A Ford is visszavesz a villanyautó-gyártási terveiből

A vártnál gyengébb eladások és az emelkedő munkadíjak miatt hőköl vissza a villanyosításból a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Michiganben épített volna 3,5 milliárd dollárból akkugyárat a Ford, ám a nem megfelelő mennyiségű villanyautó-vásárlás miatt a Volkswagen európai lépéseihez hasonlóan ők is észszerűsítették a terveket.

Még februárban jelentette be a Ford, hogy 3,5 milliárd dollárból, avagy több mint 1221 milliárd forintból építenek üzemet Michiganben elektromos autók akkucsomagjainak gyártásához. A kezdetektől nyilvános volt az is, hogy a gyár a kínai CATL partnerségével épül fel. A villanyautó-eladások azonban nem csak Európában nem tudják hozni az elvárt számokat. Ahogy a mi kontinensünkön a Volkswagen, úgy Amerikában a Ford is kezd kihátrálni az ambiciózus befektetésekből.
Hirdetés
A michigani gyár a Volkswagen kelet-európai üzemével ellentétben a jelenlegi tervek szerint is megépül, ám 43 százalékkal kisebb, évi 20 gigawattórás kapacitással és 2500 helyett mindösszesen 1700 alkalmazottal startolnak. A gyár 2026-ban fog megnyílni, és lítium-vasfoszfát akkucsomagokat gyártanak majd a különböző Ford modellek számára, amely a kalkulációk szerint lényegesen olcsóbb lesz, mint a jelenleg használt NMC akkucsomagok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?