A friss Golf R 333 lóereje minden eddigi generációt túlszárnyal

A Golf R is átesett a legendás Volkswagen modell ráncfelvarrásán, íme a részletek!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kombiként és ferdehátúként is elérhető marad a legerősebb Golf, íme a frissített R változat legfontosabb újdonságai!

Tovább bővült az alapfelszereltségek listája, belenyúltak a futóműhangolásba a mérnökök, a teljesítmény pedig 14 lóerővel emelkedett, ezzel 333 lóerós lett a legújabb Golf R. Az opcionális R-Performance csomag a végsebességet 250 km/óráról 270 km/órára emeli, ezzel a Golf R - holtversenyben ugyan a csúcs Arteonnal - a leggyorsabb Volkswagen modell valaha.
Hirdetés
A külső természetesen megkapta a többi 8. generációs Golf frissített elemeit is, illetve az R modell specifikus dizájnhúzásai is modernebbek lettek. A Golf R így a LED Plus fényszórókkal és a világító emblémával is gazdagodott alapfelszereltségként. Megjelenik továbbá a Golf R Black Edition, ami a fekete fényezése mellett a sötétebb plakettekről és logókról, a fekete, 19 colos felniszettről és a szintúgy fekete kipufogóvégekről lesz felismerhető. Az opcionális IQ.Light mátrix-LED fényszórók a különkiadáson az alapfelszereltség részét képezik majd. A beltérben - a többi frissített Golfhoz hasonlóan - 12,9 colos infotainment kijelzőt és 10,2 colos digitális műszeregységet hoz a ráncfelvarrás, ezeken természetesen R specifikus grafikákat és tartalmakat is találhatnak majd a sofőrök. A műszerfalon világító, az érintőképernyőből kiemelt hangerőszabályzó és hőfokszabályzó is helyet kapott, a beltér többi része a szokásos Golf R csomag valamelyest modernebb változata.
Hirdetés
Kombiként az utastér alig változik, leginkább csak a csomagtartó a különbség, illetve természetesen a tömeg is. Emiatt a hosszú tetős változat 0,2 másodperccel lassabban tudja le a százas sprintet, 4,6 helyett 4,8 másodperc alatt. Mindkét változat kizárólag összkerékhajtással és hétfokozatú DSG automataváltóval érhető el. Ha mégis inkább csak két kerékre küldenéd a hajtást, akkor az elsők helyett inkább a hátsókkal éri meg próbálkozni, a Performance csomag esetén ugyanis a drift mód sem marad ki. Az előrendelés Németországban július 3-án kezdődik, 53 795 eurós indulóárral az alapmodell esetén és 55 065 eurós indulóárral a kombi esetén. Ezek természetesen még nem a hivatalos magyarországi árak, de az előbbi nagyjából 21,3 millió forintnak, az utóbbi pedig nagyjából 21,8 millió forintnak felel meg. A feláras Black Edition különkiadás 58 440 eurótól indul, ez pedig nagyjából 23,16 millió forintot jelent.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?