A hét vicce: a taxisok a taxis demonstrációk beszüntetését kérik
A forgalomlassítások beszüntetését kéri a taxisok szakszervezete
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Harmadik hete életünk része a taxisok demonstrációja. Most már a Magyar Taxisok Szakszervezete is megunta, a taxisok azonban még nem mind.
Miután e hét kedden harmadik hete lassították a budapesti közlekedést a taxisok - most épp a repülőtérre vezető úton, a Magyar Taxisok Szakszervezete egy olyan közleményt hozott nyilvánosságra, amelyben a demonstrációk beszüntetésére kéri a budapesti taxisokat. Mint azt írják, a Magyar Taxisok Szakszervezete, mint a taxi-gépkocsivezetők érdekképviselete, kezdetben szimpátiával tekintett a néhány taxis szervezte forgalomlassításra, ám most már látják, hogy
ezek valójában a lakosságot a taxis társadalom ellen hangoló akciók. Ide vonatkozik: a Főtaxi a kezdetek óta nem értett egyet a tüntetésekkel, autói nem is vettek részt azokban.
A megfogalmazott céllal, hogy minden személyszállító hasonló feltételek mentén végezhesse munkáját, ma is egyetértenek a a Magyar Taxisok Szakszervezetének vezetői, ám úgy gondolják, hogy az elmúlt hetekben sorra szervezett, és egyre kisebb részvétel mellett megtartott forgalomlassítás, olykor teljes bénítás, nem váltotta be a szervezők reményeit. A problémák megoldására - aktuális elképzelésük szerint - a Fónagy Jánossal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárával már megkezdett tárgyalássorozat lehet a megfelelő helyszín. Az év eleje és május 10. között a taxisok öt demonstrációt szerveztek Budapesten az Uber, a közösségi személyszállítás betiltásáért. A legutóbbi keddi (zsinórban harmadik hete szervezett) forgalomlassítás során a résztvevők a Hősök tere-Dózsa György út-Kerepesi út-Hungária körút-Könyves Kálmán körút-Üllői út-Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út-Vecsés, Fő út útvonalon vonultak, a 4-es főút repülőtérre vezető szakaszán egy-egy sávot lezártak. A vonulás közben rendőrség irányította a forgalmat. A taxis demonstráció ideje alatt, annak helyszínétől nem messze, ugyancsak a 4-es főúton Üllő közelében két személyautó frontálisan ütközött, két gyerek súlyosan megsérült, egyiküket mentőhelikopter vitte kórházba. A balesetben három felnőtt is könnyebben sérült. A rendőrség az érintett útszakaszt lezárta, a forgalmat elterelte, így a 4-es főút végképp elesett a demonstráció ideje alatt - ami persze még mindig a kisebbik baj volt.Csak remélni tudjuk, hogy a taxisok konszenzusra jutnak, és jövő héten már nem lesz forgalomlassító demonstrációjuk.
Rogton, jo a elso komment. De vannak lejebb is akiknek feltunt az ingyenmarketing szele.
Vilag fovarosainak lakosai egyesuljetek!!! Budapesti lakos :)))
Na még egy érdekes videó.
De tényleg nem én vagyok “a budapesti lakos”.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=dl2QcEOIdHg[/url]
Kicsit elmaradtam.
“Részben van benne valami, de megint csak a negatívból indulsz ki te is, mert a normálisan közlekedő, becsületes taxis nem szúr szemet, illetve nem hír értékű.”
Tehát szerinted abból kell kiindulni, ami a normális?
Pont ez lenne a lényeg, hogy ne vegyem észre a negatívumot, mert nincs. Nem azon hőzöngök az utcán, hogy pl. felszedi a kutyaszart a gazdi (max szemkontaktus esetén rámosolygok köszönetként) vagy a házban esetleg normálisan használnák a szelektív gyűjtőt, miért morognék? Elvárom, mert az a normális és a “normális”-ért nincs köszönet általában. Gondolom a munkahelyeden nem írsz naponta a vezetőségnek és az adott alkalmazottnak, hogy “az egész napom teljesen rendben ment, köszönöm a rendszergazda munkáját” vagy “mikor reggel beértem, az asztalom és az iroda is szép tiszta volt és minden kuka ki volt ürítve rendesen, köszönöm a takarító munkáját” és ez csak kettő olyan akik kb a háttérben dolgoznak és csak akkor hozod fel a negatívumot mikor lefagyott a rendszer, nem megy el az email, ledöglött a hálózat vagy éppen vastagon áll a por az asztalon, ragad a padló a kosztól.
“A taxizás pedig szakma, lehet kötekedni, de ki lehet magad próbálni. Valóban nem az iskolapadban tanult szakma, hanem élesben, az utakon. Hidd el, ki kell tapasztalni ahhoz, hogy megélj belőle rendesen, becsületesen.” kb kipróbáltam, csak én sofőrszolgálatnál dolgozom éjjel kiegészítésként. Nem válogatom meg, hogy kit viszek haza, mint egy taxis. És mindegyikkel kell tudni bánni. Ellenben nem mondom ezt szakmának.
Neked pedig el kell fogadnod, hogy fogalmad sincs mi folyik itt fönt Pesten a taxisoknál. Úgy gondolod, felnagyítjuk a geciségeiket, pedig nem. Viszont érdekelne, hogy szerinted ti taxisok mennyit is tesztek azért, hogy tisztuljon a “szakmátok”? Mert pár napja jártam a keletinél, 1 db azaz egy főtaxi volt ott (gondolom rendelésre) a többi a tipikus hiéna sehova se tartozó tapló (21 ilyen taxit számoltam).
