A flottapiacra tör az új Toyota Camry

Meghódíthatja Európát az új Toyota Camry

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Párizsi Autószalonon megmutatták az Európába visszatérő új Toyota Camry hibrid változatát.


A dízelmotorok hanyatlása szinte kikövezi a hibrid Toyota Camry útját, amely 14 év távollét után tér vissza az európai piacra. A típus az 1982-es bemutatkozása óta számtalan nemzetközi díjat és elismerést begyűjtött és jelenleg már a nyolcadik generációjánál tart. Eddig világszerte több mint 100 országban árusították, a teljes értékesítési darabszáma pedig meghaladja a 19 milliót. Több mint 700 000 darabos éves eladásával ráadásul továbbra is a világ legkelendőbb felső középkategóriás limuzinja a Camry.

Az USA-ban már korábban bemutatták az nyolcadik generációs Camryt, amelynek dizájnját jóval sportosabbra szabták az elődnél. Persze a hibrid modellek egy kicsit visszafogottabb vonalakkal rendelkeznek, inkább az elegancia irányába mozdultak a megrajzolásával. A legkönnyebben a vízszintes rácsozatú hűtőmaszkról ismerhetők fel, amely vizuálisan szélesebbnek mutatja az autót, de ugyanezt a hatást erősítik a hosszan elnyújtott hátsó LED-lámpák is.

Az utastér prémium minőséget ígér, ám ez a párizsi üléspróba szerint fenntartásokkal, pontosabban amerikai mércével értendő. Puha tapintású műanyagok és bőrkárpitozás növeli a komfortérzetet, míg a díszítésről elegáns fa(utánzat), vagy az újonnan kifejlesztett szaténkróm dekoráció gondoskodik. A műszerfalat a 8 colos érintőképernyő uralja, amelyről a multimédiás rendszer kezelhető, de a vezető is kapott a mérőműszerek közé egy hétcolos kijelzőt. Elérhető még a szintén új tigrisszem dekoráció is, amelynek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé. A bőr mellett egyébként szövet kárpitozást is választhatnak a vásárlók, valamint kétféle belső színvilág áll rendelkezésre. Az autó csomagtere is kellőképpen nagy hiszen alaphelyzetben 524 literes, ami tovább bővíthető a hátsó üléstámlák lehajtásával, a fedél sajnos a hasznos térbe forduló zsanéros.
Hirdetés

A Camry Hybrid meghajtásáért (az új RAV4-hez hasonlóan) egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotor és egy villanymotor párosa felel, így a rendszerteljesítmény 218 lóerő. A benzinmotor termikus hatásfoka egyébként világelső a 41 százalékos értékkel, a vegyes fogyasztás pedig a gyáriak szerint 4,2 liter 100 kilométeren. A nyomatékosztásért itt is e-CVT osztómű felel, de miként az új Corollánál, itt is van kézi kapcsolási lehetőség,, az új Toyota (THS II) hibridrendszer egy hatfokozatú váltó működését imitálhatja.

Az autó súlypontját is sikerült alacsonyabbra helyezni, ami az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóművel együtt kiváló kanyartulajdonságokat ígér. Emellett az új fejlesztésű, négypontos motortartó rendszer jelentősen csökkenti az erőforrás rezgéseit, növelve ezzel a menetkomfortot. Biztonság terén az aktív és passzív rendszerek széles skáláját kínálja a Toyota. Többek között gyalogosfelismerős ütközés-megelőző, adaptív sebességtartó, a kormányzásba is beavatkozni képes sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható a Safety Sense csomagban, de a sor hosszan folytatható még, hiszen automatikus távfény-vezérlő, jelzőtábla-felismerő, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is segít a hétköznapok során, valamint természetesen a parkolóradar és a tolatókamera (parkolási segédvonalakkal) is rendelkezésre áll. Az új Camry hazai megjelenése csak jövő év késő tavaszán, április-május magasságában várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?