Már az új HR-V-t is az e:HEV technológia hajtja
Szűk 3 éve jelentette be a Honda, hogy 2022-re minden európai modelljéből szeretne legalább hibrid alternatívát kínálni a vásárlóinak. Az azóta eltelt időszakban megjelent a tisztán elektromos városi kisautó a Honda e, illetve megkapta az e:HEV névre keresztelt hibrid hajtásláncot a Jazz, a HR-V, a CR-V és a nemsokára érkező 11. generációs Civicben is ez felel majd a kasztni mozgatásáért. Az e:HEV rendszer lényege, hogy az erőforrás nem igényel külső töltést, autó többek közt magának termeli vissza a fékezéskor és lassuláskor felszabaduló energiát. A Honda rendszerében a benzinmotor kisebb sebességnél csupán áramot termel, míg nagyobb tempónál már a hajtásba is besegít.
Az idén érkező Civic Type R lesz az utolsó tisztán belsőégésű motorral szerelt típusa a Hondának
A japánok ezúttal egy 116 kilométeres tesztút során kísérleteztek új erőforrásukkal. Az útvonalat annak jegyében tervezték meg, hogy minél változatosabb forgalmi és útviszonyok közepette mérjék le a motor erősségeit, vagy épp gyengeségeit. A Honda saját mérései során a HR-V átlagban 1,1 literrel, míg városi környezetben akár 4,5 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a hasonló szegmensben mozgó lágy hibrid vetélytársai - bár a Honda nem közölt részleteket, pontosan melyik modellel mérték össze adataikat. Emellett a japánok a plug-in hibrid rendszereknél is hatékonyabbnak írták le e:HEV néven futó rendszerüket; városon kívül méréseik szerint 3%-kal hatékonyabb az erőforrásuk.