A másik indexes cikkedre csak egy kérdésem lenne: szerinted a taxisok mind a taxis cég alkalmazásában állnak?
Idézet az indexes cikkedből: “Mindez nem valami távoli dolog, amibe csak akkor botlunk bele, ha az Uber ellen tiltakozó taxisok lezárják a fél Deák teret: a legnagyobb amerikai cégeket tartalmazó Fortune 500-as listáról a cégek 72 százalékának volt adóparadicsomba bejegyzett leányvállalata 2014 végén.”
Akkor tiltsuk be mindet! A google-t, a Facebookot, sőt az egész internetet is! 🙂
Nem hazudtolom meg magamat, csak azt akartam írni, hogy nem a szolgáltatás adózik, hanem az, aki végzi. Az adóalany a szolgáltatás nyújtója, nem maga a szolgáltatás.
Igen a video elejen Taxi van irva. Tevedtem. Ez nem hazugasg csak te allitod be annak. A link amin eloszor belinkelted lejatsza a videot, de nem youtubos video. MEgneztem a masodik linked, telleg youtubos. Egy allitolagos “Budapesti Lakos” videoja. 1 videot toltott fel. Szoval izzadtsag szagu. Nem te vagy a Dubdapesti lakos?
Itt meg 1 mondatban meghazudtolod magadat: “Az Uber az nem olyan szolégáltatás, ami nem adózik! Van sok olyan Uberes, aki nem adózik, ” Most akkor mivan? De segitek:[url]http://www.autonavigator.hu/sztori/3_6_millio_forintnyi_birsag_4_rendszamlevetel_az_uber-ellenorzeseken-16957[/url]
Ime az erem mindket oldala, hogy csalja el a kozteheradot az UBER: [url]http://index.hu/gazdasag/2016/01/28/adoelkerules_uber_multi_eu_adozas_ceg/[/url]
Igy fizeti le a sajat alkalmazottjat az UBer aki bejelentetten akar dolgozni(ezen azert elgondolkozol nem? : [url]http://index.hu/gazdasag/2016/04/22/uber_karterites_soforok_nem_lesznek_alkalmazottak/[/url]
Amugy meg ha annyit kell “taxiznod” akkor miert nem mesz ceges autoval?
Kicsit beragtal, valahogy ugy mint a taxisok…
Igen, nekem nem mindegy, ki vezeti az autót! Céges ügyekben taxizok és gyakran van, hogy nincs ott a taxi a megrendelt időre. Olyan is van, hogy a diszpécser sem tudja megmondani csak +/- 10 perc… Telefonálgatni és levelezgetni pedig nem szeretnék taxis társasággal, azt meghagynám a 19. századi fazonoknak, mint te! 🙂
Az Uber az nem olyan szolégáltatás, ami nem adózik! Van sok olyan Uberes, aki nem adózik, de sok taxis is van ilyen. A tüntetők között is!
Ebben is tévedsz: én nem akarok senkit rávenni, arra, hogy Uberrel járjon. De arra igen, hogy ne ítéljen olyat, amit nem ismer. És az éremnek mindkét oldalát lássa.
A 3-4 inkább téged minősít, ezért erre nem ragálnék… 🙂
Minegyik állításod hazugság. Az elején TAXI felirat van ugyanott! Akkor ki is készítette?
[url]https://www.facebook.com/budapestilakos/info/?tab=page_info[/url]
És hogy fenn van-e a video a youtube-on?
[url]https://www.youtube.com/watch?v=GmFhMIOKN4o[/url]
Te nem az NGM-nél vagy valamelyik taxis szervezetnek dolgozol? 🙂
Ennek egy kicsit izadtsag szaga van.
A Video sarkaban ott van az UBER felirat. Azon nem gondolkozol el ki keszitette ezt a videot, ami nincs is fent a youtubon, hanem valami belsos videobazisban.
Ez elg gyengere sikeredett. 2x is.
[url]http://www.penzcentrum.hu/utazas/igy_huzzak_le_a_taxishienak_a_ferihegyi_turistakat_video.1049673.html[/url]
[url]http://www.penzcentrum.hu/utazas/igy_huzzak_le_a_taxishienak_a_ferihegyi_turistakat_video.1049673.html[/url]
Szoval ha megtrollkodod az Ubernel a fuvart, akkor ingyen utazhatsz. Latok egy piaci rest! :)))))
A társaságnál be lehet panaszolni a taxist. Telefonon is, és személyesen is. Ki fog jönnire ott a válaszom, amúgí meg nem mindegy? Mikor ér ide? Megmondod, hogy 10 perc múlva legyen ott, és ott lesz, ha nem, akkor lehet, hogy másnap már nem fog dolgozni, mert kirakják a társaságtól. Ha nem kérsz időt, mikorra legyen ott, akkor a diszpécser megmondja, kb mikorra van ott az autó. Ha a taxis nem “belesz*rok” módjára dolgozik, akkor ezek a feltételek teljesülnek is. Én egyszer késtem kezdőként egy címről, de behoztam fuvar közben a késést, és nem késte le a vonatot az utas, de megkaptam a dorgálást a késésért a cégtől. Olyan is volt, hogy én vártam az utasra, pedig gyors autót kért sürgősen. szóval ezen se nagyon kéne rugózni.
