A gyár szerint az E-osztály a legintelligensebb üzleti limuzin
Mercedes-Benz E-osztály: itt vannak a hivatalos információk és a gyári videó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A korábban kiadott képek után most már minden fontos technikai adatot elárult a Mercedes-Benz az új E-osztályról. Önvezetésre is képes.
A Mercedes-Benz hivatalosan is bemutatta tizedik generációs nagyautóját. A mai E-osztályok legkorábbi elődje a 170-es széria, a Stirlitz-Merci, aminek a gyártása a világégés után, 1946-ban indult újra. Utána sorban jött a Ponton, a Fecske, az Állólámpás, a Zöldséges, a Taximerci, a Pápaszemes és még két generáció, amik nem is kaptak igazi becenevet, majd ez a mosatni. Utóbbi ötöt, 1993 óta már valóban E-osztálynak is nevezték.
A W213 gyári kódú új évjáratnak külön már láthattuk a belterét, aztán gyári képeken a külsejét is. Most meg a Detroiti Autószalonon tartott hivatalos bemutatója előtt online közzétette a legfontosabb adatait a gyártó. A bevezetéskor két benzines és két dízel változat lesz kapható. Mindkét benzines változat négyhengeres, de az erősebb 350 e konnektorból is tölthető hibrid. Két dízel is van, az erősebb 350 d V6-os.
Merdcedes-Benz E-osztály, 2016 - műszaki adatok
Modell | Lökettérfogat (cm3) | Teljesítmény (kW/LE) | Nyomaték (Nm) | Gyorsulás 0-100 km/h (s) | Átlagfogyasztás (l/100 km) | CO2 kibocsátás (g/km) |
200 | 1991 | 135/184 | 300 | 7,7 | 5,9 | 132 |
220 d | 1950 | 143/195 | 400 | 7,3 | 3,9 | 102 |
350 d | 2987 | 190/258 | 620 | 5,9 | 5,1 | 133 |
350 e | 1991 | 205/279 | 600 | 6,2 | 2,1 | 49 |
A külsejéről és a belsejéről is írtunk már, de kiemelendő, hogy az előző E-hez képest az új generáció a nagyobb S-inspirálta modern formákat és jobb anyagminőséget is ígér. A bőrkárpitnál és a fabetéténél érdekesebb például, hogy a kormányon újak az érintésérzékeny gombok, amik suhintó mozdulatra is reagálnak. Elérhető lesz a tökéletes hangélményt adó, háromdimenziós térhatású Burmeister hifirendszer. Az új E belterében 64 színárnyalatban változtatható a hangulatvilágítás. Az opciós komfortülések háttámlája három részben dönthető, és a Heat Comfort csomaggal a középső és az ajtókra szerelt kartámaszok is fűtöttek.
A feljebb részletezett technikai adatok közül kiemelendő a fantasztikusan alacsony fogyasztási és szén-dioxid kibocsátási érték, amit az új 220 d változathoz ígérnek. A Vadonatúj OM 654 kódú blokk kétliteres és 195 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít ebben a konfigurációban. Mind a négy változathoz széria a 9G-Tronic kilencfokozatú automataváltó. Brutális a V6-os dízel 350 d nyomatéka, de a hibrid 350 is csak átlagfogyasztásban szerényebb. Benne a benzinmotor 205 lóerős, a villany 82, a rendszerteljesítményük meg 279 lóerő. Külön-külön a hajtómotorok nyomatéka 350 és 360 Nm, együtt meg kereken 600.
Ezidáig is a Mercedesek távolságtartós tempomatja és sávtartó asszisztense volt talán a legfejlettebb, így nem csoda, hogy kihozták a Drive Pilot rendszert. Ezt aktiválva az új E 130 km/óra sebességig képes az önvezetésre országúti és autópályás használtnál. Az új E emellett segít a sávváltásnál, önmagától beparkol, és a fedélzeti navigációs rendszer, illetve a kamerák adatai alapján betartja a sofőr helyett a sebességhatárt is.