Árgus szemekkel figyeli környezetét az új Honda Legend, a gyártó szerint autópályán nyugodtan elégedhetjük a kormányt
Az autógyártók fantáziáját már régóta foglalkoztatja az önvezetés, ma már számos modell képes többé-kevésbé önmagát irányítani. A sávtartó, az automata parkolás, a vészfék asszisztens és az adaptív tempomat mind-mind egy fontos lépés az önvezetés felé, de még egyetlen gyártó sem merte azt kijelenteni, hogy nyugodtan engedjük el a kormányt. A Honda most komoly elsőségre tehet szert, mivel Japánban engedélyt kapott a hármas szintű önvezetésre képes Legend forgalmazására.
A Honda SENSING Elite menetbiztonsági csomag a Legend Hybrid modellben lesz elérhető, egyelőre csak lízingelhető formában. A japán gyártó rengeteg tesztelés után dobja piacra a luxusautót: 10 millió forgalmi helyzetet szimuláltak és 1,3 millió kilométeren át tesztelték a prototípusokat. A rendszer háromdimenziós térképet és szatellit jeleket is használ, emellett 360 fokban állandóan figyeli az autó környezetét. A jelenlegi technikai színvonal gyorsforgalmi utakon teszi lehetővé a teljes önvezetést úgy, hogy a sofőr nyugodtan elengedheti a kormányt, az autó képes gyorsítani, lassítani és irányt változtatni. Kamerákból az utastérbe is jutott, amik a sofőr állapotát hivatottak figyelni. Ha a rendszer olyan ponthoz közelít, ahol már nem képes a teljes önvezetésre, akkor a fényjelzéssel és a biztonsági öv meghúzásával figyelmezteti a vezetőt, hogy készüljön fel az irányítás átvételére.
Menet közben elvileg filmet is lehetne nézni, az autó szól, ha kéri az irányítás átvételét
A Honda szerint a Legend sosem veszélyezteti az utasok és az autó környezetében tartózkodók testi épségét, és ez akkor is fennáll, ha egy rendszer meghibásodik. A sofőr rosszulléte esetén sem esik pánikba a Honda. Ha az autó kérésére sem veszi vissza az irányítást a sofőr, akkor a Legend képes a padka mellé lehúzódni és megállni, ezen felül bekapcsolja az elakadásjelzőt és a kürtöt. Első körben 100 szerencsés juthat hozzá az átszámítva 30 millió forintba kerülő típushoz, így a Hondáé lesz az első kereskedelmi forgalomban kapható hármas szintű önvezetéssel felruházott típus.
Itthon a negyedik generációval búcsúzott a Legend, a friss típus a hatodik a sorban