A Honda is a Teslának tejel, hogy ne kapjon büntetést az EU-ban

A Honda belépett a szén-dioxid kvóta kiskapuján

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha több gyártó összeáll, akkor egyenként kisebb büntetésre számíthatnak a jelenlegi környezetvédelmi szabályok alapján. A Honda sem volt rest társulni.

Kiderült, hogy a Honda is a Fiat útját választotta és betársul a Teslához, ahol még akadnak szabad grammok a szén-dioxid harcban. Így a japán gyártó el tudja kerülni, hogy idén bírságot fizessen a szabályokban lefektetettnél nagyobb szén-dioxid kibocsátása miatt. Pedig eleinte úgy számoltak, hogy a Honda e villanyautó megjelenésével önerőből is sikerül megugraniuk ezt a lécet, ám végül ez nem jött össze. A jelenlegi szabályozás alapján minden gyártóra egyedi büntetés várhat az alapján, hogy gramm/kilométerenként mekkora a flottájuk szén-dioxid kibocsátása. Autónként és a limiten felüli grammonként akár 95 eurójába is kerülhet egy gyártónak a büntetés, de kiskapuként ott a társulás lehetősége. Több gyártó együtt kérelmezheti, hogy közösen állapítsák meg a határértéküket, és így együtt átlagolják a flotta-kibocsátásukat. A Tesla és az FCA már tavaly kötött egy ilyen egyezséget. Az FCA elméletileg 1,2 milliárd dollárt fizet a Teslának csak az idén, ám az amerikai gyártónak még van szabad szén-dioxid „kapacitása”, hiszen csak villanyautókat gyárt. Ezért fér még bele a Honda is a közösködésbe. De az FCA-val ellentétben a Honda nem kötött hosszabb távú együttműködési szerződést a Teslával, tehát valószínűleg úgy számolnak, hogy hamarosan felfutnak a villany, illetve villanyosított autó eladásaik.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.04. at 18:07
    Permalink

    Tehát vegyél Teslát és segítesz a Hondán?
    🙂
    Faramuci egy szitu…
    Ebbe még bele sem gondoltam, amikor azon álmélkodtam hogy a Teslának tökegyedüliként van teljes európai gyorstöltőhálózata, miközben a “Teslakillereket” gyártó neves márkák évszázados múlttal azzal kínálják a sebtiben összedobott villanyautójukat, hogy inkább ne vedd ha várhatóan akarsz külföldre is utazni vele… 🙂

Vélemény, hozzászólás?