A Hyundai legfrissebb ajánlatai közvetlenül az Amazon felhasználói felületébe lesznek beépítve
Az autógyártók folyamatosan keresik a legújabb módokat, hogy a lehető leggyorsabban, legkönnyebben eljussanak potenciális vevőikhez. Az értékesítési csatornák terén rengeteg innováció megjelent már, az autóvásárlás rég nem a fizikai kereskedésekre és a papíralapú prospektusokra korlátozódik - bár tény, hogy egy ilyen nagy összegű vásárlás előtt a legtöbben azért szeretik személyesen kipróbálni, amit megvesznek. A fiatalabb, internettel felnőtt generációkat viszont új módokon kell megszólítani, így tesz a Hyundai is, a márka az elsők között kap saját felületet az Amazon webáruházban.
Az Amazon jó alapot nyújt ahhoz, hogy mobil eszközökön is használhatóan jelenjen meg a Hyundai márkatere
Elsőként Németországban vezetik be a Hyundai "Brand Space"-ét, azaz "márkaterét", és már ebben a hónapban. Az Amazon webáruházban a saját, a felületbe szervesen integrált, külön a Hyundai tartalmainak dedikált oldalak összessége ez, ami az Amazonon nézelődő vevőknek mutat hirdetéseket a dél-koreai márkától. Ezek aztán a Hyundai márkatérbe navigálják az érdeklődőt, ahol a gyártó modellpalettája, legfrissebb ajánlatai és hírei jelennek meg. Arról nem tett említést a Hyundai, hogy közvetlenül itt lehetne autót rendelni, valószínűleg erre nincs lehetőség. A márkatér elemei viszont a Hyundai megfelelő weboldalaira irányítják a böngésző személyeket, ahol már lehet időpontot foglalni tesztvezetésre, elindítható a részletes konfigurátor, vagy ajánlat is kérhető.
Érdekes innováció, de az autóvásárlást azért egyelőre nem forradalmasítja
Összességében nem tűnik ez az autóértékesítés forradalmának, főleg azért, mert a márkatér - akármilyen informatív és intuitív is a felülete - a Hyundai hagyományos weboldalaira irányítja át előbb-utóbb az érdeklődőket. Az is igaz viszont, hogy az Amazon felhasználói egyrészt már ismerik és könnyedén használják a webáruház felületét, így otthonosabban mozoghatnak a Hyundai márkaterében is; másrészt az Amazonban nézelődő vevők így jobb eséllyel futnak bele a Hyundai ajánlataiba, amiket egyébként nem biztos, hogy észrevettek volna, hiszen maguktól nem feltétlenül látogattak volna el a gyártó saját weboldalára. Az sem utolsó, hogy az Amazonba való integrálás akár meg is nyithatja a lehetőséget a cég más eszközeivel és programjaival való szerves együttműködésre, így például a hangvezérlésű asszisztensek, mint Alexa is esetleg többet fog tudni elárulni a Hyundai aktuális modelljeiről és ajánlatairól.