Ahogy írtam, azt elítélem ha valaki csal. És azt megértem, ha valaki ez ellen harcol. De ennek is lehet sok más módja. És a piaci verseny igen is fontos, az hozza magával a fejlődést és az innovációt.
Nagyon leragadtál a hol járnál, de a ki fog jönni illetve a mikor ér ide mellett meg elsikkadsz, Hidd el, a felhasználót nem az érdekli, milyen közlekedési kihágása volt korábban az Uber sofőrnek, hanem az, hogy az előző háromszáz felhasználó mennyire volt megelégedve vele. És ezt egy taxisról nem fogom tudni. Bár te lehet, hogy tudod a vidéki szemétdombodon, de Pesten már te sem tudnád, ugye? Az Ubernél megreklamálom a fuvart és visszakapom a pézt automatikusan. Taxiknál is ilyen egyszerű ez??? Kezded már kapizsgálni a lényeget?
Az egységesített szabályrendszerrel és tarifával már pont ugyanezt a piaci versenyt szüntették meg. Ez sem helyes szerintem. Valahogy a megemelt egységes tarifa bevezetésekor nem ment ki senki sem tüntetni……. Itt az eredménye. Ilyen szabályozásokat nem lenne szabad sehol sem bevezetni.
Én azt mondom, töltsd le az appot és nevető harmadikként használd ki az adódó lehetőséget. Ennyi.
Ne gyere mar ezzel a piaci versennyel.
Ahhoz be is kene tartani a szabalyokat nem?
A publikum meg meg szurkol is caslokna! Hogy van ez?
Ovecboy leirta a velemenyet, teljesen tisztan es vilagosan szemelyeskedes nelkul. Ez rolad mar nem mondhato el. Te sem tudod jobban erdekkepviselni magad egy atlagos IQ-nindzsanal.
Kioktatni azt tudsz masokat, plane arra hogy olyan szolgaltatasoat vegyenek igenybe ami
1. nem adozik
2. olcsobb a legalisnal, de csusztatnak, es erre probaljatok ravenni az embereket hogy mindenki egy koztudottan csusztato enterprise-al jarjon
3. hozod a bunko peldaidat, ami mindenhol elofordul nemcsak a Taxisoknal
4. olcso, de legalabb rohadt gizda…
akkor lenne monopol a helyzet, ha egy nagy (pl állami, na attól meneküljünk meg) taxitársaság lenne. De szerencsére több is van. A versenyhelyzet itt megkérdőjelezhető, mert ugye fix a tarifa pesten, de amíg nem volt az, addig vertek alá egymás árainak, amit csak a taxis fizetett meg, nem a társaság, mert a központdíj (tagdíj, ha tetszik) a társaságnál változatlan maradt, inkább nőtt. Ahogy a terhek is, meg az üzemanyag ár is csak felefelé megy. nálunk nincs egységes tarifa, de nem is verdesnek egymás alá folyamatosan.
Mondom, semmi baj nem lenne az Überrel, ha ugyanúgy működne, ugyanolyan feltételek mellett, mint bármelyik más fuvarközvetítő cég (taxitársaság).
Az Uber egyértelműen rárabolt arra, hogy a taxirendelettel fixált árak magasabbak, mint a rendelet előtt, ezért az utasoknak ez tetszeni fog. Csak itt azok szívnak, akik évente sok sok ezret ölnek az autóba, hogy a szigorított, évenkénti műszakin átmenjen, többszázezerért felszerelték, lefóliázták stb, és most egy külföldi hiéna cég miatt cumiznak, ahol akár a legganébb állapotú autó is érted mehet. Nem biztos, hogy látható hibákról beszélünk, lehet az szép, meg esztétikus, de hogy többségük a szigorított NKH műszakin megbukna mint a huzat, az tuti. Márpedig a taxiknak ez évente kötelező.
És azt továbbra is elítélem, ha valaki csal, ezt szögezzük le. De az is legalább akkora bűn ha valaki a fejlődést gátolja, főleg ha mindezt ilyen módon akarja elérni, hogy még ráadásul szívatja minden héten a lakosságot is az idióta tüntetéseikkel.
Úgy érzem a teljes taxis társadalom marhára leragadt az átkos kommunizmusban és halvány lila fogalma nincs arról hogy a kapitalizmus hogyan működik. Pedig ez az alapja.
Miért kéne pont ugyanolyan már ne is haragudj a megfogalmazásért de szarul működnie mindennek mint a taxitársaságoknak? Miért ne változhatna ez a szolgáltatás is a világban mint rengeteg minden. Ennyi erővel aki a piaci versenyben alulmarad mindenki menjen ki az utcára hőbörögni mert az etikátlan, hogy valaki más kitalál egy olyan dolgot amivel jobban ki tudja szolgálni a piaci igényeket?
