A Peugeot E-Expert Hydrogen a hidrogén- és elektromos hajtás, valamint a modern akkumulátortechnológia minden előnyével rendelkezik a gyártó szerint
A Peugeot tovább bővíti zöldrendszámos járműkínálatát az E-Expert Hydrogennel, amelyet már közúton tesztelnek. Ez a kishaszonjármű a legmodernebb üzemanyagcellás technológiát alkalmazza, így jóval barátságosabb alternatívája lehet a dízeleknek, mint mondjuk a . Az EMP2 padlólemezen alapuló furgon a Stellantis innovatív,
„közepes teljesítményű, plug-in hidrogén üzemanyagcellás” hajtásrendszerét használja, amely két fedélzeti elektromos energiaforrást egyesít: a hálózatról tölthető akkumulátort és a hidrogénnel működő üzemanyagcellát.
A tisztán elektromos változat legnagyobb kompromisszuma a hatótáv, ezen a téren a hidrogén-változatra már nem lehet panasz
Az E-Expertből már ismerős, 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotor az első kerekeket hajtja egyfokozatú váltóval, így nem változott az 1100 kilogrammos teherbírás és z egytonnás vontatókapacitás sem. A nagy és nehéz, 75 kWh-s akkumulátort viszont egy kisebb, 10,5 kWh kapacitásúra cserélték, hiszen ezt folyamatosan újratöltik az üzemanyagcellák. Ha teljesen fel van töltve a hidrogéntank, akkor a hatótávolság a WLTP mérési ciklus szerint kereken 400 kilométer, ami ugyan mindösszesen 60-nal több, mint a tisztán elektromos verzió adata, ám ezt pillanatok alatt fel lehet tölteni. Ha bármi okból nem jutna tankolható hidrogénhez a sofőr, akkor végső megoldásként az akkucsomag is tölthető, ezzel nagyjából 50 kilométert tud megtenni az autó. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km garancia vonatkozik.
A raktér méretei, a terhelhetőség és a vontatási képességek is változatlanok
Az E-Expert Hydrogent Franciaországban gyártják, nem messze onnan, ahol a Peugeot a Symbióval együttműködve a hidrogén üzemanyagcellákat készíti. Az összeszerelés után a járműveket és a cellákat is a németországi Rüsselsheimbe szállítják át, itt áll össze a végső termék. Ezek az áramfejlesztők több egymásra helyezett cellából állnak, amelyek nem elégetik, hanem kémiai reakció során egyesítik a tankban lévő hidrogént a környezeti levegőben található oxigénnel. A technológia garantáltan nulla CO2-kibocsátással rendelkezik, így ha a hidrogén előállításához is megújuló energiát használnak, akkor a teljes kibocsátás nullára csökkenthető. A Peugeot e-Expert Hydrogen üzemanyagcelláját egy három tartályból álló tank látja el hidrogénnel, a maximális kapacitás 4,4 kg hidrogén 700 bar nyomáson. A tartályok a hátsó padló alatt találhatók, így nem vesznek el helyet az E-Expert óriási, 6,1 köbméteres rakteréből.
Hogy lehet-e a jövő haszonjárműve az E-Expert Hydrogen, azt főként a töltőhálózat kiépülésének üteme fogja meghatározni, ezzel a csomaggal ugyanúgy háttérbe szorul a hatótáv, mint a benzines és dízel modelleknél