A Honda is beáll a sorba: jönnek a turbómotorok
Legalább 280 lóerővel támad a Honda Civic Type-R. És persze, hogy turbóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda három és négyhengeres benzines turbómotorokat mutat be a nem is olyan távoli jövőben. Sivítva pörögni nem fognak, de erősebbek és takarékosabbak lesznek.
Korábban is többször volt már róla szó, s most hivatalos: vadonatúj turbós motorcsaládot vezet be a Honda. Nyilván benzinmotorokról beszélünk, mert feltöltött dízele kettő is van a japánoknak: a kiváló 2.2-es és a tán még jobb, könnyebb, olcsóbb és takarékosabb, friss és ropogós 1,6 literes.
A VTEC Turbo família 3 és 4 hengeresekből áll majd közvetlen befecskendezéssel, 1,0/1,5/2,0 literes lökettérfogattal plusz változó szelepvezérléssel, ahogy illik. Elsőként a legizmosabb, a 2,0 literes debütál a Civic Type-R orrában. Minimum 280 lóerővel - ígérik az illetékesek, ami ugye az Opel Astra OPC szintje. De csak teljesítményben. Az Astránál borítékolhatóan gyorsabb lesz a Civic, amivel az egyik cél a Renault Mégane RS 265 Trophy elpáholása a Zöld Pokolban, tehát egy új Nordschleife-rekord az elöl kaparók mezőnyében. A másik értelemszerűen, hogy minél többet vásároljanak belőle. A harmadik, hogy megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak, lazán vegye az Euro6-os akadályt á la Earth Dreams Technology. Nem mellékesen propagálja a polgári változatokat, s illeszkedjen a Honda motorsportos csapásába is, hiszen a túraautó-világbajnokságban turbós Civickel száguldozik például Michelisz Norbert is, továbbá 2015-ben a Honda visszatér az F1-be, a McLaren (turbó)motorszállító partnereként.
A mellékelt képeken csodálható sport-Civicet már majdnem álcázatlanul, formáját némileg matt feketében rejtegetve futtatta meg a Honda a házi tesztpályán (Tocsigiben), próbálta és méltatta többek között a WTCC-menő Gabriele Tarquini, premier a héten, a Tokiói Autószalonon.
ha-ha
A Mazda nem állt be a sorba. A Mazda maradt a sokkal megbízhatóbb, tartós technológia fejlesztésénél a motorokat illetően. Nem csinál turbós motorokat. Manapság már prémium minőségű, de sokkal kedvezőbb árú mint a túlárazott németek. Sportosságban ha más karakterű is, de legalább olyan sportos mint a BMW. Sportosságban veri a Fordot, pedig az sem semmi futóműveket csinál. Veri a Volkswagen konszern a sportos Seat-ot, és a kevésbé sportos de minőségibb Volkswagent, Audit is minőségben beérte. Megbízhatóságban ezek felett áll. Az egyetlen igazi, minden porcikájában a mai napig Japánban gyártott nagy szériás autó. Kis szériában a Subaru és a Mitsubishi van még. De a többi Japán márkát is veri, megbízhatóbb és szebb belső terű a Toyotánál, Lexusnál, sportosabb a Hondánál. Külső megjelenésével mindig is az design-ban király olaszokat akarta lefőzni, leginkább az Alfa Romeot. Annyira sikerült, hogy mivel a technikai fölénye megkérdőjelezhetetlen az Alfával szemben, ezért besegít kicsit nekik, közösen dolgoznak az egyik új kocsi fejlesztésénél. Nem szégyellt tanulni a Mazda. 323 F 2. szériás fejlesztésénél a Porsche mérnökei segítettek be, az utóbbi időkben a Ford céghez tartozott, onnét a zseniális futóműveket vette át, persze átdolgozva, hiszen saját fejlesztései is a felső kategóriában voltak a Ford előtt is a futóműveit illetően. Most már független a Fordtól. Szóval, ha valaki megbízhatót, sportosat, akar, amit élvezet vezetni, akkor a Mazda a legjobb választás. Érdemes megnézni az új Mazda 6 és Mazda 3 modelleket!
Végre kapnak a Honda fanok is egy kis nyomatékot és rögtön meg is alázzák azzal a nevetségesen indokolatlan 4×60 kipufogó véggel:D
Szerintem nem lesznek olyan tartósak mint a pörgős szívó motorok és komolyan kihasználva többet is fognak fogyasztani. Átlagban remélhetőleg nem lesz több a fogyasztás.
Ezt a “hülye” turbós divatot a környezetvédelmi előírások miatt kénytelenek átvenni a japánok, pedig sokáig ellenálltak. Vannak előnyei, de több a hátránya (turbó érzékenysége, közvetlen befecskendezés miatt a szívó szelepek kokszosodása és annak negatív következményei), ezért én nem örülök neki.
Inkább vennék még mindig egy jó kis pörgős szívó motort. 2 literből kb. 220 lóerő turbó nélkül, az az igazi. 🙂
Nekem volt sima szívó benzines autóm 1.6-os, most 1.4 turbó benzines van, lehet, hogy több hibapont van az utóbbiban, de nagyobb élmény vezetni, dinamikusabb és ha hasonlóan használom kevesebbet is fogyaszt, mint a szívó. Figyelni kell a melegítésre-hűtésre, magas minőségű olajat kell használni és akkor sokáig bírni fogják ezek a motorok is.