A hazai autóipar ünnepe nyílik e héten a Hungexpón
Automotive Hungary és Autótechnika: két kiállítás egy időben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szakmai kiállítás, de abból igen nagyszabású nyílik e héten a Hungexpón. A téma a hazai autóipar, teljes részletességgel.
E héten, november 7-én csütörtökön nyílik a magyar autógyártás teljes spektrumát bemutató új járműipari kiállítás, az Automotive Hungary a Hungexpo területén. A magyar járműipar komplex fórumán a gazdaság legdinamikusabb ágazata teljeskörűen mutatkozik be. A hazai autógyárak mellett a beszállítók, alkatrészgyártók és a járműiparhoz kötődő oktatási szféra szereplői is felvonulnak november 7-9. között. Ebben a tematikában nincs hasonló a kelet-közép európai régióban, s a kőbányai vásárközpontban egyszerre két kiállítás is várja a látogatókat.
Automotive Hungary: Bemutatkozik a térség húzóágazata
Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára, az Audi és a világ legnagyobb visszapillantótükör-gyártója, az SMR is. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental már hat gyárat működtet nálunk, az Opel pedig a térség első flexibilis motorgyárát nyitotta meg tavaly Szentgotthárdon. A Bosch az Év munkahelyteremtője lett, s nemsokára tízezren dolgoznak náluk. A kormányzat sorra köti a stratégiai megállapodásokat a legjelentősebb autóipari cégekkel. Ezek a példák jelzik, hogy nemcsak a végtermék, hanem az autóipari alkatrészek tekintetében is regionális központ lett Magyarország. 2012-ben a magyar járműipar a GDP 10%-át állította elő, a magyar export 25%-a a járműiparhoz köthető. 2014-re a járműgyártás nagyságrendje Magyarországon elérheti a 4-500 000 darabot és a 100 000 foglalkoztatottat. Győrött, Kecskeméten és a Nyugat-Pannon térségben kialakultak az autós életpályamodellek, és más térségekben is erősödik a járműipar jelenléte.
A járműipari gyártás szereplői az Automotive Hungary-n lehetőséget kapnak arra, hogy új üzleti kapcsolatokat találjanak, új partnereket, beszállítókat és megrendeléseket szerezzenek, ugyanakkor a kiállítás a pályaválasztás előtt álló fiatalok számára is kínál látnivalókat, információkat a hosszútávra tervezhető járműipari tanulási és foglalkoztatási életpályák bemutatásával.
A szervezők szavai szerint a nagyközönség – amellett, hogy egy helyen, egy időben láthatja a hazai járműipart, annak teljesítményét, valamint a járműiparhoz kötődő képzési lehetőségeket – látványos történeti áttekintést is kap az újabb kori hazai autógyártásról, valamint egy különleges bemutató révén megismerheti a magyar mérnökök és tudósok szerepét a világ autógyártásában.
A rendezvény a járműgyártás szakembereinek egyedülálló országos, illetve közép-kelet-európai régiós találkozója az új üzleti kapcsolatok kiépítése, valamint a meglévő kapcsolatok ápolása mellett kiváló lehetőség az autóipari trendek és a piac fejlődésének nyomonkövetésére.
A mind erőteljesebb hazai járműfejlesztői tevékenységet jellemzi, hogy a kiállítás ideje alatt rendezik meg a Magyarországi Járműfejlesztők I. Konferenciáját. Autótechnika: Jobb felkészülni, mint lemaradni
Az Autótechnika Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás, mely hazánk járműfenntartó iparát hivatott prezentálni, változatlan formában, az Automotive Hungary-val egyidőben kerül megrendezésre. A két kiállítás közös (2500 forintos) belépővel látogatható.
Az Autótechnika kiállítói, a hazai autófenntartóipar beszállítói, eszköz- és szolgáltatás-ellátói - számos külföldi gyártó, világcég és a hazai gyártó, akik szinte a teljes, hi-tech garázsberendezés kínálatot mutatják be. Nincs olyan területe a járműfenntartásnak - szerviznek és javításnak -, mely évről évre ne igényelne újabbnál újabb technológiákat, diagnosztikai műszereket, berendezéseket, kiegészülve az új, vagy frissítendő mérő- és adatbázis szoftverekkel.
Nemcsak a meglévő szakterületek fejlődnek, hanem újak is nyílnak. Az autójavítóknak pedig nyitott szemmel kell járniuk, hogy vállalkozás-bővítésük lehetőségeit felmérjék. Az autó, ismert és kevéssé ismert mechanikus és elektronikai problémáival, ma is napi szinten ad munkát a javítóknak, az az autó viszont, amelyikre asszisztensek vigyáznak és kommunikál a világgal, ha elromlik, ma még nagy meglepetést tud okozni a szakembereknek. Tudásban, vizsgálati eszközökben most kell felkészülni. Ma még az alternatív hajtású gépjárművek sem kopogtatnak nagy számban a műhelyajtókon, de – miként azt a szervezők hangsúlyozzák - jobb időben felkészülni rá, mint később végzetesen lemaradni. Ugyanakkor nemcsak az előremenekülés kényszere hajthatja a műhelyeket, a múltba visszatérés is hozhat eredményt: ma a veteránjárművek, oldtimerek és youngtimerek javítására és restaurálására már nálunk is mutatkozik igény.
Az Autótechnika kiállítás nem csak a műhelytitkokról szól, helyet ad az idén már másodszor megrendezett „Látni és látszani” országos közlekedésbiztonsági akció nyitóprogramjának is. A kiállítás fórumterének pódiumbeszélgetései, szakmai konferenciái továbbá a tervek szerint minden ma aktuális autós témát felölelnek majd, a feketegazdaság okozta problémáktól, a technikai újdonságokon át a szakképzés akut kérdéseiig.