Bár álcázva van még, nagy meglepetésekre nem számítunk a külsőt illetően
Ha az autógyártók át akarják téríteni a villanyautókra a vásárlókat, minden olyan igénynek meg kell felelniük, amiket a robbanómotoros elődök is teljesítettek. Ilyen téren a töltési idő kívánja a legnagyobb kompromisszumot, de nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy a lehető legkülönfélébb időjárási körülmények között is megbízhatóan kell működniük a zéró emissziós járműveknek. Az elektromos autók már bizonyították, hogy legtöbbjük bírja, vagy legalábbis elviseli a hideget, hiszen Norvégiában rengeteg villanymodellt adnak el, ott pedig azért szoktak kemény telek lenni.
Ettől függetlenül a hidegtűrés nem egy magától értetődő képesség, kemény tesztekkel kell meggyőződni róla, hogy fagypont alatt is "beröffen" a villanymotor, és az akkumulátor is megtartja a szükséges energiát. Ez még kritikusabb a haszongépjárműveknél, ahol probléma esetén nem csak a sofőrt hagyja cserben a jármű, hanem akár egy rájuk váró ügyfelet is. Éppen ezért szedte össze csapatát a Mercedes-Benz és utaztatta el őket Svédországba, hogy Arjeplogban a kifejezetten erre a célra kifejlesztett pályákon teszteljék az eSprinter következő generációját. Az északi sarkkörhöz közeli területen nem csak havas és jeges utak várnak a villanyfurgonra, hanem csípős szelek és akár mínusz 30 fokos hideg is. Az ilyen körülmények persze nem csak a járművet, de az azt nyúzó munkatársakat is próbára teszik.
A teszteket végző alkalmazottaknak is bírniuk kell az extrém körülményeket
A tesztek során megnézik, mennyire bírják a hideget a hajtáslánc alkatrészei, a fűtési rendszerek, a hőmérsékletszabályozók és az utaskabin. Elektromos járműről lévén szó, megvizsgálják azt is, romlik-e a töltési sebesség a hidegben. A vizsgálatokat több héten keresztül végzik, melyek jelenleg is tartanak, de az előzetes eredmények alapján úgy tűnik, a következő eSprinteren nem fog majd ki a fagy. Ez mondjuk elég szerencsés, tekintve hogy eddig már 350 millió eurót költött a gyár a modell következő generációjának fejlesztésére. Fontos szerepet játszik majd ez a Mercedes-Benz terveiben, az évtized végére ugyanis a főbb piacokon már csak elektromos meghajtású modelleket forgalmaznának, és ez vonatkozik a haszongépjárművekre is. Bár már most is sok villanymodellt kínálnak ebben a kategóriában, például az EQV-t, az eVitót és a jelenlegi eSprintert, illetve hamarosan jön az eCitan is, a későbbiekben még fejlettebbek lesznek ezek, hála a 2025 után érkező vadonatúj, elektromos haszongépjárművekhez fejlesztett platformnak. Emellett az is üdvözlendő, hogy a következő generációs eSprinter mindhárom gyártási helyszínén (egy az Egyesült Államokban, kettő Németországban) széndioxid-semlegesen fog készülni.