Az új elektromos Hummer alapjai mindenképp figyelemre méltóak, az elsőre ellentmondásosan hangzó jármű ugyanis meglehetősen erős lesz (Fotó: Motor1.com)
Az autógyártók körében - főleg nagyobb cégcsoportok, konszernek esetén - megszokott, hogy nem terveznek minden modellhez mindenből egyedit. Az autók osztoznak a platformon, illetve ha valami hiányzik, a tervezők gyakran nyúlnak az úgynevezett "alkatrészesvödörbe" megoldásért. Így lehetséges például (a Ford közbenjárása segítségével), hogy az első generációs Mazda MX-5 és az Aston Martin DB7 belső ajtókilincse ugyanaz az alkatrész, azonos cikkszámmal. Ez az, amire az új Hummer EV esetében nem kell számítani, a gyártó állítása szerint ugyanis nagyítóval sem találunk majd benne más GM termékből származó alkatrészeket.
A MuscleCarsAndTrucks újságírói nemrég hivatalos információkat szereztek a GM-től az új, ezer lóerős és elektromos Hummerrel kapcsolatban. A Hummer EV a GM BT1 platformjára épül majd, ami nem összekeverendő a Chevrolet Silverado T1 elnevezésű padlólemezével, a kettőnek nem sok köze van egymáshoz. A megkérdezett GM szóvivő úgy fogalmazott:
nem gondolná, hogy bármely alkatrészen osztozna a kocsi más GM modellekkel. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Platformot nem éppen a jövőben várható hasonló méretű elektromos GM termékekre tervezték. Valószínűsíthető ugyanis, hogy a Hummer EV jelen pillanatban egyedi alkatrészeit fogják majd későbbi modellek átvenni.
A Hummer EV külseje modern, mégis könnyedén felismerhető a benzinzabáló elődök hagyatéka
Érdekes húzás ez az egyediség a GM-től, épp az ellenkezőjét csinálják a Ford megközelítésének, akik első elektromos pick-upjukat a már meglévő robbanómotoros F150 "átelektromosításával" oldják meg. Hogy visszahozza-e az alapoktól a tervezés pluszköltségét a GM megoldása, az majd csak az eladási statisztikákból derül ki.
„Ennek a legfőbb előnye, hogy nem találkozhatunk majd lépten-nyomon más modellekből kölcsönvett alkatrészekkel.”
Mi konkréten magával az autóval sem fogunk… 😀