A Honda e sem tudná megmenteni idén a japán gyártót a büntetésektől
Kiderült, hogy a Honda is a Fiat útját választotta és betársul a Teslához, ahol még akadnak szabad grammok a szén-dioxid harcban. Így a japán gyártó el tudja kerülni, hogy idén bírságot fizessen a szabályokban lefektetettnél nagyobb szén-dioxid kibocsátása miatt. Pedig eleinte úgy számoltak, hogy a
Honda e villanyautó megjelenésével önerőből is sikerül megugraniuk ezt a lécet, ám végül ez nem jött össze.
A Teslával társulnak, hogy elkerüljék a büntetést
A jelenlegi szabályozás alapján minden gyártóra egyedi büntetés várhat az alapján, hogy gramm/kilométerenként mekkora a flottájuk szén-dioxid kibocsátása. Autónként és a limiten felüli grammonként akár 95 eurójába is kerülhet egy gyártónak a büntetés, de kiskapuként ott a társulás lehetősége. Több gyártó együtt kérelmezheti, hogy közösen állapítsák meg a határértéküket, és így együtt átlagolják a flotta-kibocsátásukat. A Tesla és az FCA már tavaly kötött egy ilyen egyezséget. Az FCA elméletileg 1,2 milliárd dollárt fizet a Teslának csak az idén, ám az amerikai gyártónak még van szabad szén-dioxid „kapacitása”, hiszen csak villanyautókat gyárt. Ezért fér még bele a Honda is a közösködésbe. De az FCA-val ellentétben a Honda nem kötött hosszabb távú együttműködési szerződést a Teslával, tehát valószínűleg úgy számolnak, hogy hamarosan felfutnak a villany, illetve villanyosított autó eladásaik.
A Fiat is a Teslával társult, de az elektrifikált modelljeiben bízó Honda nem olyan hosszú időre, mint ők
Tehát vegyél Teslát és segítesz a Hondán?
🙂
Faramuci egy szitu…
Ebbe még bele sem gondoltam, amikor azon álmélkodtam hogy a Teslának tökegyedüliként van teljes európai gyorstöltőhálózata, miközben a „Teslakillereket” gyártó neves márkák évszázados múlttal azzal kínálják a sebtiben összedobott villanyautójukat, hogy inkább ne vedd ha várhatóan akarsz külföldre is utazni vele… 🙂