A Honda CR-V már másodszorra bukott meg a svédeknél
Nem remekelt a Honda CR-V összkerékhajtása a svéd Teknikens Värld tesztjén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kedvenc svéd autós szaklapunk, a Teknikens Värld már másodszor marasztalja el a Hondát a CR-V-t összkerékhajtása miatt.
A Porsche Macan úttartása után, most a Honda CR-V összkerékhajtási rendszere került terítékre a svéd Teknikens Värld című szaklapnál. Még a kilencvenes években ez az újság robbantotta ki az első Mercedes-Benz A-osztály körüli botrányt. De a svédek nemcsak a jávorszarvasteszttel borzolják a kedélyeket, hanem az összkerékhajtású autókat külön rámpatesztnek is alávetik.
A történethez hozzátartozik, hogy még 2013-ban, a CR-V ráncfelvarrás előtti változatát már alávetették egy hasonló próbának. Az akkori bukta után a Honda a svéd vásárlóknak egy szoftverfrissítést ajánlott, amivel ez a probléma megoldódik. A hivatalos álláspont szerint a CR-V esetében direkt úgy programozták a hajtást, hogy spóroljon a mechanikai komponensek kopásával. A Teknikens Värld a nemrég felfrissített kocsit is kipróbálta, de ebből mintha megint kimaradt volna a szoftveres update. Gyakorlatilag a Honda rendszere semmi előnyt nem jelent az elsőkerékhajtáshoz képest.
A Honda szerint a rendszer kiválóan működik, ha a két tengely tapadáskülönbsége kisebb, mint a görgős rámpateszten. Hogy szemléltessék a hibát, a svédek egy Ford Kugával is megcsinálták ugyanezt. A Ford az első kerekek alig 1/8-ad fordulatnyi elforgása utána nyomatékot osztott a hátsó kerekekre, és a kocsi gond nélkül elindult. A Honda válasza, miszerint a vásárlóik úgysem fognak olyan helyzetbe kerülni, ahol erre lenne szükségük, nem alaptalan, de igen gyenge kifogás. Mit tehetnénk még hozzá ehhez? Ha kell az összkerék, amúgy sem a kombis felépítésű CR-V-t ajánlanánk. Elsőkerékhajtással persze teljesen jó családi autó, de mint a videóból is látszik, nem igazi terepjáró.
Honda modellekben nincs Haldex-kuplung, bár a műszaki megoldás valóban hasonló. Egyébként én nem becsmérelném azt a termékcsaládot, amit pl. Land Rover-ekben, Volvó-kban, stb., de akár Lamborghini-kben és a Bugatti Veyron-ban is használnak.
Nagyon sok sáros, havas meredek helyen jártam a CR-V-el és meg voltam elégedve az öszkerék meghajtásával. Ameddig nem ül fel az alja, szépen boldogul. Navara után használom, persze ésszel!
Subaru Forester (a legjobb)
A Hondáé a világ egyik legfejlettebb négykerékmeghajtási rendszere, az SH-AWD… persze a CR-V-ben csak a egy Haldex kupplungos megoldás van, mint az összes többi hasonló telekjáróban.
Elkezdődött a szerecsenmosdatás….
Majd te inkább oktatod ugye?
A Honda sosem az összkerekes autóiról volt híres, talán nem véletlenül. 🙂
Szoftverfrissítés….??? Minek oda szoftver, kérdezhetnénk…döbbenet. Ez a Honda összkerékhajtás egy kalap lócitrom. Nem is tudom, minek eröltetik, kinek, miért…maradjanak a meglévő stabil célcsoportoknál ( bevásárlós-anyukaautó-exsuzuki- esetleg extoyota tulajok) akik nem nagyon szeretnek amúgy sem vezetni. Nekik úgyis tökmindegy.
Én is így látom.
Hova kolléga?
Hova lettél. 😀 Ilyenkor európai autó alatt már elő szoktad adni a szánalmasan modoroskodó sztoridat a japánok felsőbbrendűségéről. Ejj, de kedvelem az ilyeneket. :-DDD