A világ első sorozatgyártású hidrogéncellás teherautója a Hyundai munkáját dícséri
Az elektromos autók eladásai évről-évre rohamosan nőnek, a hosszútávú fuvarozásra alkalmas járművek piacán eddig nem jelentek meg az elektromos modellek, bár ígéret és
prototípus azért akad. A Hyundai más irányba vitte a fejlesztést, nem a konnektorból, hanem hidrogénből nyeri a hajtáshoz szükséges elektronokat. Az üzemanyagcella kétségtelen előnye, hogy nem kell több tonnányi akkumulátort cipelni, illetve a több ezer kilométeres utakat nem kell töltéssel megszakítani, hátrányként pedig a kevés hidrogénkút említhető.
Itthon szinte ismeretlenek a Hyundai nagyhaszonjárművei, nem terveznek hatalmas darabszámokkal a koreaiak
A 9,5 méter hosszú teherautó hajtásához szükséges áramot két üzemanyagcella állítja elő, összesen 258 lóerő segíti az áruszállítást. A Hyundai Xcient hét üzemanyagtartályt rejt magában, amibe összesen 32 kilogramm hidrogén fér. A 400 kilométeres hatótávolság teherautós mércével elég szerény, viszont szerencse, hogy a tankolás körülbelül 10-20 percet vesz csak igénybe, ami sokkal kedvezőbb, mintha akkumulátorokat kellene töltögetni.
Svájcban több mint száz hidrogénkút várja az autósokat, így nem véletlen, hogy ott állt forgalomba az első hét Hyundai Xcient
A Hyundai Európában, Észak-Amerikában és Kínában forgalmazza az Xcient teherautóját, melyből évi kétezer példányt képesek gyártani, ami ugyan elenyésző mennyiségnek tűnik, de már tervben van a kapacitásbővítés. Az első körben Svájcban forgalomba helyezett hét darabos mennyiséget az év végéig ötvenre szeretnék feltornászni, 2025-ig pedig 1600 ilyen teherautót szeretnének Európa útjain látni.
Jelenleg a személyautóknál az elektromosság áll nyerésre, a teherautóknál ez viszont változhat, a hatalmas akkumulátor-igény és a töltési idő a hidrogén felé billentheti a mérleg nyelvét