Kevéssé meglepő módon egy kompakt SUV-val érkezik a Geely is, egészen pontosan a Geometry márkájukkal
Ma írta alá megállapodását a Nissan és a Piaggio haszonjárművek kapcsán már hazánkban is ismert, nemzetközi szinten még jelentősebb, az 1948-ben alapított Taaura csoporthoz tartozó Grand Automotive Central Europe és a Geely kínai autógyártó, ezzel a Dongfeng és a SAIC-csoporthoz tartozó MG után egy újabb kínai autómárka, a Geometry érkezik a magyar piacra is. A Geely mint gyártó eddig is jelen volt Európában, leányvállalataival ismerős lehet, hiszen a Lync&Co, a Lotus, a Polestar, a Proton és a Volvo is ugyanúgy hozzájuk tartozik, ahogyan a Geometry is.
Divatos vonalakat ígér a Geometry C
Az idei villanyautó eladásokat vezető és
már Európában is terjeszkedő BYD-hez hasonlóan a Geometry is tisztán elektromos modellekkel érkezik, a C nevű kompakt SUV-val. Bár a megállapodás értelmében a prémium kategóriásnak mondott villany SUV-t Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is kínálni fogják a Grand Automotive hálózatába tartozó kereskedők, azt mondják, az EU-ban elsőként a magyar piacon lesz elérhető.
A 2,7 méteres tengelytáv, a méretek és a motorteljesítmény is a már piacon lévő konkurensekre lő. A garancia 4 év/150 ezer km lesz, szállítási időből 4-6 hónapot, azaz a piaci átlagnál jobbat ígérnek, ha majd végre tényleg elindul a forgalmazás és a végleges ár is kiderül
A Geometry C 4,43 méteres hosszúságával, 1,83 méteres szélességével és 1,56 méteres magasságával, valamint 2,7 méteres tengelytávjával, valamint 204 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotorjával a
Volkswagen ID.4 és a
Kia Niro konkurensének ígérkezik, ahogyan a már szintén megismert és a pletykák szerint jövőre szintén a magyar piacra érkező
BYD Atto 3 is. Ugyanakkor a Geometry C alapáras, 53 kWh-s akkumulátora és az általa az NEDC ciklus szerint ígért 400 kilométeres hatótáv, valamint a 70 kWh-s akkuval adott 550 kilométeres sem annyira ütős, mint a BYD Atto 3 alapáron 60,5 kWh-s telepe által adott WLTP szerinti 420 kilométer, pláne úgy, hogy annak alapára pont ugyanúgy 40 ezer euró környéki, ahogyan a Geometry C-é is oda várható. Egy viszont biztos: a kínai autók nagyon úgy néz ki, hogy már a spájzban vannak.