A kabrió, amit még tankolni sem kell

smart fortwo cabrio electric drive menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legjobb városi autó, az egyetlen nyitható tetejű villanyautó - több ütős érv is felsorakoztatható a smart fortwo cabrio electric drive mellett. Az ára azonban...


Mindenki tudja, hogy a smart fortwo fő terepe a város, mindenki tudja, hogy a villanyautók fő terepe a város. Milyen lehet így az elektromos smart fortwo, pláne kabrióként? Nyerő és szerethető, hiszen vele tényleg mindenhol lehet parkolóhelyet találni, vele bárhol meg lehet fordulni, és még tankolni sem kell. A 2,7 méter hosszú miniautó fordulóköre 7 méter alatti, érzésre olyan, mintha a hátsó tengelye körül forogna. Lényeg a lényeg, a legtöbb kétsávos úton egy ívből mehet a visszafordulás.
Hirdetés
smart fortwo cabrio electric drive - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
2695 1663 1553 1873 260-340

Aki ismeri a mostani smart fortwo-t, az ismeri az elektromosat is. A Renault Twingóval közösen készülő modell, így aztán viccesen sok a Renault-elem az utastérben. Egyebek mellett a kilincsek, a bajuszkapcsolók, az infotainment, a beltéri lámpák, vagy akár a gyújtáskulcs is. A hajtásképlet mesés: farmotor, hátsókerékhajtás. 60 kW-os, azaz 82 lóerős, 160 Nm nyomatékú villanymotor kaparhatja a hátsó kerekeket. Pontosabban kaparhatná, ha nem lenne éber ESP. Az 1115 kilogrammos miniautó az első villámpróba szerint nem lép olyan nagyot, mint amilyet várnánk az azonnali 160 Nm nyomatéktól, pedig a 11,8 másodperces 100 km/órára gyorsulását biztosan hozza, 60 km/órára pedig 4,9 másodperc alatt ér. Végsebessége 130 km/órában maximalizált. A magas homlokú városi csöppség átlagfogyasztása így sem kellően alacsony, 130 Wh/km. Egy Hyundai Ioniq veri, de az eTouron a Focus Electrickel én is szerényebb értékkel autóztam.
Na persze a smart olyan stílust ad, amit semmi más, ezt az autót nem Excel táblák töltögetése után fogják megvenni, hanem szerelemből, vagy épp szükségből. A fortwo ugyanis csomó olyan helyen elfér, ahol más autó nem. Kabrióként vászonteteje teljesen hátra is tolható, oldalsó tetőkeretei is kivehetők, így biztosak lehetünk benne, hogy kimaxolhatjuk a napsütéses órákat. Az mondjuk kicsit kérdőjeles, hogy egy városi autónál jó-e, ha kabrió, de az elővárosi forgalomban azért jó lehet. Márpedig az elektromos smart sem csupán a belvárosba való, 155 kilométeres hatótávjával bőven tudja azt, amit az átlagautós nem is csupán egy, hanem 2-3 nap alatt megtesz, hogy akkor se legyen gond, ha netán nem otthon aludna, vagy ha otthon nem is tudna tölteni. Ma ugyanis látni kell már, hogy a villanyautó nem csak azok kiváltsága és józan választása, akik otthon konnektorra rakhatják, hanem azoké is, akik 2-3 naponta egy bevásárló-központban, netán irodájuknál töltőhöz jutnak.
smart fortwo cabrio electric drive műszaki adatok
Teljesítmény [kW/] 60/82
Nyomaték [Nm] 160
Gyorsulás 0-100 km/h 11,8
Végsebesség [km/h] 130
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] 13
CO2-kibocsátás [g/km] 0

Bár a smart egyelőre nem ad gyorstöltőt és jövő évtől is csupán 22 kW-os AC-t kínál majd, mivel a fortwo (lítium-ion) akkumulátora 17,6 kWh-ás, egy 12 amperes otthoni töltővel 6 óra alatt sima konnektorról is feltölthető. A gyorstöltővel egy órára sem lesz szükség. A 155 kilométeres NEDC ciklus szerinti hatótáv kapcsán meggyőző, hogy a tesztautó induláskor 159 kilométeres hatótávot írt, aztán persze gyorsan apadt a megtehető kilométerek száma, a légkondicionáló használata is sokat elvesz azokból, de 130 kilométert azért biztosnak vehetünk. Az elektromos fortwo kabrióért kért 7 999 730 forintos listaár, illetve pláne az állami ártámogatással adódó 6,5 millió forintos alapár azt figyelembe véve, hogy ez az egyetlen nyitható tetejű elektromos autó, nem rossz, de azért el kell ismerni, kell adózni a stílusért, hiszen ennyiért akár komolyabb villanyautó is kapható - persze nagyobb helyigénnyel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “A kabrió, amit még tankolni sem kell

Vélemény, hozzászólás?