Mostantól gyakoribb látvány lehet, hogy Chevrolet tölt a Tesla Superchargeren
Eddig úgy tűnt, hogy van esély egy világszintű töltőszabvány elterjedésére, de a General Motors bejelentésével más irányt vehetnek a dolgok.
Eddig viszonylag egyértelmű volt a fejlesztés iránya: Európában és Észak-Amerikában egyaránt a CCS szabvány terjedését támogatta a legtöbb hagyományos autógyártó, sőt, Európában a Tesla is ezt használja. Ugyanakkor Észak-Amerikában a Tesla saját töltőcsatlakozást használ, a General Motors és a Ford pedig alig néhány hét eltéréssel bejelentette, hogy a jövőben ugyanerre a szabványra állnak át.
A két detroiti óriás részéről érthető a döntés: a Tesla töltőhálózata kiterjedt, mintegy 17 ezer állomást tartalmaz csak az Egyesült Államokban, és kifejezetten gyors is. A régebbi töltőkön is 150 kW a csúcsteljesítmény, az újabbak pedig 250, illetve 350 kW-tal is képesek tölteni.
Ugyanakkor egy ilyen döntés lábon lövi az épp csak elkezdett szabványosodási folyamatot, hiszen a többi autógyártó még mindig a CCS töltők telepítését támogatja, ráadásul még mindig léteznek a japán gyártók által meghonosított ChaDeMo töltők is. Ez pedig azzal jár, hogy az a villanyautó-tulajdonos, aki bármilyen forrásból szívesen töltene, legalább kétféle adaptert lesz kénytelen magánál tartani.
Az egységes világszabvány kialakulását egyébként az is gátolja, hogy Kína például egy negyedik fajta, saját fejlesztésű csatlakozást támogat. Így minimális esély látszik arra, hogy belátható időn belül egységes töltőcsatlakozókra térjen át a teljes autóipar.