Az meg, hogy ki melyik szolgáltatást veszi igénybe, azt döntse el az aki fizet érte. Ha valaki a taxit választja, mert úgy gondolja, hogy neki kell a garancia arra, hogy milyen sofőr vigye stbstb akkor azt választja, ha meg az ubert akkor válassza azt. Ezt hívják piaci versenynek. Kínálat és igény. Nyilván akik az ubert válasszák tisztában vannak a szolgáltatás minőségével amibe beletartoznak azok is amiket felsoroltál. Teljesen tisztában van ezzel mindenki amikor tárcsázza a taxi társaságot vagy az uber appot megnyitja. Ezen kár is rugózni. Az, hogy az ellen tüntetnek a taxisok, hogy az uberesek nagyrészt feketén csinálják mindezt, és így jutnak esetleges piaci előnyhöz azt megértem. Aki csal azt tényleg büntessék meg. Na de ennyi erővel a taxisokat is át lehetne világítani, ott sem lenne minden hófehér azt garantálom. Ezért is jutott az egész taxis társadalom oda ahova. Ha lett volna más, akkor most az ellen tüntetnének. Ez nem normális dolog, hogy egy rossz szolgáltatást törvényekkel akarnak egyesek továbbra is monopolhelyzetbe hozni.
miért nem?
1. amíg nem úgy működik, mint más taxitársaság, addig a többi taxissal szemben[b][i] etikátlan[/i][/b], és nekem otthon nincs kedvem minden tükröt leszerelni
2. a mi városunkban szerencsére nincs Über
Nagy vonalakban vázoltam a szitut ember. Őszintén sz*rok rá, hogyan működik az Uber, annyi biztos, hogy jelen formában semmi keresnivalójuk a személyszállításban. Ha felhívsz egy adott taxitársaságot, nyugodtan megkérdezheted, hogy ki fog menni, illetve akár kérheted is, hogy egy adott taxis menjen érted (mert már utaztál vele, és neked ő felel meg, stb, tudod, mindegyiknek van egy URH száma, amin szólítják)
Az, hogy tudod éppen hol jár az autó, felesleges gizdaság. Pl.: iszogattok a haverral a kocsmában, rendelsz egy autót, hogy haza menjél. Percenként előveszed a telódat, és sasolod merre jár az autó, vagy haveroknak mutogatod (megint csak gizdázva), hogy “nézzed, nézzed, ott megy…” (bármilyen hihetetlen, okostelefonja sincs mindenkinek, mert lehet egyszerűen nem igényli)
Előéletét ismered? Ugyan már. Szerinted bevallott az Ubernek is minden korábbi kihágást, esetleg balesetet (kisebbet, nagyobbat, mindegy)? Felejtsd el.
És valóban, hátam közepére se kívánom az irodai munkát, ha nagyon akarnám csinálhatnám, és gennyesre kereshetném magam, de egyszerűen nem az én világom (próbáltam, jelenleg is egy irodában szenvedek, arra nem térnék ki, hogyan kerültem ide, mert az is megérne egy délutánt, és cenzúráznák az egész sztorit, de mielőbb szabadulnék, és húznék vissza koptatni az aszfaltot, még úgy is, hogy többet keresek, mint amennyit taxisként kerestem, becsületesen). Szakmám, diplomám, közép nyelvvizsgám, minden retek megvan, de ami számomra valamit is ér, az a hivatásos jogsim, a PÁVII, meg a taxis vizsga papírjai. Nem vagyok tanulatlan ember, még csak tájékozatlan se (van nyilván amire nincs rálátásom, ahogy az Uberre sincs, mert a mi városunkba szerencsére nem pofátlankodott be), de kifejezetten irritálnak a magukat egy szutykos diploma miatt értelmiséginek valló, tudálékos, nagyképű majmok, akikhez nem egyszer volt szerencsém, taxisként és civilként is. Volt olyan “nagytudású” mérnők úr utasom (társaság törzsutasa, úgyhogy tudtunk róla éppen eleget) akivel lehetett az ember udvarias, előzékeny, segítőkész, az bizony sz*rba se vett, a kutyájával szebben beszélt mint a taxissal, mert ő a diplomás, az értelmiségi, én meg csak egy taxis. És sajnos a civil életben is sok ilyennel találkozom. Ellenben a taxis kollégákkal mindig megtalálom a hangot, mert ha taxi kell mostanában, egyértelműen egy ismerőst (volt kollégát) hívok, és nyugodtan el lehet nekem hinni, ha nem csak utazol, hanem benne vagy, és szinte minden taxist ismersz a városban, rájössz, hogy a többség ugyanúgy a családja eltartásáért güriző, becsületes ember, mint bárki más, az a néhány kivétel meg vágja alattuk is a fát.
Remélem nem hagytam ki semmit.
Tök egyszerű. Ha részedről minden feltétel adott, minden kritériumot teljesítesz, akkor miért nem töltöd le és használod te is?
Tipikus taxis vagy. Kicsit képben vagy (de nem nagyon) és máris azt hiszed: mindenkinél mindent jobban tudsz. És a hozzászólások többségének meg sem értetted a lényegét. Nagyjából már ez is indokolja, miért nem szeretnél irodában dolgozni. Amennyit te ott keresni tudsz, annyiért én sem lennék ott.
Na majd segítek kicsit képbe kerülni, mert látszik, hogy még csak másoktól hallottál az Uberről:
1, Az Ubernél ELŐRE tudom, mennyibe fog kerülni a fuvar!
2, Képzeld, az Ubver apllikációból még azt is tudom, hol jár az autó, aki értem jön, ki vezeti és mikor fog ideérni. A te telefonos/ betárcsázós 19. századi módszered is tudja mindezt?
