A villanymotoros triciklik használják először az MPP új generációját
A jövő a villanyautózásé, legalábbis ami a hétköznapi közlekedést illeti. Ez viszont olyan ismert problémákat vet fel, mint például az akkumulátorok utóélete, vagy a zölden előállított villamos áram tárolásának gondja. Az akkumulátorok különböző nehézfémekkel és savakkal vannak tele, ami egyrészt már az előállításakor nagy terhet ró a környezetre a bányászattal, másrészt kapacitásának csökkenése után ártalmatlanítani kell, azaz ideális esetben inkább újrahasznosítani, de ez utóbbi nagy tételben egyelőre még nem valósulhatott meg. Az áram tárolására pedig azért lenne szükség, mert például a napelemekeből vagy akár szélmalmokból származó villamos energia adott pillanatbeli előállítása nem mindig elégíti ki az éppen akkor fennálló keresletet, míg más nap- vagy évszakokban fölösleg keletkezik. Ha nincs kiegyenlítve a keresleti és a kínálati oldal, akkor a megtermelt zöld energia kárba veszhet, illetve a villamos hálózatot is terhelheti.
A Honda első cserélhető akkumulátorait már évekkel korábban bemutatta, de új generációjuk most kerül éles használatba
A karbonsemlegesség jegyében az elektromobilitás mellett elkötelezett Honda ezekre a problémákra kínál megoldást az MPP-vel (Mobile Power Pack). Lényegében 300*177*156 mm-es, fogantyúval ellátott akkumulátorokról van szó, amelyek közterületen vannak kihelyezve egy-egy nagy töltőállomás polcaiba téve. Az arra járó járművek, melyek MPP-vel működnek, pillanatok alatt kicserélhetik saját lemerült telepüket egy már feltöltöttre. Idén februárban tesztelte ezt a rendszert a Honda Indiában, amely során meggyőződtek az ötlet kivitelezhetőségéről és rentábilitásáról, így jövő év elejétől élesben is bevetik az MPP állomásokat. Ezt az Indiában igen népszerű (nyolcmillió darab közlekedik belőlük) háromkerekű taxik, az úgynevezett riksák használhatják majd. Ezek nagy része CNG-vel üzemel, de az MPP-k befogadására átalakított darabok jövő évtől kezdve szerves részei lesznek a környezetbarát mobilitásnak.
Robogóban korábban is volt már MPP, de az új, "e:" generáció még több energiát, 1,3 kWh elektromos áramot tud tárolni
A későbbiekben az MPP-k a villamoshálózat tehermentesítésében is szerepet játszhatnak, mert az éppen használaton kívüli akkumulátorok tárolhatják az adott napszakban esetlegesen felhalmozódó, egyébként kárba vesző áramot, ami megújuló forrásokból termelődik. Sőt, ha a telepek kapacitása annyit csökken, hogy már nem érdemes járművekben használni, akkor a háztartásokban is fel lehet állítani egy néhány darabból álló házi energiatárolót, ami szintén a zölden kinyert áram tárolását, "megmentését" szolgálhatja. A Honda is aktívan részt vesz olyan szabványok kidolgozásában, amelyek járművek és háztartási eszközök MPP-vel való kompatibilitását teszik lehetővé.