A Fordnak is elege lett a raliból, Latvala a Volkswagené
Szardínián a WRC, már komoly tét nélkül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Ford gyári visszavonulót fújt. Latvala a VW-hez igazolt. Hétvégén Szardínián murvázik a mezőny.
A Ford egyik menőjének jövője ezzel párhuzamosan biztossá vált, hiszen Latvala a Volkswagenhez igazolt Ogier melléalá. Lesz nagy harc hát a Citroën és a VW között. 2013-ban. Az meglepő lenne, ha a Citroën tovább maradna a raliban. Ami az aktuális évadot illeti: legutóbb a Francia ralin egyéniben Loeb kilencedik, csapatban a Citroën ötödik világbajnoki címét is bebiztosította. Zsinórban. A szezonból azonban két futam még hátravan, most hétvégén például Olaszországban, Szardínia szigetén, murván meccsel az elit. A jövőre már csak néhány versenyen résztvevő, inkább a márka 2014-es WTCC-programján ügyködő Loeb korábban négy alkalommal is nyert ezen a ralin, így nyilván ő számít a legesélyesebbnek, de az is lehet, hogy eljön végre Hirvonen ideje a másik gyári DS3 WRC volánja mögött. Latvala, Solberg és Ostberg fordos bronzcsatája is érdekesnek ígérkezik. A Szardíniai rali 16 szakaszból áll, a gyorsasági össztáv 306 km, befutó vasárnap délután Porto Cervóban.
Az egyéni vb állása, élmezőny
A konstruktőri vb állása, élmezőny
- Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 244 pont, már világbajnok
- Hirvonen, Lehtinen (finn, Citroën DS3 WRC) 173
- Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 131
- Ostberg, Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) 125
- Solberg, Patterson (norvég, brit, Ford Fiesta RS WRC) 119
A konstruktőri vb állása, élmezőny
- Citroën WRT 388 pont, már világbajnok
- Ford WRT 259
- M-Sport Ford 137
Jól szét**szták a WRC-t is, évek óta nem nézem, pedig előtte nem hagytam ki egy futamot sem.