A kevesebb néha több
Peugeot 107 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Járt nálunk a közelmúltban egy ráncfelvarrás utáni, háromhengeres benzinmotorral szerelt Peugeot 107 1.0 Trendy, amelyről így ír a gyári katalógus:
Innen szinte ijesztőnek tűnnek a széles kerékjáratok, mintha csupa izom lenne a 107-es
Azt mondják, a városi minikben van ráció. Nem mindenki híve a robogós cikázásnak, és ugyan való igaz, hogy két keréken villámgyorsan ki tudunk menekülni a közlekedési káoszok fogságából - voltaképpen ez a fő motívum -, de alkalmasint bőrig ázunk, a ruhánk piszkolódik, a frizuránkat tönkreteszi a bukósisak, és a legkisebb perecből is könnyen zúzódás, csonttörés lehet. A dugóban őrlődésen kívül egy miniben ülve más a világ, mert nem ázunk, nem fázunk, szinte minden zsebkendőnyi helyet potenciális parkolónak tekinthetünk, a manőverezés nem gond, szólhat a zene, és jut hely a csomagoknak. A PSA-Toyota közös fejlesztésű Citroën C1-Peugeot 107-Toyota Aygo trió is ezen felsorakoztatott praktikusságok szellemében fogant, és elsősorban második, netán harmadik autóknak tekinthetők.
Nagyon szép a hátsó üvegajtó, a majdnem függőleges far miatt pedig nem hiányzik a tolatóradar
Tényleg kölyök: fogszabályzó a szájban
Szemből cicás, hátul buborékos a lámpa, de a lényeg, hogy illenek az autóhoz
Rövid motortér, két ajtó, slussz!
Spórolásra utaló részletek mindenhol. Ez a szerep anno a Kacsának, azaz a Citroen 2CV-nek állt jól
A Peugeot 107 utastere nem a csábító luxusról szól. Amerre a szem ellát, mindenhol betonkeménységű műanyag található, ahová pedig nem jutott e „nemes” anyagból, ott a karosszéria színében pompázó csupasz fém próbál elbűvölni. Őszintén szólva ez a szándékos puritanizmus még passzolna is az autó jópofa, fiatalos, vagány karakteréhez, de a cikk végén olvasható ár majd mindenkit kijózanít. Szóval felesleges bármit tapogatni, ami keménynek látszik, az is; ettől függetlenül otthonosan be lehet rendezkedni. A hűtés-fűtés kezelőegység viccesnek szánt parádéja öncélú értelmetlenség, a megszokott tekerőgombos szabványtól eltérő megoldás sehogy nem esik kézre, a funkcionalitás a forma áldozata lett, akármilyen szépen világít este. A műszerek, a kezelőszervek egyszerűek, némi aprópénzért csigaszem kinézetű fordulatszámmérőt vásárolhatunk, és fedett tárolóra (pl. kesztyűtartó) ugyan nem futotta, ám bőven van helye a kacatoknak. Férőhelyek szemszögéből már nem ilyen rózsás állapotok uralkodnak, de figyelembe véve a 107-es alapfunkcióját, városi viszonylatban, négy szigorúan átlagos testalkatú személynek megteszi.
Sok a fedetlen rakodóhely a műszerfalon. Abnormális a hűtés-fűtés kezelése
Toyota-eredetű benzinmotor, három hengerrel
Mind összességében, mind részleteiben fiatalos, lendületes autó próbál lenni a 107-es
Az alapötlet jó, a kivitelezés megüti az elvárható szintet, ám jöjjön a feketeleves, az árkérdés, amely új megvilágításba helyez mindent. Az éppen aktuális akcióktól eltekintve az ötajtós Peugeot 107 1.0 Trendy alapára 2785000 Ft, míg a képeken látható és kipróbált tesztautó 3276000 forintot kóstált, többek között klímával, légzsákokkal, MP3-as CD-lejátszóval. Városi minifilozófia ide, olcsó fenntartás oda, ez borzalmasan sok, főleg annak ismeretében, hogy az utóbbi összegért Peugeot 207 1.4 Urban vihető haza, igaz, metálfényezés nélkül, de a többi benne van, cipőkanállal még a légkondicionáló is. A 107 és a 207 közötti különbséget pedig minden vonatkozásban zongorázni lehet.
Ezek a franciak amilyen igenytelenek, pont olyan ronda autokat tudnak gyartani lsd Dacia is.