyi bukás is lehetne, hiszen a hybrid fejlesztése horribilis kötlségekkel jár. Ennek ellenére a fogyasztásban nem takarít meg túl sokat, a környezetvédelem meg inkább csak marketing, mert összességében több káros anyag keletkezik (az igaz, hogy helyisleg máshol), mint a benzinesnél vagy a dízelnél.
Szerintem nem kapott rá, csak egyszerűen nem tudnak annyi pénzből fejleszteni, mint a VW-csoport, és előálltak ezzel a szükségmegoldással, a Tipóval. Crossoverük is csak nagy sokára lett(500 X), és Passat-Insignia-Mondeo-Avensis-Mazda 6 stb. riválisuk sincs. És arról meg inkább ne beszéljünk, hogy lassan az egyetlen olyan autógyártó konszern marad, amelyik hibridet még mindig nem tud felmutatni. Én abszolút nem is látom magam előtt egy olasz autón ezt se most, se később, hogy “Hybrid”.
A Rapid kisebb, mint a Golf. A Golf párja az Octavia, mégha az nagyobb is.
A Rapid viszont nem lehet a Polo párja, mert az a Fabia.
A Skoda itt ugyanazt teszi, mint a Superbnél… A Fiat meg lehet, hogy rákapott ugyanerre.
Tehát ez egy Punto Sedan/Kombi, mitől éri el Golf kategóriát? Akkor inkább az ellenfele lesz a Fabia kombi és a Clio Kombi…
Miért nem alsó középkategóriás mint az Astra/Golf/Civic/Leon/308/C4 stb.? Beékelte a VW a Rapidot a Fabia és Golf közé kategóriát teremtve? Hát szerintem alsó középkategóriás a Rapid is, attól hogy kicsit kisebb, főleg ha az árát nézzük!
Végre a Fiat ismét jelentkezik egy normális autóval a kompakt kategóriában. Ez akkor is kompakt, ha a cikkben az szerepel, hogy annál eggyel kisebb kategória. Nézzük csak, az 5 ajtós 437 centi hosszú, a VW Golf 425, a Ford Focus 436. Tehát bőven ebben a kategóriában van. Azt nem teljesen értem, hogy miért nem lehet rendelni turbós benzinmotorral, holott a Fiat rendelkezik ilyennel. Az 1.4 Tjet-tel nyilván jobban menne, mint a kínálatban szereplő benzinesekkel. Hova tartogatja a Fiat a jobb motorjait? Ha azt akarják, hogy sláger legyen ez a kocsi, akkor előbb utóbb adni kell hozzá a Tjet-et is.
Azt sem teljesen értem, hogy a magyar autós újságírók miért nem szeretik a szedán formát. Ebben a cikkben is ott van, hogy az 5 ajtós és a kombi ügyesebb, esztétikusabb, értelmesebb, szebb. Ennyi sok mindenben jobbak a szedánnál 🙂
A kombi praktikus, ez igaz, mert nagy a csomagtartója, magam is kombi párti vagyok. Azt, hogy értelmesebb, nem tudom értelmezni 🙂 Az 5 ajtósban néha jó, hogy dönthető az ülés, ellenben a szedánnak meg nagyobb a csomagtartója. Én mondjuk többször rakom tele a kocsit sporttáskákkal, mint pl. mosógéppel. Az esztétikusabb és a szebb pedig egyrészt ízlések és pofonok kérdése, másrészt egy kombi vagy egy 5 ajtós nehezen tud szebb lenni egy szedánnál, feltéve, ha az a szedan nem egy Thalia színvonal. Tényleg volt több kombim, minden előnyével jó volt, de soha nem lehet szebb egy szedánnál.
Szep ez a kis kombi! Remelem osszejon nekik.