A képen látható 671 lovas Hyundai FK tanulmányautó is bajban lehet, ha nem fejleszti tovább a koreai gyártó az üzemanyagcellás hajtásláncát
Néhány napja látott napvilágot a Korea Economic Daily hasábjain a hír, miszerint a Hyundai a belsőégésű motorjainak fejlesztéséért felelős kutatóközpontja teljes leépítése, illetve bezárása mellett döntött. A lap azt is említi, hogy a fejlesztőcsapat egy teljesen más célra szerveződik újra, ugyanis az akkumulátoros elektromos hajtási megoldásokra specializálódnak majd.
Ha ez nem lenne elég változás, máris itt az újabb infó: a Chosun Ilbo értesülései szerint a Hyundai harmadik generációs üzemanyagcellás hajtásláncának fejlesztése is határozatlan idejű szünetbe kezdett.
Amennyiben ez a még hivatalosan meg nem erősített infó helytálló, úgy felmerül a kérdés, hogy miért mutatott be a Hyundai alig néhány hónapja átfogó tervet a technológia bevezetéséről, valamint a benne rejlő lehetőségekről Hydrogen Vision 2040 néven.
A beszámolók szerint a hagyományos motorok sem úszták meg az átszerveződést: a Hyundainál tényleg a villanyautóké a jövő?
Állítólag a technikai problémák, a töltőhálózat fejletlensége, továbbá a népszerűtlenség mellett fontos szempont az is, hogy nem sikerült a tervezett mértékűre csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket. Ennek ellenére továbbra sem teljes leállásról van szó, csak szüneteltetésről, de semmiképp sem áll jól a projekt szénája. A Chosun Ilbo forrásai szerint a szünet ugyanazon cégen belüli prioritás-újragondolás következménye, amelynek hála a belsőégésű motorok fejlesztését is leállították, ráadásul az ideiglenes leállás következményeként a hidrogénhajtásra szakosodott fejlesztőcsapat létszámát is "jelentősen lecsökkentették".
Frissítés: A Hyundai Motor Group a cikk kikerülése óta reagált a pletykákra, hivatalos válaszuk
ide kattintva olvasható.