Ez nem egy koncepció, hanem a Zeekr X sorozatgyártásra érett változata
A Zeekr harmadik dobása ránézésre a legnagyobb, annak ellenére, hogy valós méretek terén a korábban megjelent szedán és egyterű modellekhez képest egyenesen aprócskának tűnik az ötajtós karosszéria. Ami kiemeli a márkatársai és konkurensei közül, az a bátor, mégis egységes külső, ami új, modern és bármi mástól megkülönböztethető stílust kölcsönöz az autónak. A Volvo XC30 és a Smart #1 platformjára épülő Zeekr X 4,45 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával épp a tökéletes méret, a vásárlók által leginkább preferált közepes crossover kategória. Mindehhez a rendbontó formaterv magas övvonala, keret nélküli ablakai, rejtett kilincsei, ajtóinak látványos domborulatai, illetve a fekete oszlopai, teteje és kerékívei társulnak.
Hosszát és arányait elnézve pontosan akkora, amekkora autóra manapság az Európai vásárlók vágynak
A vastag abroncson nem csak dísznek vannak, a közel 430 lóerőt valamivel át kell vinni az aszfaltra
Bár erről hivatalosat még nem árul el a Zeekr, a Geely SEA platformjára épülő autó szinte biztosan ugyanazokat a hajtásláncokat kapja majd, mint az Európában már ismert testvérei. Így 200 kilowattos, azaz 272 lóerős hátsókerekesként és ezt kiegészítő 115 kilowattos, az első kerekeket hajtó második villanymotorral 428 lóerős összkerekesként várható a piacra. Hivatalos inf viszont, hogy a csúcsváltozat 3 másodperc alatt tudja majd állórajtból a 100 km/órát. Ez persze egy logikus világban nem lenne meglepő a formaterv láttán, amelyet a dudorodó gépháztető és a vékony csíkokból álló Mátrix-LED fényszórók tesznek teljessé, ám manapság már nem garancia egy vad formaterv mellé a vad teljesítmény.
Az autó hátulját rajzolva még ehhez a modellhez képest is bátor helyekre tévedt a dizájnerek ceruzája
A Zeekr X eleje után azt hinnénk, hogy már nem lehet több meglepetést rajzolni, ám az autó hátulja gyorsan bebizonyítja ennek az ellenkezőjét. Az aprócka hátsó ablak felett egy légterelő figyel, a csomagtér teljes szélességében végigfutó, majdnem egybefüggő hátsó lámpa mellett pedig a Zeekr logó is világít az éjszakában. Mindezt hatalmas, széles kerekek teszik teljessé, amelyekre a fent részletezett teljesítményadatok alapján szükség is lesz. A Zeekr X először kínában jelenik majd meg 2023 második negyedévében. Ezt követően indítja meg európai offenzíváját a márka, a legújabb kínai technikából első körben Észak-Európa, azon belül is Norvégia, Hollandia és Svédország kapnak. Külön kiemelték azonban a kínaiak, hogy még idén megkezdődik a forgalmazás a mi kontinensünkön is.
Már csak hónapok kérdése, hogy mikor kezdik el Európában is forgalmazni a Zeekr legújabb modelljét