A Hondát is meglepte saját hajtásláncának hatékonysága

Jobban teljesített az új Honda valós körülmények között, mint azt a japán mérnökök várták

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Honda egyre nagyobb hangsúlyt fektet a villanyosításra, hamarosan az új Civic Type R kivételével minden modell megkapja a e:HEV hajtásláncot, így kulcskérdés, hogy mennyire hatékony az erőforrás.

Szűk 3 éve jelentette be a Honda, hogy 2022-re minden európai modelljéből szeretne legalább hibrid alternatívát kínálni a vásárlóinak. Az azóta eltelt időszakban megjelent a tisztán elektromos városi kisautó a Honda e, illetve megkapta az e:HEV névre keresztelt hibrid hajtásláncot a Jazz, a HR-V, a CR-V és a nemsokára érkező 11. generációs Civicben is ez felel majd a kasztni mozgatásáért. Az e:HEV rendszer lényege, hogy az erőforrás nem igényel külső töltést, autó többek közt magának termeli vissza a fékezéskor és lassuláskor felszabaduló energiát. A Honda rendszerében a benzinmotor kisebb sebességnél csupán áramot termel, míg nagyobb tempónál már a hajtásba is besegít.
Hirdetés
A japánok ezúttal egy 116 kilométeres tesztút során kísérleteztek új erőforrásukkal. Az útvonalat annak jegyében tervezték meg, hogy minél változatosabb forgalmi és útviszonyok közepette mérjék le a motor erősségeit, vagy épp gyengeségeit. A Honda saját mérései során a HR-V átlagban 1,1 literrel, míg városi környezetben akár 4,5 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a hasonló szegmensben mozgó lágy hibrid vetélytársai - bár a Honda nem közölt részleteket, pontosan melyik modellel mérték össze adataikat. Emellett a japánok a plug-in hibrid rendszereknél is hatékonyabbnak írták le e:HEV néven futó rendszerüket; városon kívül méréseik szerint 3%-kal hatékonyabb az erőforrásuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?