A flex segít a szentgotthárdi munkásokon
2020-tól már a PSA motorjai is készülnek Szentgotthárdon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig sokakban felmerült a kérdés, mi lesz az Opel szentgotthárdi gyárával a cég felvásárlása után, ám most itt a válasz: nem kell aggódni miatta.
Szentgotthárdon jelenleg csakis az Opel motorjai készülnek, ugyanakkor egyre több Opelben váltják ki PSA-blokkok őket. Mint azt ma megtudtuk, a hazai üzem sorsáért azonban nem kell aggódni (egyelőre), biztos helye van a PSA hosszú távú stratégiájában, 2020-tól már a PSA kisméretű (1,2 literes) turbós benzinmotorja is gyártásba kerül ott, így megőrizve a foglalkoztatás jelenlegi szintjét.
A PSA csoport ma bejelentett fejlesztési stratégiájának részeként új motorgyári projektet kap a szentgotthárdi üzem. A döntés értelmében 2020 elejétől indul a korszerű szentgotthárdi Flex üzemben az 1,2 literes háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. A projekt előkészítésén már most hatvanfős csapat dolgozik, fő feladat az új motorok gyártásának integrálása a Flex sorokon futó termelésbe. Ez azt jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a sorokon.
Grzegorz Buchal, a szentgotthárdi üzem igazgatója a sajtóértekezleten kiemelte: “A PSA csoport döntése alapján Szentgotthárdra kerülő új motorgyári project hosszú távra garantálja a gyár jövőjét, ami jó hír nekünk, a gyár dolgozóinak és jó hír a magyar gazdaságnak is. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt elértük! Noha mindig is mondtuk, hogy az Opel Szentgotthárd Flex üzeme a legkorszerűbb technológiával van felszerelve, ez önmagában nem lett volna elég az új beruházás elnyeréséhez. Ehhez nekünk bizonyítanunk kellett a PSA csoporton belül, hogy a gyárunk versenyképes, hogy egy olyan környezetben, ahol csak a teljesítmény számít, Szentgotthárd képes teljesíteni. Szeretném megköszönni mindezt munkatársaimnak, akik elkötelezett és kemény munkával az elmúlt hónapokban hozzájárultak ahhoz, hogy Szentgotthárd részévé vált a PSA hosszú távú gyártási stratégiájának.” Buchal végezetül megköszönte a magyar kormány és személy szerint Szijjártó Péter miniszter támogatását, amely szintén hozzájárult ahhoz, hogy a PSA csoport Magyarország mellett döntött. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter válaszában kihangsúlyozta: “Magyarország egyik legnagyobb versenyelőnye a magyar emberek szaktudása, ezért fontos, hogy az itt beruházók hosszú távon szavazzanak bizalmat Magyarország számára. Az Opel új tulajdonosait reményeink szerint hamar meg fogjuk tudni győzni arról, hogy helyes döntést hoztak, mikor stratégiai pozíciót szántak a szentgotthárdi üzemnek.”
Az Opel magyarországi gyára volt a rendszerváltás utáni első nagy nemzetközi autóipari beruházás, amelynek mind a mai napig szimbóluma az itthon gyártott első személyautó, az első Opel Astra. Az azóta eltelt több, mint negyed század alatt Szentgotthárd az Opel legfontosabb motorgyárává fejlődött és a ma bejelentett beruházással a gyár megőrizheti ezt a pozícióját. A magyarországi ipari háttérnek köszönhetően is az Opel ma Magyarország legkedveltebb autómárkája, a hazai utakon Opelekből fut a legtöbb, számuk mára meghaladta a félmilliót. Ehhez az kellett, hogy hivatalos magyarországi jelenléte, 1991 óta az Opel minden évben az eladási listák éllovasai között volt, ami tavaly év végéig 426 ezer eladott gépkocsit jelentett.