A hét mesterterepes
Ha húsvét, akkor Moab off-road találkozó!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokás szerint új koncepcióautókkal jelentkezett a Jeep, az 52. húsvéti Moab Jeep Safari közeledtével.
Ezernyi terepjáró-tulajdonos gyűlik össze március 24. és április elseje között a Utah államban található Moab Canyon környéki sziklás terepen, hogy egy jót bulizzanak miközben úttalan utakon nyúzzák a gépeiket. A Jeep pedig már hagyományosan erre a rendezvényre időzíti a kemény terepre szánt tanulmányautóinak bemutatását, amelyeket többnyire a Mopar kiegészítőivel szerelnek fel. Idén hét különleges Jeep modell teszi tiszteletét a sziklák között. Nézzük végig mind a hetet!
Jeep Sandstorm
A brutális külsőhöz passzol a vészjósló név: Homokvihar. A Wranglerből átalakított autót a sivatagi Baja versenyen induló gépek ihlették. Az első tengelyét tíz centiméterrel előrébb tolták, illetve nagy teherbírású, négykaros felfüggesztést, illetve Panhard-rudat kapott. A hátsó tengelyét öt centivel tolták hátrébb szintén négykaros felfüggesztéssel. A hosszabb tengelytávolság előnye, hogy nagy sebességnél stabilabb marad az autó.
Jeepster
Az 1966-os Jeepster reinkarnációjának szánták a retro-terepjárót, amely a Wrangler Rubicon alapjaira épült. A példaképhez hasonlóan ennek a modellnek is leszerelhető a teteje.
J-Wagon
Szintén Wrangler átirat a J-Wagon, amelyet úgy alkottak meg, hogy a kemény terep mellett a közutakon is megfelelő kényelmet nyújtson. A jobb oldali hatalmas légbeömlő cső mellett további érdekessége a szélvédő két alsó sarkához helyezett LED-fényszórók párosa, amelyek a sivatagi éjszakába varázsolnak szinte nappali fényt.
Nacho Jeep
Nevét a sárga színéről kapta, amely a sajtos tortilla chipsre emlékeztet. Alapja ugyancsak a Wrangler és megtalálható rajta minden, ami egy igazi kalandor járműhöz elengedhetetlen. Ilyen például a csörlő, de érdekes az ajtók szerepét betöltő csőkeret is.
Jeep Wagoneer Roadtrip
A Jeepster mellett a Wagoneer is egy igazi múltidéző darab. Az 1963 és 1991 között gyártott családi szabadidő-jármű volt a Jeep első típusa, amelyhez automatikus sebességváltó is járt. A Roadtrip koncepció az 1965-ös modellre épül, ám egy modern 5,7 literes Hemi erőforrást helyeztek a motorterébe.
Jeep 4SPEED
„Pehelykönnyű” terepjáró a 4SPEED, amelyről a tömegcsökkentés érdekében leszerelték az ajtókat, szénszálas műanyagra cserélték a sárvédőket, sőt a motorháztetőbe is jutott ebből az anyagból, valamint a tetőt is feleslegesnek ítélték.
Jeep B-Ute
Talán a B-Ute a legjózanabb a hét koncepció közül. A vagány nevűre keresztelt 2,4 literes Tigershark motor dolgozik a Renegade motorterében. A szériaváltozathoz képest megemelték a futóművét közel négy centiméterrel, valamint látványos tetőcsomagtartóval ruházták fel. Természetesen a rengeteg Mopar kiegészítő segítségével kicsinosították az autót, de még így is ez a koncepció maradt a legközelebb a szériaváltozathoz a J-Wagonnal egyetemben.