A Hummer EV-t nem a virtuális alkatrészesvödörből ollózzák össze

Az elektromos Hummer teljesen egyedi lesz, új platformon, új alkatrészekből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elektromos Hummer egy vadonatúj padlólemezre épül majd, hiába lett volna logikus a Chevrolet Silveradóval közös alapokra tervezni. Ennek a legfőbb előnye, hogy nem találkozhatunk majd lépten-nyomon más modellekből kölcsönvett alkatrészekkel.

Az autógyártók körében - főleg nagyobb cégcsoportok, konszernek esetén - megszokott, hogy nem terveznek minden modellhez mindenből egyedit. Az autók osztoznak a platformon, illetve ha valami hiányzik, a tervezők gyakran nyúlnak az úgynevezett "alkatrészesvödörbe" megoldásért. Így lehetséges például (a Ford közbenjárása segítségével), hogy az első generációs Mazda MX-5 és az Aston Martin DB7 belső ajtókilincse ugyanaz az alkatrész, azonos cikkszámmal. Ez az, amire az új Hummer EV esetében nem kell számítani, a gyártó állítása szerint ugyanis nagyítóval sem találunk majd benne más GM termékből származó alkatrészeket.
Hirdetés
A MuscleCarsAndTrucks újságírói nemrég hivatalos információkat szereztek a GM-től az új, ezer lóerős és elektromos Hummerrel kapcsolatban. A Hummer EV a GM BT1 platformjára épül majd, ami nem összekeverendő a Chevrolet Silverado T1 elnevezésű padlólemezével, a kettőnek nem sok köze van egymáshoz. A megkérdezett GM szóvivő úgy fogalmazott: nem gondolná, hogy bármely alkatrészen osztozna a kocsi más GM modellekkel. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Platformot nem éppen a jövőben várható hasonló méretű elektromos GM termékekre tervezték. Valószínűsíthető ugyanis, hogy a Hummer EV jelen pillanatban egyedi alkatrészeit fogják majd későbbi modellek átvenni. Érdekes húzás ez az egyediség a GM-től, épp az ellenkezőjét csinálják a Ford megközelítésének, akik első elektromos pick-upjukat a már meglévő robbanómotoros F150 "átelektromosításával" oldják meg. Hogy visszahozza-e az alapoktól a tervezés pluszköltségét a GM megoldása, az majd csak az eladási statisztikákból derül ki.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.08. at 17:22
    Permalink

    “Ennek a legfőbb előnye, hogy nem találkozhatunk majd lépten-nyomon más modellekből kölcsönvett alkatrészekkel.”

    Mi konkréten magával az autóval sem fogunk… 😀

Vélemény, hozzászólás?