Az autó radart, az út pedig beépített töltőt kapna a Ford elképzelése szerint
Az Egyesült Államok szabadalmi hivatalánál levédetett módszer alapjaiban azonos a korábbi, hasonló javaslatokkal, melyek szerint az útba kellene építeni az elektromos hálózatra kötött tekercset, amely vezeték nélkül biztosítana áramot a felette elhaladó villanyautóknak. A Ford legfontosabb újítása, hogy radart is építene az autókba, amely segítségével a jármű önállóan érzékelni tudja a földben elhelyezett tekercset. Így a sávtartó asszisztens a tekercs felett a lehető legjobb íven kormányozná végig az autót az érintett szakaszokon a leghatékonyabb töltés érdekében.
Az autó önvezető funkciói is szerepet kapnának a töltés során
A főként kísérleti stádiumban járó technikának azonban nem a hatékonyság az egyetlen problémája. A jelenlegi ilyen töltők ugyanis 11 és 20 kilowatt közötti teljesítménnyel képesek tölteni, ezen az értéken pedig szintén javítani kellene, hogy az aszfalt alá tervezett berendezés telepítéséhez szükséges beruházásokat egyáltalán megérje végrehajtani. hosszú távon azonban mindenképp fontos viszont a fejlesztés, hiszen ezzel a technikával megoldódna a villanyautósok legkomolyabb problémája, a hatótávpara, legalábbis az érintett útszakaszokon.
Sajnos ez a technológia még erősen a jövő zenéje