A hazai autópiac több mint 10 százaléka a Fordé
Tavaly is megőrizte vezető pozícióját a Ford, idén tovább erősít
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a személyautók körében a Suzuki a listavezető, ha a haszonjárművekkel együtt nézzük a piacot, a Ford az első, méghozzá több mint 10 százalékos piacrésszel.
Írtunk már a tavalyi személyautó-eladásokról, illetve a használtautó-importról is. Utóbbinál a Ford Focus volt a legkedveltebb modell, előbbinél második helyen áll a Ford, amely márka viszont egyértelmű vezetője - immár nyolcadik éve - a személyautó- és kishaszonjármű-piacnak. Tavaly a Ford magyarországi eladásai 16 033 példányosra nőttek, amivel 11,77 százalékos a piacrésze a teljes piacon.
Még kiemelkedőbb, ha a haszonjárművek körében nézzük, ott ugyanis 4661 példánnyal 23,37 százalékot vitt. Ha pedig kifejezetten a pickup szegmenst nézzük, hazánkban nem csupán listavezető a Ranger, hanem a szegmens eladásainak 37 százalékát adja.
Tavaly két új szalonnal (Budapesten és Kaposváron) erősített a márka, idén pedig sok-sok újdonságot hoz. Miként arról már beszámoltunk, februárra befut a frissített Ecosport, jön a megújult Transit és Tourneo Custom, valamint a Connect és Courier teher- és személyautó változatok is. Lesz sportos Fiesta ST és SUV-jegyeket mutató Fiesta Active is, érkezik a frissített Mustang, de ami a legfontosabb, év végén a negyedik generációs Focus is. Miként azt Dalos Attilától, a Ford kereskedelmi igazgatójától megtudtuk, az idei évben az újdonságok által 1 százalékkal kívánják növelni a márka hazai piacrészét, ami az amúgy is tovább növekvőnek tartott piacon akár 20 ezer példányos márkaszintű eladást is jelenthet.
Vajon a Ford Edge hogy fogyhat? Mert az valódi, amerikai Ford, és nem a Ford of Europe terméke. A Mondeo(Amerikában Fusion) utódlása pedig problémákkal küszködik, a Carsalesbase friss cikkében is írnak róla:
“…Ford has hinted that the Fusion may not survive beyond the current generation as the midsized sedan segment is continuously cannibalized by crossovers.”
Ott van az egész elrontva, hogy a marketing helyett a gyári minőségbiztosításra kellene több pénzt költeni, mert akkor talán nem fordulna elő olyan, hogy vissza kell vásárolni a selejtet 😉