3, Igen, valóban sokan lehetnek Uber sofőrök, de rossz hozzáállással/teljesítménnyel nem sokáig: ugyanis az nem fog munkát kapni. Mert a felhasználók átlátható módon értékelhetik őket. Ez nem mondható el a taxisokról! Az előélet ismerete és a számonkérhetőség a felhasználók szemében ér annyit, mint a papír!
4, Az Uber nem a bankszámláról emeli le a pénzt, de te biztos a vízből veszed a zokszigéntet, mert nagyon tudsz!
Részben van benne valami, de megint csak a negatívból indulsz ki te is, mert a normálisan közlekedő, becsületes taxis nem szúr szemet, illetve nem hír értékű. Igen, ismerek én is olyat, akinek nem kéne kint lennie az utakon, megöregedett, már nem olyanok a reflexei, de ő meg nem tud mit csinálni. 40 éve ül a “balegyben”, minden négyzetcentijét ismeri a városnak, de máshoz nem ért. És ő szükségből lett anno taxis, utána “beleszeretett”, és maradt, de ma már nem tudna magával mást kezdeni. De még a reflexeitől függetlenül is inkább mellé ülnék be utasként, mint egy hobbitaxishoz. Vagy lassan tényleg ott tartunk, hogy elvégzel egy elsősegély tanfolyamot, aztán valami “okos appon” keresztül megrendelnek egy szívműtétet levezetni??? Hagyjuk már. Attól, hogy hibátlan kutyaházat barkácsoltál az ebednek, még nem lettél se ács, se építész, de még csak kőműves sem, hiába szép a kutyaház.
A taxizás pedig szakma, lehet kötekedni, de ki lehet magad próbálni. Valóban nem az iskolapadban tanult szakma, hanem élesben, az utakon. Hidd el, ki kell tapasztalni ahhoz, hogy megélj belőle rendesen, becsületesen. Ha balf*sz vagy, idővel a rendszeresen taxizó utasok megjegyeznek (a társaságodról nem is beszélve) és se beszállód nem lesz, mert elkerülnek, de még egy deka címet se fogsz kapni, hogy ne rontsd a társaság hírét. Nálunk is van vasútállomás (nem egy Ferihegyi reptérről beszélünk, de forgalmas), és az ott az utasra vadászó, pofátlanul az érkezők képébe furakodó patkányokat én is eltaposnám, hidd el. Nálam lepődtek már meg utasok azon, hogy segítek a poggyásszal, nem vittem őket kerülőre, és még az autó is mindig tiszta volt kívül belül, de mindig mondtam, hogy ez a természetes. Szolgáltatást adok, amiért jogosan várja el a legemberibb bánásmódot az utas. Esős napon ha kell kétszer, háromszor lecsapattam az autót, és sikerült is tiszta, ápolt autóval utast fogni koszos taxi elől, nem egyszer (utas mondta, hogy inkább a tiszta autóval akar utazni)
Te vidéki taxis vagy. Így felejtős is az egész.
Csak tegnap éjjel kb 3 taxis tört volna össze mert ő befér a 4,5m autóval a 4m résbe közénk.
Ő profi vezető így nyomkod mindent amit ér csak az utat nem nézi így cikázik jobbra balra.
Taxis vagyok sietek de kurvára így mit számít egy elsőbbség adás tábla és hol érdekli, hogy éppen jövök.
(Legszebb emlékem a taxisokról mikor a Budafoki úton 5 taxis volt egymás seggébe gyűrődve, szóval ennyit a lutri uber sofőrökről).
Egyébként meg pont a taxis hőzöng a szabályok be nem tartása miatt? Taxinál van készpénz, úgyhogy simán csalnak. Uber-nél nincs készpénz.
Az, hogy te vidéken pontosan úgy végzed a munkád ahogy azt kell, téged minősít, odafigyelsz, előzékeny vagy. Viszont ha úgy végeznéd a munkád mint itt Bp-en a taxisok jó nagy része, már rég lehúzhattad volna a rolót (vidéken szájról szájra terjed a taxis híre itt Bp-en kb az Uber a megfelelője).
A végére pedig, ha szakmának hívják a taxizást folyton a röhögőgörcs jön rám. Milyen szakma? Csak leraktál gyorsan egy PÁV-ot meg egy “három napos tanfolyamot” és már taxis is vagy.
Arról pedig abszolút szálljunk le, hogy “míg a hagyományos taxison minden szabályt maximálisan bevasalnak, különben ugrik az állása”, mert ha tényleg elkezdenék ellenőrizni a taxisokat Budapesten, minimum az 50% menne a levesbe. Igaz így megoldódna az utashiány bajuk is. És legfőképpen azok a taxisok tűnnének el akik most nagyban hőzöngenek.
