Unalommal nem lehet vádolni a külsőt. Nagycsaládos űrhajó a Hyundai Staria
A modell világpremierjén több új információt is megosztott a Hyundai a
Stariáról, ami a hazai utakon is felbukkanhat. A gyártó különösen büszke a "belülről kifelé" haladó tervezési módszertanra, ami különösen jó térkihasználást eredményezett, állítja a Hyundai. A modell öt köbméteres raktérrel, áruszállító kivitelben is kapható lesz, a másik véglet pedig a 11 fős kialakítás. A kettő között is lesznek alternatívák, kevesebb üléssel luxushangulatú kabin varázsolható, ebben az esetben dönthető, lábtámaszos ülésekben is lehet terpeszkedni, amik akár egymással szembe is fordíthatóak. A műszeregység egy 10,25 colos digitális kijelzőből áll, a középkonzolon pedig érintésérzékeny kezelőszervekkel állíthatók a különböző funkciók. A jobb térkihasználás jegyében a kesztyűtartót is előretolták, hogy az anyósülés előtt maximalizálhassák a lábteret.
Kevesebb üléssel luxusegyterűvé is változhat a Staria, még a műszerfal is homorú, hogy nagyobb legyen a lábtér
A modell kívül sem lesz kicsi, az 525 centis hosszúság mellé 3,27 méteres tengelytáv jár, a szélesség pedig három milliméter híján két méter. Az európai piacra ebben a kategóriában nem érdemes dízelmotor nélkül érkezni, ezért a palettára felkerült a 2,2 literes gázolajos 177 lóerővel (431 Nm), amihez hatfokozatú kézi, vagy nyolcas automata illeszthető. Úgy tűnik a Hyundainál egy pillanatra elfelejtkeztek a downsizingról, ezért is került bele egy mai szemmel elég furcsa motor. Hiszen a dízel mellett egy 3,5 literes hathengeres szívómotor a másik opció, ami kizárólag nyolcfokozatú automatával és 272 lóerővel készül, de nehéz elképzelni, hogy ez Európában megjelenhet. A modell forgalmazása az év második felében indul, de azt egyelőre nem tudni, hogy mely európai országok szalonjaiban jelenik meg a Staria.
Ma inkább bunkerszerű autókat építenek, szokatlan az ekkor üvegfelület, de így tágasabbnak érződik a beltér és jobb a kilátás
Nagy szám lenne, ha megjelenne Európában! Toyota elmehet a francba, ők is hozhatták volna az Alphardot. Remélem lesz benzines is, a dízellel nem annyira vonzó, de a 3.5l V6 jól hangzik(mint a Toyota 2GR-FE). Most nézem, ez LPG változat(Smartstream L3.5 (L6DC)), így akár még nálunk is lehet belőle valami.