Ausztrália ideális terep a hidrogénautók számára. Hosszabb távok legyőzéséhez mindenképp jobb az üzemanyagcellás jármű
Három évvel ezelőtt mutatkozott be a
Nexo, a Hyundai új üzemanyagcellás szabadidő-autója. A 4,67 méter hosszú SUV nincs könnyű helyzetben, mivel a hidrogénkút-lefedettség még viszonylag gyerekcipőben jár, nem véletlen, hogy itthon eddig nem is indult el a forgalmazás. Az ilyen jellegű modellek kifejezett előnye, hogy szinte hagyományos módon és gyorsasággal tankolhatók, a hatótáv is általában 500 kilométer feletti, káros gázok helyett csupán tiszta víz a kibocsátott melléktermék.
Jelenleg egy darab hidrogénállomás található Ausztráliában, itt töltik az állami hidrogénes flottát, ami 20 Hyundai Nexóból áll
A gyár által megadott hatótáv nem lenne elég a rekordhoz, ezért egy profira bízták az autó irányítását. Mivel Ausztráliában állítottak fel a rekordot, ezért egy helyi ralipilóta ült a vezetőülésbe, akinek nem is kevéssel sikerült megdöntenie a fennálló rekordot. Eddig 778 kilométernél többet egy hidrogénautó sem volt képes megtenni, ám ennél jóval nagyobb távot, 887,5 kilométert bírt a Nexo egy tank hidrogénnel, holott a WLTP ciklus szerint 666 kilométernél többet nem tudhatna a Hyundai. Az út kicsit több mint 13 órán keresztül tartott, így 66 km/h volt az átlagsebesség, száz kilométerenként 70 deka (0,7 kg) hidrogént használt el a Nexo.
Száz kilométerre vetítve jelenleg nagyjából ugyanannyiba kerül a hidrogén és a benzin/gázolaj, de a környezet szempontjából nem mindegy, mi kerül a tankba
A hidrogén-töltőállomások száma világviszonylatban is elég csekély, bolygónkon körülbelül 370 ilyen kút létezik, ennek több mint fele Európában található. Hazánkban áprilisban nyílt meg az
első mobil töltőállomás, de egyelőre nem közforgalmú, így csak előzetes egyeztetéssel használható.