A hóra válaszul: összkerékhajtású SEAT Leon ST

A Bécsi Autószalon sztárja a SEAT Leon ST 4Drive

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sógorékra céloz a SEAT: Bécsben debütált az összkerekes SEAT Leon ST.

Ausztriában a tömegmodellek körében is gyakran rendelt és fontos opció az összkerékhajtás. Érthető, hiszen sok a magas hegy, több a havas időszak. Érthető az is, hogy a SEAT a Bécsi Autószalonra időzítette a tavaly Frankfurtban debütált Leon ST összkerékhajtású, 4Drvie verziójának premierét.
A méretek kapcsán nincsenek különbségek a fronthajtásúakhoz mérten, a 4,54 méteres kombi összkerekes verziója is 587-1470 literes csomagteret ajánl az utasülés előrebillenthetőségével akár 2,5 méteres raktérhosszal. Bár a Leon 4x4 15 évvel ezelőtt egy kifejezetten fickós, 180 lóerős 1,8 literes turbós verziót jelentett, most inkább józan családi autó a 4Drive. Két dízelmotorral; az 1,6 literes 105 lóerős és a 2,0 literes 150 lovas szerepel - egyelőre - kínálatában.
Hirdetés
A hajtás - egyáltalán nem meglepetésként - ötödik generációs Haldex. Bár a SEAT állandónak írja a rendszert, alapesetben valójában csak az első kerekek kapnak nyomatékot, elforgásuk esetén azonban a másodperc ezredrésze alatt megy a hátsóknak is. Közben az ESP elöl-hátul fékdifferenciálzárként fogja meg a kerekeket, kanyarban egyébként az ívbelsőket is lassítja a kanyarjellemzők javítása érdekében. Hogy a Leon ST 4Drive milyen váltókat kap, arról egyelőre hallgat a sajtóanyag, ugyanakkor készpénznek vehető a kisebbik dízelhez az 5, a nagyobbhoz a 6 sebességes kézi. DSG? Furcsa lenne, ha nem lenne rendelhető. Ami a menetdinamikát illeti, a 105 lóerőssel 12 másodperc a 100 km/órára gyorsulás, 187 km/óra a végsebesség, a 150 lóerőssel 8,7 mp és 211 km/ó a két vonatkozó adat. Fogyasztásban (elvileg) nincs nagy különbség, a szerényebbik motor vegyes fogyasztási értéke 4,5, az izmosabbiké 4,8 l/100 km, (CO2: 119 és 124 g/km). Opcióként természetesen mindaz szerepelhet a kombi és összkerékhajtású Leonban is, ami a többiben: egyebek mellett LED fényszóró, távolságtartós tempomat városi koccanásvédővel, fáradtságérzékelő és sávtartó asszisztens is. A 4Drive csak az erősebb, Style és FR felszereltségi szintekkel lesz kapható, így alapáron kap majd egyebek mellett automata légkondicionálót, 16 (az FR-nél 17) colos alufelniket, bőrkormányt és tempomatot is. Ausztriában áprilistól, itthon sem sokkal későbbtől lesz kapható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?