Tudod tényleg fejlődni kéne a taxizásnak és értékelhetővé kéne tenni őket (mint az Überben). Csak ugye nem érdekük, hogy az utas véleményt tudjon mondani, mert sokan kiesnének. Plusz Über adózik, mivel újra írom, nincs készpénz forgalom, minden kártyáról megy. Próbálj kártyával fizetni taxisnál, a minimum, hogy legyilkol a szemével. Az Über annyiért visz amennyit látsz az app-ban, az ár változik igaz, de ha te rendeltél egy kocsit és az app azt írta, hogy 4000Ft akkor az 4000Ft lesz mire a végcélhoz érsz, akkor is ha a sofőr megkerülte fél Budapestet. Próbáld ugyan ezt egy taxissal.
te is általánosítasz. Látsz néhány ilyet, nem hiszem, hogy mindegyik pesti taxis kockáztatná a jogsiját (a megélhetését) állandóan a forgalomban, csak azért, hogy idegesítsen másokat, meg mert ő a taxis. Illetve még egyszer mondom, az Uber az a “hobbitaxisok” gyülekezete, magyarul nem hiszem, hogy ép eszű ember nyugodt szívvel rábízná az életét (mert azzal, hogy beszállsz az autóba, ezt teszed) ismeretlenül, mint egy taxisra, aki lehet, hogy belefásult az esetleges évtizedek alatt a munkába, és kicsit bunkóbb a kelleténél (mert sajnos van ez így), de vezetni biztos jobban/biztonságosabban tud, mint egy “hobbitaxis”.
Na jó, sok dilettáns marha van itt is látom.
Egyetlen értelmes hozzászólást látok “taxis” nevű felhasználóén kívül.
Lehet fikázni a szakmát, csak az a baj, hogy k*rvára nem láttok bele, amíg nem vagytok benne. Itt éppen arra is(!) szeretnék kilyukadni, hogy a taxisok között is megvan a rivalizálás (cégek és sofőrök), tehát nem csak egy taxitársaság van. Itt arról van szó, hogy az Uber, és sofőrjei a szabályokat, előírásokat és a pesti rendeletet megkerülve végeznek engedélyköteles tevékenységet, követhetetlen, vagy éppen meg nem valósuló adózással, míg a hagyományos taxison minden szabályt maximálisan bevasalnak, különben ugrik az állása.
Ennek tetejében nem fogjátok fel kedves utasok, hogy Uber sofőr szinte bárki lehet, akár vezetői rutin nélkül, hiába a legalább 2 éves jogsi, ha addig autóba se ült, csak most látta ezt a lehetőséget, és elkezdte “használni” a jogsiját. Tehát a saját épségeteket is veszélyeztetitek azzal, ha egy lutri mellé beültök. Szerintem a vakbeled kivételét se bíznád egy hentesre. Attól függetlenül, hogy napi szinten “boncol” állatot, még nem tudna megműteni szakszerűen. Lehet az innovációra hivatkozni, meg hogy okostelefonról rendelhető bla bla bla, képzeljétek, taxit is hívhatsz okostelefonról, igaz a hagyományos, nem “innovatív” tárcsázós módszerrel, hát nézze meg az ember…
Valaki írja, fikázva, a “lehúzós, taxista, máshoz nem értő, dolgozni nem akaró stb” sértő jelzőket. Hát nem mind ilyen, sőt. Néhány ilyen miatt írnak le mindenkit, aki ezt a szakmát űzi. Olyan is van, aki szereti csinálni, és nem vágja át az utast, udvarias, segít a poggyásszal, stb. Csak ez nem hír értékű, nem jó olvasóvadász szalagcím az, hogy “X.Y taxis Marika nénit hazavitte a piacról, segített a csomagjait az emeletre felvinni, és nem fogadott el jattot a kisnyugdíjastól”. Ellenben az, hogy “Riporterünk utasnak álcázta magát, és átverte a taxis”, na ez már nevezhető “klikkelésvadász” címnek.
Az a legnagyobb baj, hogy az impotens törvényhozás szintén hozzá nem értés nélkül csak a szabályokat tudja hozni, és a legegyszerűbben ellenőrizhetőkön behajtani. De az, hogy fellépjenek a jogellenes cselekmény ellen, az nem megy.
Másik: ha te kedves utas, meglepve látod, hogy szombat éjszaka a számítottnál jóval drágábban visz haza az Uber, akkor fel vagy háborodva, mert nem tudtad, hogy szorzókkal dolgoznak. szálltál volna be egy fix tarifás taxiba (akiknek még egyszer hangsúlyozom elenyésző százaléka lehúzós), akkor talán nem csalódsz a végösszegben.
Én is taxiztam régebben (sajnos abbahagytam, de remélem lassan vissza tudok menni), és én tényleg szívből csináltam, és fogom is csinálni, remélem addig amíg be nem fednek földdel, mert az, hogy egy irodában rohadjak meg, az nem számomra életcél.
A pesti kollégák meg igenis sztrájkoljanak, amíg valaki észhez nem tér ott a nagyokos nagyfejesek között, és a jelenlegi formában betiltja az Ubert (bírságot annak is aki igénybe veszi, mivel bankszámláról emeli le a pénzt, könnyen követhető lenne), vagy ha annyira maradni akar, akkor legálisan végezze a tevékenységét, fuvarközvetítő cégként, és a sofőrök is tartsák be a személyszállítás szabályait.
Amúgy a kollégák rosszul csinálják szerintem a demonstrációt. Az autópálya le- és felhajtókat kéne lezárni, na az feltűnő bénulást hozna a forgalomban, és talán a figyelem is meglenne.
Üdv,
egy vidéki taxis.
Úgy érted kezdjenek el ők is OFF-shore-ozni?
Ez ám a jővő!
ee
Kihaló fajta, vagy átveszik a rezgést és hasonulnak a XXI. századhoz vagy kimúlnak.
