A gyalogosok mellett az állatokra is figyel az új Volvo XC90
Biztonsági arzenállal érkezik a Volvo nagy terepjárója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár még nagyon távol van az új XC90-es bemutatója, a Volvo újabb részletekkel ágyaz meg a jövő év végén érkező méretes szabadidő-autónak. Ezúttal a biztonsági, védelmi rendszerről közöltek információkat.
A svéd gyártó célja, hogy autonóm kormányzással, balesetmegelőző rendszerekkel és még több vezetési kényelemmel ruházza fel a sikeres, idén már 11 éves terepjárót. Azt ígérik, hogy elsőként az autógyártók között olyan, éjszaka és sötétben is hatékony, gyalogost is felismerő, önműködően fékező koccanásgátlót vezetnek be, amely a gyalogosok, a biciklisek és az autókkal történő ütközést akadályozza meg. Egy másik fejlesztés azt küszöböli ki, hogy az autó letérjen az útról, visszakormányozással segíti úton tartani. A világon elsőként felismeri az út végét, és megállítja az autót a sorompók előtt is. Olyan utakon is működik, ahol nincsenek útfestések, útjelzések. A Volvók között elsőként az XC90 kap önműködő kormányzással kiegészített távolságtartó tempomatot, amely képes követni az előtte haladó járművet úgy, hogy a kocsi kormányzás nélkül is a sávjában marad.
A jármű 2014-es bemutatója után vezeti be a Volvo a piacra a vadbalesetek megelőzését szolgáló állatfelismerő rendszerét, amely nappal és éjszaka is képes vészfékezéssel megelőzni a tragédiát. A távolabbi jövőben a Volvo az autók és infrastruktúrák közötti kommunikációban elért eredményeit és az önműködő parkolási technikáját is bevezeti a szériagyártású autókba. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a sofőr a parkolóház előtt hagyja autóját, ami aztán maga megy el parkolóhelyet keresni.