A BMW még májusban pedzegette először az xDrive összkerék-hajtással felszerelt 1-es modellek megjelenését, most pedig valóra váltják ígéreteiket a bajorok: a kicsivel ezelőtt bejelentett
114d kisdízel mellett Párizsban debütál a 120d xDrive és az M135i xDrive típus.
Narancssárgában a dízel, kékben az izmos benzines látható
Problémamentes körülmények között az állandó összkerék-hajtás a nyomaték 60%-át a hátsó, fennmaradó 40%-át pedig az első tengelyre küldi, szükség esetén pedig pillanatok alatt képes módosítani az elosztást, és a pillanatnyi helyzethez alkalmazkodva megvariálni, hogy hova kerüljön nagyobb mértékű vonóerő. A 120d xDrive kétliteres turbós négyhengeresének teljesítménye 184 LE, ami 7,2 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást, s 225 km/h-s végsebességet garantál a modellnek. A típus kombinált fogyasztását kerékmérettől függően 4,7-4,8 l/100 km-nek mérte a BMW, a CO
2 kibocsátás ugyanennek a függvényében 123 vagy 126 g/km.
Összkerék-hajtással 5 másodperc alá csökken mind az automata, mind a manuális váltós M135i 0-100-as gyorsulása
A sorozat zászlóshajójának minősülő, háromliteres turbós sorhatossal (320 LE/450 Nm) hajtott M135i az xDrive rendszernek köszönhetően a nyolcfokozatú automata váltóval 0,2, hatfokozatú kézivel pedig 0,4 másodperccel gyorsabban teljesíti a 0-100-as gyorsulást a hátsókerekes verzióhoz képest. Végsebességének 250 km/h-nál szab gátat az elektronika, vegyes fogyasztási értéke a gyáriak mérése szerint 7,8 l/100 km, CO
2-kibocsátása 182 g/km.
Már a hó borította út sem lenne akadály