A Genfi Autószalon legszebb autója a Polestar 1

150 kilométer elektromos hatótáv, izomautós teljesítmény a Polestar 1-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dübörög a Genfi Autószalon, ám a nép egyöntetűen válaszolna arra a kérdésre, melyik a legszebb új autó. Ez a Polestar 1, a svédek pompás, kétajtós hibrid kupéja.


Díjazás nélkül is a Genfi Autószalon legszebb autójának nevezhetjük a Polestar 1-et. A Volvóból kivált tuningrészleg első önálló autója igazán jól néz ki, pedig szinte minden egyes részletét ismerhetjük a Volvo jelenlegi modellpalettájáról. A fazon viszont megkérdőjelezhetetlenül jól mutat kétajtós kupé formában is, a Polestar 1 a hagyományos értelemben vett kétajtós kupé. A formai jegyek nem csak kint, bent is visszaköszönnek, a műszerfal, a középkonzol, a kormány pont olyan, mint a legtöbb Volvóban, ám a karosszéria acél és alumínium helyett nagyrészt karbonszálas műanyagból készül, egyelőre kézzel.
Hirdetés

A Volvo T8-as hibrid hajtáslánca már önmagában sem nyújt diszkrét dinamikát, a Polestar 1 viszont még a 407 lóerőn is túltesz. A hátsó tengelyt kettő darab villanymotor hajtja, elöl pedig a jól ismert kétliteres benzines. Az összteljesítmény 600 lóerő és 1000 Nm nyomaték, amitől a villanymotorok által igencsak sportautós dinamikát várhatunk. A konnektoros hibrid hajtáslánc legfőbb erénye, hogy a tisztán elektromos hatótáv 150 kilométer, így a vegyes fogyasztási értéke is vélhetően igencsak kedvező lesz. A kézzel készült Polestar 1 ára egyelőre nem pontos, ám azt már tudni lehet, hogy valahol 40 és 50 millió közötti árcédulát kap majd. Gyártását 2019 közepén indítják, a darabszámot pedig 500-ban limitálják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.08. at 12:16
    Permalink

    engem nem kérdeztek meg. az M8-hoz képest ez sehol sincs. a segge vérgagyi (nem tudom miért erőltetik ezt az Astra H sedan vonalat), orra elmegy, de kevés az egyedi elem benne.
    azért 2 ajtósként valahogy jobban elfogadom a 488,huracán,camaro vonalat.

  • 2018.03.08. at 14:08
    Permalink

    Pár napja láttam róla egy ömlengő videót ahol szintén full elájultak tőle… szerintem a keretnélküli külső tükrök egészen adig fognak tetszeni a vevőnek ameddig nem kap egy nagyobbacska esőt vagy telet . Utána már inkább útálni fogja mint szeretni ezt a megoldást tekintve hogy használhatatlanok lesznek .Nekem annyira nem jön be ez az autó főleg nem 4X millióért 150 km elektromos hítótávval 😀 aztán meg elsőkereket hajt egy sor négyes benzinmotor és cipeli az aksik +súlyát 😀 😀 ….akkor már inkább egy Tesla . Őszintén szólva nem tudok olyan érvet felhozni amiéert ezt választanám inkább mint egy hasonló árú Porsche Panamera hibridet vagy bármilyen más konkurenst ami ebben a ligában játszik …. Ne felejtsük el hogy ez egy Volvo 4X millióért … és hiába jönnek azzal , hogy ez nem mert elég csak belenézni S90 es belső ,padlólemez,futómű,motor,váltőstb… szóval akinézetén kívül ” bár ott is egyértelműen látszik rajta hogy ez egy Volvo” nincs benne semmi egyedi amitől több lenne egy fele ennyibe kerülő S90 Volvotól . A biztonsági öv üléshezrögzítése tökönszúrás ráadásul szerintem gagyin néz ki itt is látszik a Kínai befolyás …

Vélemény, hozzászólás?