A Golf GTI ellen indulhat a Toyota Auris?
Már láthatáron a Toyota Corolla sportos változata, Aurisként is jöhet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az első generációjával az unalom szinonimájaként született Toyota Auris harmadik nemzedéke már alapmodelljével is minden eddiginél ütősebb, de igazi sportmodell is várható belőle.
Aki még emlékszik az utolsó meredekhátú európai Corolla T-Sport változatára, az talán máig reménykedik abban, hogy egyszer végre az Aurisból is lesz hasonló. A kissé unalmas első, a már egész jó második és a Genfi Autószalonon bemutatkozott, végre ütősnek mondható harmadik már eleve jó ívet rajzol, és most ráadásul úgy hírlik, ebből végre eljöhet az, amire a Toyota sportos kompaktjára várók régóta vágytak.
Elsőként a Corollából, már nem a nálunk kapható szedánból, hanem az Auris globális ikertestvéreként nemrégiben bemutatkozott meredekhátúból jöhet a már nem TS, hanem GR, azaz Gazoo Racing verzió. Az alapok eleve jók, hiszen az új TNGA padlólemez a korábbinál 60 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot és mélyebb tömegközéppontot kínál, a hátsó multilink felfüggesztés az egyik legigényesebb konstrukció a szegmensben, a hatfokozatú kézi sebességváltóhoz pedig automatikus gázfröccs-funkciót társít a motorvezérlés. Maga a motor egyelőre 2,0 literes, 171 lóerős, 205 newtonmétert adó a csúcs Aurisban, de az ausztrál Motoring magazin úgy értesült a márka helyi alelnökétől, hogy 2 év múlva az Auris GR több mint 250 lóerővel várható, s az sem kizárt, hogy a Yaris GRMN fölé befut egy legalább 300 lóerős Auris GRMN is, amivel már nem csak a Volkswagen Golf GTI, hanem a Golf R vagy Honda Civic Type R ellen is kihívót indíthat a Toyota. Alig várjuk!
Nagyon hosszú ideje nagyon töketlenek ott a Toyotánál a sportosság terén.
Szinte el sem hiszem, hogy lesz ilyen erősebb változat majd egyszer, talán, valamikor. 🙂
Mindegy, én nehéz szívvel, de már elhagytam a Toyotát.
Arról viszont tettem, hogy sokan megjegyezzék, a TS Corolla nagyon komoly ellenfél a saját kategóriájában. Erősítettem, hogy igazi „fogalom” legyen. 🙂
minek erőlködjenek? Nem passzol a márka arculatához és a tudásához, a vevőket pedig hidegen hagyja.
Akit érdekel, hogy milyen autót vesz az úgysem Aurist venne.
Norbi erősít egy márkán, a helyi hülyegyerekek meg lejáratnak. Nagy a különbség.
Elképesztő dilettáns vagy a témában, de úgy csinálsz mintha értenél hozzá.
Ez a legrosszabb.
Saját autós bloggal röhögteted ki magad, de még annyi eszed sincs, hogy tudd, egy Aurisból készült sport változat egyértelműen előnyt jelentene a Toyotának.
Te már csak tudod, hogy mi passzol a márka arculatához, meg kit mi hagy hidegen. 😀
„Akit érdekel, hogy milyen autót vesz az úgysem Aurist venne.”
Ennyi „értelmet” belesűríteni egy mondatba, csak te vagy képes. 😀
A bohócautókhoz tényleg nem értek, ritkán írok is róluk.
Valóban nem értem, hogy mire lenne jó egy Sport Auris, de ahogy látom a Toyota sem, mert nincs ilyen modell.
Nyilván aki sportos élvezetes autót venne az nem valami igénytelen tömegautót fog cicomázni. Van egy pár autó amire passzol, hogy a vevők lexarják hogy mit vesznek, az Auris ezek közé tartozik…
Az ilyen Hot hatchek fő végzete hogy a felelőtlen hülyegyerereket általában nem szoktak új autót venni, és mire eljutnának oda hogy vesznek új autót, már benőtt a fejük lágya.