Ha valami nem tetszik ezután, akkor kimegyek “forgalomlassítani”, de azt hiszem, jogosan számíthatok arra, hogy rövid időn belül kapok egy fülest – csukott tenyérrel.
Valahányszor meglátom, hogy x autóval kiállnak az utakra, akkor bizonyossá válik előttem, x taxi fölöslegesen van jelen a város közlekedésében.
Arról nem is beszélek, ez az egész meglehetősen kontraproduktív, mivel amíg demonstrálnak, addig az Uber-esek elviszik helyettük a fuvarokat, amikre ők ácsingóznak.
Be kell látni, ha egy üzlet nem megy, mert balfék az illető hozzá, vagy a “kevés a fóka, sok az eszkimó” esete áll fenn, akkor váltásra van szükség.
Továbbra is fenntartom, minden tiszteletem a normális taxisoké, akik egyébként nincsenek is a hangoskodók közt.
Viszont ha te mész lassan, mert éppen helyet keresel vagy megállsz hogy ki/be szálljon valaki, na akkor olyan vöröslő fejjel tudnak ordítani meg dudát nyomni mint a pávián segge 😀
Megfigyeltétek már, hogy egy taxis szabálytalan és rohan, ha nincs utasa és indokolatlanul tötymörög, ha van utasa? Tudjátok, miért van ez? Én tudom a választ? De meghagynám taxis nevű felhasználónak, hogy lelőjje a poént.
Egyébként van aki lépett:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nerddevelopments.taxidriver.orderapp&hl=hu
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qualysoft.cityTaxi&hl=hu
Hogy is volt ez az elején? A főváros/kormány gondolt egyet és szabályozta a taxisokat? Ja nem, a taxios nyígtak a piaci verseny miatt, mert ahhoz is hülyék, hogy saját maguk haladjanak a korral. Ha csak 30-40 taxis összeállt volna és csináltatnak egy olyan appot mint az über akkor már ki lehetett volna hagyni a taxiscégeket. Ja, hogy akkor nem lehet csalni és annyiért kell vinni az utast amennyit az app mutatott hiába utaztatta át a város körül? Be kell vallani a teljes fuvardíjat, mert nincs készpénz forgalom? Bocs, valamit valamiért. Lehet rinyálni az über ellen, de idővel az über győz. Szétverték a gépeket a melósok annó mégis gépek dolgoznak sok helyen.
Az a helyzet, hogy annyit hisztiznek a taxisok, hogy azóta komolyan megnőtt az uber felhasználók száma. Én is egy ilyen vagyok, és elégedett! 🙂 Reméljük még sokáig folytatják és akkor hamar végük lesz, A legutóbbi alkalommal (múlt héten?) féláron lehetett uberezni a taxisblokád legújabb felvonása alatt… Ennél jobb reklámot nem csinálhatnának az Ubernek, mint hogy hetente tiltakoznak ellene. Szerintem tiltsuk be a piacokat is, mert ott az őstermelőnek álcázott kereskedők sem fizetnek adót. Továbbá a google-t, a vibert és az egész internetet is! Aztán jöhetnek az éttermek, a vagyonőrök és a fodrászok is. Az ész a fontos, nem a haj!
Tetszik. 🙂
A “taxi”, mint intézmény, mint szolgáltatás (ez vicc), már a múlté. Ahogy a konflis is az volt a múlt század elején. A taxista (mint bunkó), lassan kihal. Persze még egy ideig látni kivénhedt, barnaöltönyös faszikat, ezeréves mosott pulóverben ideges, enervált, igazi tahókat vagy sehol máshol érvényesülni nem tudó, gyorsan sok pénzt összetarhálni akaró, lehúzós suttyókáimat, de a hanyatlás és a kihalás biztosított. De tényleg! Ez az egész kétségbeesett kapálózás is erről szól! Ők is tudják. Lehet, hogy pár éven belűl, de lehet, hogy sajnos csak később, eltűnik a taxi, mindenki majd csak Ubert fog hívni és életünk ez a része legalább nyugodt, tiszta, átlátható lesz! A legtriviálisabb módon megnyomok egy gombot, jön egy autó, elvisz oda, annyiért, azon az úton, úgy, ahogy az nekem, az utasnak a legmegfelelőbb! Uber! Pár tíz év múlva az új generáció ugyanúgy nem fogja tudni mi volt az a taxi vagy mi, ahogy a tantuszos telefont sem ismerik. Reméljük hamarabb eljön ez az idő és majd csak röhögünk azokon a szerencsétlen próbálkozósokon, akiknek fáradt képeit nézegetjük egy-egy akkori útelzáráson. Bár ki a f@sz lesz akkor már kíváncsi rájuk?!
“kedves über seffőröket, akik tesznek az itthoni szabályokra.” vagyis, itt is csak azokat, akik tesznek a szabályokra, mert nem mind ilyen. megkockáztatom, hogy taxisból jóval több ilyen van.
azt ne felejtsük el, hogy az über csak nem volt szigorú, az itthoni userek lelkiismeretén múlik, hogy mit vallanak be ugye. szóval, itt most ne az übert köpködd, hanem a kedves über seffőröket, akik tesznek az itthoni szabályokra.
az über más tészta, ő nem ide adózik, mint sok MILLIÓ MÁSIK CÉG, VEZETő, POLITIKUS, adótoptimalizál egész egyszerűen. ha ez a világon be lesz tiltva, akkor lehet köpködni, h illegális, amit csinál. amíg minden nagyhal és mindenki más csinálja, addig nem illegális (csak kib@szik az adott ország embereivel, egyébként ezt a fajta panamázást/adóptimalizálást-adócsalást tiltanám, világ szinten.
