A Ford villanyautóit sem vásárolják annyian, mint amennyivel a gyártó eredetileg tervezett
Még februárban jelentette be a Ford, hogy 3,5 milliárd dollárból, avagy több mint 1221 milliárd forintból építenek üzemet Michiganben elektromos autók akkucsomagjainak gyártásához. A kezdetektől nyilvános volt az is, hogy a gyár a kínai CATL partnerségével épül fel. A villanyautó-eladások azonban nem csak Európában nem tudják hozni az elvárt számokat. Ahogy
a mi kontinensünkön a Volkswagen, úgy Amerikában a Ford is kezd kihátrálni az ambiciózus befektetésekből.
A michigani gyár a Volkswagen kelet-európai üzemével ellentétben a jelenlegi tervek szerint is megépül, ám 43 százalékkal kisebb, évi 20 gigawattórás kapacitással és 2500 helyett mindösszesen 1700 alkalmazottal startolnak. A gyár 2026-ban fog megnyílni, és lítium-vasfoszfát akkucsomagokat gyártanak majd a különböző Ford modellek számára, amely a kalkulációk szerint lényegesen olcsóbb lesz, mint a jelenleg használt NMC akkucsomagok.