A Hyundai N részlege a Velostert is felhergelte
Megérkezett az új Hyundai Veloster, egyből 275 lovas N-ként is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevésbé meglepő élmény a második generációs Velosternél a felemás ajtó megoldás, de kétségtelenül sportos az alapverzió is, hát még a 275 lóerős N.
Egészen meglepő megoldás volt a Veloster felemás ajtóval tervezett karosszériája a megjelenésekor, azt pedig sejteni lehetett, hogy ezt a különlegességet nem adják majd fel a második generációnál. Így is lett, a Detroitban bemutatott új Veloster szintén két utas oldali ajtóval, és egy vezető oldalival készült el. Karaktere is hasonló, ám az új dizájnnyelv szerint készült, továbbra is csinos, sportos és fiatalos. Agresszív orr, még agresszívabb far, tisztességes diffúzor és civicesen középen kivezetett kipufogó jellemzi.
Bent nagyon hasonló az alapját adó i30-hoz, a formák kellemesek, a gombok elrendezése és az ergonómia európaiasan logikus, vélhetően az anyagok pedig ugyan azok. Az új Veloster motorkínálata kétliteres szívó benzinessel indul, a 147 lóerőt teljesítő négyhengeres hatfokozatú kézi, vagy automata váltóval lesz elérhető egyes országokban, nálunk vélhetően a Turbo lesz a belépőszint. Az 1,6 literes négyhengeres turbós benzinmotor 201 lóerőt teljesít hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül. Alap a nyomatékvektoros menetstabilizáló elektronika, ami az ívbelső kerekek fékezgetésével hatékonyabb kanyarvételekre teszi alkalmassá a Velostert. A Turbo kormányzásának hangolása közvetlenebb vezetési élményt ad, emellett stabilabb útfekvést biztosítanak az elöl 14, hátul 19 milliméter átmérőjű stabilizátor rudak.
Az új Veloster egyből a csúcsmotorral is megkezdi pályafutását, vagyis a márka sportrészlegének kétliteres turbós benzinesével. A Veloster N, ahogy az alapját adó i30 N is 275 lóerőre és 353 Nm nyomatékra képes. Menettulajdonságait egyelőre nem részletezték, de az a legkevesebb, hogy arra képes, amire a csapotthátú, vagyis 6,1 másodperces 0-100-as sprintre, ördögien precíz kanyarvételekre és mesterein hangolt, durrogásokkal pezsdítő kipufogóhangra. A Veloster N persze kint és bent is kicsit máshogy mutat, a sportosabb külső részletek, mint a mélyebbre húzott lökhárítók, a rikító piros toldatok és a hatalmas hátsó szárny igazán vérpezsdítő látványt nyújt egy benzinvérű számára.
Csakis hatfokozatú kézi váltó jöhet szóba, ami gömb alakú, lukacsos bőrrel bevont váltógombot kap. Odabent a sportkormány és annak kiegészítő módválasztó gombjai lehetnek feltűnőek. A Veloster N megállításáról elöl 13, hátul 11,8 colos féktárcsák gondoskodnak, de felárért kérhető előre 13,6, hátra 12,4 colos is. Gumikból is van többféle, 18, vagy 19 colos felnikre kerülhetnek Michelin Pilot SuperSportok, vagy Pirelli P-Zerók is gyárilag. Az új Veloster egységesen 8 colos érintőkijelzős multimédiával érkezik, valamint elérhető az ütközésre figyelmeztet, a sávtartó és az automata távolsági fényszóró asszisztens a feláras LED fényszóróhoz. Head-up display, vezeték nélküli telefon töltés, Android Autó csatlakoztathatóság és a Hyundai Blue Link online asszisztens szolgáltatása is.
A Forza 7-ben már lehet is vele csapatni:
https://www.youtube.com/watch?v=vkQVulXdNgw&t=209s
https://www.youtube.com/watch?v=U_ixnbJU5-w&t=209s
A Hyundai I30N alapvetően 250 lóerős.
275 lóerős csak a Performance csomaggal lesz nálunk plusz 750.000Ft-ért, ami szerintem nem éri meg.
ennek már jobb az orra, mint az i30n-nek, lehet simán át is lehet rakni rá 😀 de alapjába véve, ez a négyzetméternyi csirkerács nem tudom miért jó? (aka lexus)
A Forza 7-ben már lehet is vele csapatni:
https://www.youtube.com/watch?v=U_ixnbJU5-w&t=242s
Nagy siker lesz.
Majd ha ezt is minden bisz-b@sz hibával hordani kell szervizbe. 5 év garanciáig oké, majd utána!
i30: Egy hiba lámpa itt, egy TPMS hibajelzés ott, egy DCT váltó frissitgetés amott.
Tucson: Már a szalonban csálén álló ajtó. TPMS hibák.
i40: Egybeépített ledes nappalifény-fényszóróház. Ledsor kiégett gar idő alatt, garcsere, de amúgy 180+áfa lett volna.
Te honnan veszed ezeket a „hibákat”?
Ismerősöktől, vagy esetleg ott dolgozol?
Két ismerősömnek van Hyundai-a, de ők meg vannak vele elégedve.
Az öt év garancia az valóban csábító és fontosnak is tartom, de a fenének van kedve javításokra járkálni.
Szervíztapasztalat. Nem tömeges hiba. Más márkákhoz kèpest főleg, de lètező dolgok. Használható tőle az autó, nem áll le alattad. Csak idegesítő.
Keréknyomás ellenőrző rendszert a szerelők nem tudják kiiktatni a fenébe?
Nekem nem kell, főleg nincs kedvem a gumicseréknél a kalibrálásokkal szarakodni.
Egyébként Te egy szervizben dolgozol?
Már nem dolgozom ott. Voltak èrdekes dolgok amikből elegem lett. Nem a HHH rèszèről. Tpms szelep kötelező biztonsági rendszer, mint pl az üzemi fèk. Sajnos megdrágítja az üzemeltetèst. 16e ft/ kerèk pluszköltsèg kb 5 èv üzemidő. Hiányában bukik a műszaki vizsga, illetve egy esetleges baleset esetèn szigorú szankciók várnak a sofőrre.
Köszi a válaszokat.
Navifrissítés: ingyen, de tavalyi térkép, hiányzó MO szakaszok. MO-áson: földúton mész, újratervezés. Idéntől végre magyar nyelvű Navi.