Utálom a taxisokat mint a sz@rt! Lehúzós cig@ny banda!
Azért azt szögezzük le, hogy a fővárosban így is vastagon megéri taxizni ha nem érné meg szépen abbahagynák az emberek és pont. Baromira nem ez a jellemző. A költségek miatti folyamatos hisztizést sem értem és mi az, hogy megvetettek veled/veletek ezt meg azt? Talán kényszerítettek rá bárkit is? Nem adhatja le senki az engedélyét vagy mi? Senkinek sem kötelező taxiznia ha nem tetszik a rendszer lehet keresni más melót. Ja, hogy ilyen laza munkával járó hasonlóan jól fizető hatvanas iq-val végezhető munka nem nagyon van más? Én kérek elnézést. Nem elég, hogy kiszúrtok az emberekkel akik lassan már a halál ‘kaszára’ kívánnak minden egyes taxist a környezetvédelem jegyében még csiga tempóban végig is parádéztok a 80%-ban dízel autóitokkal a városon. Csodálatos. Jár a taps. Ahogy én látom, aki nem ért semmihez és lusta dolgozni az elmegy taxizni. Túl sok ész nem is kell hozzá.
Jövő héttől én is tüntetek majd, hogy tiltsák be az a viselkedést, amikor az emberek nem fizetnek be adókat.
Mert hogy nem nagyon értem miért tüntetnek a taxisok. Úgye van az Uber, ami most fekete taxizást. Ezt már nem lehet jobban betiltani, hanem az ellenőrzést kellene fokozni. Ennél már azt is jobb módszer, ha a taxisok elkapnák az Uberes fekete taxikat és vérmérséklettől függően megvernék vagy feljelentenék.
De attól függetlenül, hogy jogos vagy nem jogos a követelésük, nem így kellene ezt elintézni, hogy hetente mennek demonstrálni. Ha mindenki folyton demonstrálással próbálná a problémáit megoldani akkor ennyi erővel folyton mindenki az utcákon tüntethetne.
És azért azt se felejtsük el, hogy amikor megvetették velük ezt a sok dolgot akkor garantáltak is nekik egy az addiginál jóval magasabb egységesített tarifarendszert. Ez, hogy az uber ennyire teret tudott nyerni valahol ennek is a következménye, hogy az olcsó taxi mint szolgáltatás ezzel el is tűnt.
Érthető a probléma, aki nem tartja be a szabályokat azokat kapják is el. Ennyi. De erről nem az uber tehet, hanem azok akik az érvényes helyi szabályokra tesznek és úgy ubereznek. Nem mellesleg ezt a problémát nem a taxisoknak kellene önhatalmúlag megoldani úgy, hogy minden héten kivonulnak az utcára és a többi embert akadályozzák a demonstrációikkal. Ezzel csak lejáratják magukat és még jobban maguk ellen hangolják az embereket, rontják az alapvetően sem jó megítélésüket. Már szerintem nincs olyan ember az országban aki ne hallott volna a problémájukról, a figyelmet épp eléggé felhívták már rá.
Hú de ostoba vagy.
Szívből kívánom az összes okos fanyalgónak, hogy amikor megvetettek velük egy rohadt drága eszközt, azt felmatricáztatták, vetettek bele mindenféle szutykot, tagdíjat szednek tőlük, meghatározták, hogy mennyi lehet a km. díjuk, akkor engedjenek a nyakukra egy adót nem fizető, szabályokkal nem rendelkező mindenféle szutyokkal közlekedő kókler bandát féláron.
Remélem minddel megtörténik ez a baleset!
Amúgy tényleg idegesítő ez a buli, de ez sajnos sehova nem vezet.
Sok hülye, ahelyett, hogy átállt volna az egyszerűbb oldalra és sokkal kisebb költséggel viszont nagyobb profittal dolgozna, inkább lázad. Fizeti a társaságot, a drosztpénzt meg a többi pluszt mint inkább gondolkodna.
Jó lenne ha a taxisok végre abbahagynák az emberek szívatását.
azért ne felejtsük el, hogy más országokban ezeket a barmokat vízágyúval zavarják szét a 3,14csába, eleve nem engednek ilyen tüntiket…persze, itthon minden kapóra jön a plebsnek, h ne a síbolt mrd-okkal foglalkozzon a nép.
Nem fognak konszenzusra jutni, azon egyszerű oknál fogva, hogy kurvára nem akarnak dolgozni. Nem akarnak versenyt. Őket szépen szolgálják ki és máshoz ne lehessen beülni. Ha végeztek az überrel majd jönnek a reptéri transferbuszok, sofőrszolgálatok, bkv, máv majd mindenki akinek kocsija/motorja/kerékpárja van.
Azért azt a kérdést fel lehetne tenni ,hogy a Magyar Taxisok Szakszervezete néven futó fantom szervezetnek 1. hány taxis tagja van…2.ki van a szakszervezet mögött pl egy név …3 kinek a megbízásából nyilatkozik hülyeségeket a taxisok nevében … én tudom a válaszokat mert taxis vagyok
A legelső alkalommal kellett volna elzavarni őket a francba.