Az autó magassága 20 centit nőtt, az EQC jelen állapotában 40 centiig vízhatlan
Ahogyan arról
már beszámoltunk, a modellpaletta két távol eső pontját boronálta össze a Mercedes egyetlen négykerekű kedvéért. A környezetre vigyázó, csendben, az aszfalthoz simuló hassal suhanó EQC nem éppen a terepjárók királya, de némi futóműtuning sokat segített a gyárilag nemlétező terepképesség javításában. Nem kellett sokat keresni a megfelelő hajtásláncot, elég volt a
G-osztály 4x4[sup]2[/sup] kivitelének megoldásait átvenni.
Általában ennél könnyebb út vezet a plázáig, és az ovijárat sem ilyen rögös, ami az EQC valódi terepe
A limitált szériában, komoly pénzért mért G-osztály nem mindennapi jelenség. Az emelt futóműnek köszönhetően bő negyven centire nőtt a hasmagasság, ebben pedig nagy szerepe van a portáltengelyeknek. A megoldás lényege, hogy a féltengelyek nem a kerék középpontjába vannak, hanem annál feljebb (alacsonypadlós buszokban annál lejjebb), a hajtás pedig fogaskerekek keresztül érkezik a kerék közepéhez, így növelhető (vagy csökkenthető) a hasmagasság.
Portáltengely eddig a G-osztály és az Unimog kínálatában bukkant fel, a gyári bekötési pontokhoz rögzítették az új futóművet
Az ECQ az emelésnek köszönhetően megduplázta a hasmagasságát, a gyári 14 centiről 29-re nőtt, amivel már nem akadály a komolyabb terep sem. Az elektromos modellnek azért akad olyan tulajdonsága, ami terepjárás esetén előnyt jelent. Ezek közé tartozik az összkerékhajtás, amit két villanymotorral oldanak meg, illetve a padló alatt lévő akkumulátorok, a lejjebb lévő súlyponttal jobban bírja az oldaldőlést az elektromos Mercedes. A gyári 20 fokos első és hátsó terepszög 31 és 33 fokra nőtt, ami valamivel jobb az alap G-osztály hasonló értékénél. A gyári mérnökök nem számoltak a 285/50 R20-as kerekekkel, ezért ki kellett szélesíteni a sárvédőket, ami nem is áll rosszul az EQC-nek.
A terepjáráshoz jól jön a villanymotor rengeteg, és azonnal rendelkezésre álló nyomatéka
Az különleges elektromos modellt nem csak amolyan statikus kiállítási tárgynak szánták, hanem alaposan ki is próbálták a tudását. Az EQC 4X4
2 nem hozott szégyent tervezőire, szó szerint (is) állta a sarat az első amper hajtotta Mercedes, amit a korábbi fotók után immár videón is láthatunk.